Jakoko pielessä? APUVA

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Joo eli kokemuksesta voin kertoa tuon kanssa muutaman kerran tapelleena, että ennenkuin pistät tohkeissas palikoita kiinni toinen käsi virta-avaimella, niin pyörittele sitä käsin muutama kiekka, että se jako pysyy varmasti kohdallaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Juu on kyllä pyöritelty ja jako on nyt varmasti kohdillaan. Siinä ei enää ole vikaa. Ketuttaa kun en keksi mitään syytä enää miksi se ei toimi kunnolla.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

-maadotukset kunnossa?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Alipaineletkut ok ja oikeissa paikoissa, varsinkin bensanpainesäätimen?
Ei paperitolloja/muita tukkeita tai vuotoja putkissa?
Sytkä kohdallaan?
900C -86
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Imarin tiiviste huonosti paikallaan? Ei tarvii olla kummoinen vuoto imupuolella, kun käynti menee ihan persiilleen.
Foxbody turbo
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Japso kirjoitti:Imarin tiiviste huonosti paikallaan? Ei tarvii olla kummoinen vuoto imupuolella, kun käynti menee ihan persiilleen.
Mikä sattuma, tulin töistä juuri kotiin ja menin heti saabin pellin alle hääräämään. Tutkiskelin pari minuuttia ja rupesin miettimään imusarjan tiivistettä että onko se kunnolla paikoillaan tai onko se edes oikein päin :lol: No käynnistin auton ja se kävi muutaman sekunnin, sitten kuului "psooh" ja jotain pölähti imusarjan puolelta ulos. Kansipahvi kunnossa, mitään vuotoja ei ole kannen ja lohkon välissä eli sieltä se ei vuoda. Pitäisköhän kokeilla tarkistaa ja vaihtaa tuo imusarjan tiiviste?
ASTech kirjoitti:Alipaineletkut ok ja oikeissa paikoissa, varsinkin bensanpainesäätimen?
Ei paperitolloja/muita tukkeita tai vuotoja putkissa?
Sytkä kohdallaan?
Alipaineletkut OK ja on oikeissa paikoissa kaikki. Ei ylimääräisiä tukkeita missään. Vuotoja ei luulisi olevan kun on kaikki klemmareilla kiinni ja tarkistettu muutamaan otteeseen. Samanlainen röpötys ja pätkiminen oli sytkä missä asennossa tahansa.


Voiko tulppien erittäin nopean nokeentumisen syynä olla vuoto imupuolella?
Niin ja seosmittarin mukaan mennään reilusti laihalla kun auto on tyhjäkäynnillä, onko normaalia?
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

TeePee kirjoitti:
Japso kirjoitti:Imarin tiiviste huonosti paikallaan? Ei tarvii olla kummoinen vuoto imupuolella, kun käynti menee ihan persiilleen.
TeePee kirjoitti: Mikä sattuma, tulin töistä juuri kotiin ja menin heti saabin pellin alle hääräämään. Tutkiskelin pari minuuttia ja rupesin miettimään imusarjan tiivistettä että onko se kunnolla paikoillaan tai onko se edes oikein päin :lol: No käynnistin auton ja se kävi muutaman sekunnin, sitten kuului "psooh" ja jotain pölähti imusarjan puolelta ulos. Kansipahvi kunnossa, mitään vuotoja ei ole kannen ja lohkon välissä eli sieltä se ei vuoda. Pitäisköhän kokeilla tarkistaa ja vaihtaa tuo imusarjan tiiviste?
No ei saa tulla sieltä mitään, joten tarkastuksen paikka.
ASTech kirjoitti:Alipaineletkut ok ja oikeissa paikoissa, varsinkin bensanpainesäätimen?
Ei paperitolloja/muita tukkeita tai vuotoja putkissa?
Sytkä kohdallaan?
TeePee kirjoitti: Alipaineletkut OK ja on oikeissa paikoissa kaikki. Ei ylimääräisiä tukkeita missään. Vuotoja ei luulisi olevan kun on kaikki klemmareilla kiinni ja tarkistettu muutamaan otteeseen. Samanlainen röpötys ja pätkiminen oli sytkä missä asennossa tahansa.
TeePee kirjoitti: Voiko tulppien erittäin nopean nokeentumisen syynä olla vuoto imupuolella?
Kyllä, ennen kaasuläppää oleva.
TeePee kirjoitti: Niin ja seosmittarin mukaan mennään reilusti laihalla kun auto on tyhjäkäynnillä, onko normaalia?
Ei se noilla käyntiajoilla kerkeä varmaankaan näyttämään mitään järkevää.
900C -86
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Käytössä taitaa olla lämmitettävä WB-lambda. Mutta onko se "esilämmitetty" ja sitten auto starttattu. Eli onko WB ollut mittausvalmiina?

Tarkasta/vaihda se imusarjan tiiviste. Kovasti viittaa tosiaan siihen jos käykin vielä laihalla. Kylmänä startatessa käynnistyksen jälkeiset rikastukset päällä, niiden avulla jaksaa käydä tyhjää. Kun ne tippuvat pois päältä niin kone sammuu bensan puutteeseen. Voisiko arvaus olla lähellä oikeaa?

EDIT: Tosin aina kun auton starttaa niin lambdalta häviää virrat (näin ainakin itsellä teki LC-1 sekä Techedge, ellei ole kytketty omaan akkuunsa) jolloin se suorittaa lämmityksen uudelleen auton starttattua. Tänä aikana mittarin näyttämä on joku kiinteä arvo luultavasti mikä ei ole siis ko. hetkellä vaikuttava seos. Ehtiikö lambda lämmetä siis uusiksi mittauskuntoon ennen kuin auto sammuu?
Viimeksi muokannut f-19, Pe Kesä 02, 2006 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Hyvin pitkälti noin. Otin imusarjan irti äsken ja tiiviste näytti ehjältä. Kokeilin huvikseni tarkistaa imusarjan laipan suoralla raudanpätkällä ja näyttäisi olevan aika pahasti kiero :?
Vastaa Viestiin