Jällen uusi happitunnistin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Jällen uusi happitunnistin

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Kävipä lomareissulla niin että check engine valo syttyi pari sataa kilometriä ennen kotia. Perille päästiin hiukan vajaalla teholla, runsalla bensankulutuksella ja ontuvalla tyhjäkäynnillä. Oireet täsmälleen samat kuin 50 tkm/3v takaperin happianturin oireillessa. (ymmärtääkseni ihan kohtuullinen käyttöikä tarvikelambdalle) Luin LH2.4.2:n vikakoodit joka ilmoitteli monenlaista happianturiin viittaavaa koodia. Mittasin lisäksi anturilta tulevaa jännitettä, joka oli jämähtänyt 0,2 volttiin.

Uuden NTK:n tarvikelambdan asennettuani rupesi muutaman minuutin hetken opettelun jälkeen taas toimimaan. Vikaakodit nollattuani ei uusia enää ilmestynyt. Mittasin anturin jännitettä kylmäkäynnistyksen jälkeen johtimeen kuoreen neulalla pistetyn reiän läpi. Alussa se oli tasinen 0,8 - 0,9 voltin väliltä. Anturin lämmettyä ojauksen siirryttyä suljettuun silmukkaan alkoi jännite vaihdella nopeasti 0,2 ja 0,8 voltin välillä. Vaikuttaa että moottori käy liian rikkaalla kylmäkäynnin aikana, syytä siihen en ole vielä selvittänyt hyvät arvaukset otetaan vastaan :)
270/400
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 12:30
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

onks sulla viri boxi, voi tehdä sen.
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Eipä oo viriä, kyseessä on vapari 2.3. Epäilen jonkun suuttimen vuotavan joka vois tietysti aiheuttaa vastaavaa.
Vastaa Viestiin