Pari kysymystä vilkuista ja iskunvaimentimista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Pari kysymystä vilkuista ja iskunvaimentimista

Viesti Kirjoittaja defu »

Kysymys 1.

Vasen sivuvilkku vetelee omiaan suht tehokkaasti. Eli kun pistää vilkun päälle, niin vilkkuvalo takana kyllä toimii, mutta myöskin jarruvalo vilkkuu.

Kun pistää hazardit päälle, niin vilkkuu iloisesti takana kaikki valot 8)
Eli johdot sekasin tj? Eihän tuo haittaa, mutta katsastusmies ei varmaan tykkää valoshowsta.

Kysymys 2.

Autoon iskettiin uudet Konin sport-iskarit H & R-jousien kaveriksi. Iskunvaimentimet ovat nyt tehdasasetuksilla, joka vaikuttaa aika pehmeältä. Kokemuksia tai neuvoja miten kannattaa säätää nuo ? Takaiskareita ei taida saada säädettyä ilman niiden poisottoa? Etutolppia ilmeisesti voi säätää helpostikin?


-defu
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pari kysymystä vilkuista ja iskunvaimentimista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

defu kirjoitti:Kysymys 1.

Vasen sivuvilkku vetelee omiaan suht tehokkaasti. Eli kun pistää vilkun päälle, niin vilkkuvalo takana kyllä toimii, mutta myöskin jarruvalo vilkkuu.

Kun pistää hazardit päälle, niin vilkkuu iloisesti takana kaikki valot 8)
Eli johdot sekasin tj? Eihän tuo haittaa, mutta katsastusmies ei varmaan tykkää valoshowsta.

-defu
Maadoituksethan siellä kusee, joten maadoituspisteet ja valojen kontaktit puhdistukseen ja tarkkailuun.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari kysymystä vilkuista ja iskunvaimentimista

Viesti Kirjoittaja Suomik »

defu kirjoitti:Kysymys 2.

Autoon iskettiin uudet Konin sport-iskarit H & R-jousien kaveriksi. Iskunvaimentimet ovat nyt tehdasasetuksilla, joka vaikuttaa aika pehmeältä. Kokemuksia tai neuvoja miten kannattaa säätää nuo ? Takaiskareita ei taida saada säädettyä ilman niiden poisottoa? Etutolppia ilmeisesti voi säätää helpostikin?


-defu
Jep: etutolppien säätö käy helposti mukana tulevalla (valkoisella?) muoviavaimella. Takaiskarit säädetään muistaakseni painamalla iskari täysin alas, jotta säätöhaarukka iskarin sisällä ottaa kiinni. Sitten kierretään haluttuun suuntaan haluttu matka.

Tuo täysin alas painaminen ja kiertäminen edellyttää siis ainakin jomman-kumman pään irrottamista autosta. Voi olla, että helpoimmaksi käy koko putken irrottaminen ja käsissä säätely.

Eri asia sitten niillä, joilla Konit on olleet jo kiinni autossa, ja alapultti totuttuun tapaan jämähtänyt. Silloin varmaan tekee mieli koittaa ensin yläpäiden irrotusta ja säätöä. Työskentelyasennon voisin kuvitella olevan ainakin :? :? !
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin