Uuden NTK:n tarvikelambdan asennettuani rupesi muutaman minuutin hetken opettelun jälkeen taas toimimaan. Vikaakodit nollattuani ei uusia enää ilmestynyt. Mittasin anturin jännitettä kylmäkäynnistyksen jälkeen johtimeen kuoreen neulalla pistetyn reiän läpi. Alussa se oli tasinen 0,8 - 0,9 voltin väliltä. Anturin lämmettyä ojauksen siirryttyä suljettuun silmukkaan alkoi jännite vaihdella nopeasti 0,2 ja 0,8 voltin välillä. Vaikuttaa että moottori käy liian rikkaalla kylmäkäynnin aikana, syytä siihen en ole vielä selvittänyt hyvät arvaukset otetaan vastaan
Jällen uusi happitunnistin
Jällen uusi happitunnistin
Kävipä lomareissulla niin että check engine valo syttyi pari sataa kilometriä ennen kotia. Perille päästiin hiukan vajaalla teholla, runsalla bensankulutuksella ja ontuvalla tyhjäkäynnillä. Oireet täsmälleen samat kuin 50 tkm/3v takaperin happianturin oireillessa. (ymmärtääkseni ihan kohtuullinen käyttöikä tarvikelambdalle) Luin LH2.4.2:n vikakoodit joka ilmoitteli monenlaista happianturiin viittaavaa koodia. Mittasin lisäksi anturilta tulevaa jännitettä, joka oli jämähtänyt 0,2 volttiin.
Uuden NTK:n tarvikelambdan asennettuani rupesi muutaman minuutin hetken opettelun jälkeen taas toimimaan. Vikaakodit nollattuani ei uusia enää ilmestynyt. Mittasin anturin jännitettä kylmäkäynnistyksen jälkeen johtimeen kuoreen neulalla pistetyn reiän läpi. Alussa se oli tasinen 0,8 - 0,9 voltin väliltä. Anturin lämmettyä ojauksen siirryttyä suljettuun silmukkaan alkoi jännite vaihdella nopeasti 0,2 ja 0,8 voltin välillä. Vaikuttaa että moottori käy liian rikkaalla kylmäkäynnin aikana, syytä siihen en ole vielä selvittänyt hyvät arvaukset otetaan vastaan
Uuden NTK:n tarvikelambdan asennettuani rupesi muutaman minuutin hetken opettelun jälkeen taas toimimaan. Vikaakodit nollattuani ei uusia enää ilmestynyt. Mittasin anturin jännitettä kylmäkäynnistyksen jälkeen johtimeen kuoreen neulalla pistetyn reiän läpi. Alussa se oli tasinen 0,8 - 0,9 voltin väliltä. Anturin lämmettyä ojauksen siirryttyä suljettuun silmukkaan alkoi jännite vaihdella nopeasti 0,2 ja 0,8 voltin välillä. Vaikuttaa että moottori käy liian rikkaalla kylmäkäynnin aikana, syytä siihen en ole vielä selvittänyt hyvät arvaukset otetaan vastaan