Alkas olla kohta johdot valmiina -90 Saabissa -85 turbo konetta varten mutta mietityttää toi ezk...ymmärtääkö mun vaparin ezk tota ahtopainetta vai pitääkö vaihtaa -90 vuoden turbosta ezk kun kyseessä on 2,0L turbo?
EZk on vaparin sytkä, minkä hall on kampuran hihnapyörän takana, turbossa hall-anturi on virranjakajassa..EZK ei tajua ahtopaineesta mitään, säätää sytytystä pelkästään nakuanturin mukaan. Turbon jakaja ja sytytyksenohjaus kiinni, niillä pärjää..tai sit DI + APC:stä pelkkä DI.
kopote12 kirjoitti:Mut eihän esim.-90 vuoden turboissa ole virranjakajassa sitä anturia...eikös se pelaa sen kampiakselin tunnistimen kautta
-88 taidettiin tehdä viimeiset jakajamallin turbo-tonnarit. Jos sinulla on -85 turbon tekniikka, niin siinähän on oikeenlainen jakaja jo valmiina..et tarvii kun lisätä sen sytkänohjaus-yksikön. Jos välttämättä haluut kampitunnistuksella sytkän, niin sit suorasytkävermeet kiinni tai teet niinkuin Moonlight-Tuning satkussaan ja pidät sen pelkän EZK:n.
Juuh...tarkotus ois päästä mahdollisimman helpolla kuitenkin että turbokone toimis kunnolla. Sitä DI:tä en taida laittaa mut jos ei oo mahista säilyttää auton omaa ezk:ta niin pitänee varmaan laittaa se vanhempi sytkäjärjestelmä. Se boksi taitaa löytyä penkin alta. Ja onnekseni myös -90 turbon jetronic taitaa pelata yhteen ton vanhemman sytkän kaa. Mitähän tapahtuu jos paukuttelis menemään vaparin ezk:lla ku asentoanturin johdotkin ois valmiina. hmmm...
Niin je sen verran selvennystä vielä että vaihdan siihen turbokoneeseen vaparin virranjakajan ku turbo koriin tulee se vapari moottori...ei tartte siihen vaihtaa asentotunnistimen johdotuksia. Ilmeisesti pyörii ongelmitta eli eikun ajamaan ku kone on keulilla