EZK

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

EZK

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Alkas olla kohta johdot valmiina -90 Saabissa -85 turbo konetta varten mutta mietityttää toi ezk...ymmärtääkö mun vaparin ezk tota ahtopainetta vai pitääkö vaihtaa -90 vuoden turbosta ezk kun kyseessä on 2,0L turbo?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

EZk on vaparin sytkä, minkä hall on kampuran hihnapyörän takana, turbossa hall-anturi on virranjakajassa..EZK ei tajua ahtopaineesta mitään, säätää sytytystä pelkästään nakuanturin mukaan. Turbon jakaja ja sytytyksenohjaus kiinni, niillä pärjää..tai sit DI + APC:stä pelkkä DI.
Foxbody turbo
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mut eihän esim.-90 vuoden turboissa ole virranjakajassa sitä anturia...eikös se pelaa sen kampiakselin tunnistimen kautta 8O
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

kopote12 kirjoitti:Mut eihän esim.-90 vuoden turboissa ole virranjakajassa sitä anturia...eikös se pelaa sen kampiakselin tunnistimen kautta 8O
-88 taidettiin tehdä viimeiset jakajamallin turbo-tonnarit. Jos sinulla on -85 turbon tekniikka, niin siinähän on oikeenlainen jakaja jo valmiina..et tarvii kun lisätä sen sytkänohjaus-yksikön. Jos välttämättä haluut kampitunnistuksella sytkän, niin sit suorasytkävermeet kiinni tai teet niinkuin Moonlight-Tuning satkussaan ja pidät sen pelkän EZK:n.
Foxbody turbo
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Juuh...tarkotus ois päästä mahdollisimman helpolla kuitenkin että turbokone toimis kunnolla. Sitä DI:tä en taida laittaa mut jos ei oo mahista säilyttää auton omaa ezk:ta niin pitänee varmaan laittaa se vanhempi sytkäjärjestelmä. Se boksi taitaa löytyä penkin alta. Ja onnekseni myös -90 turbon jetronic taitaa pelata yhteen ton vanhemman sytkän kaa. Mitähän tapahtuu jos paukuttelis menemään vaparin ezk:lla ku asentoanturin johdotkin ois valmiina. hmmm...
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Niin je sen verran selvennystä vielä että vaihdan siihen turbokoneeseen vaparin virranjakajan ku turbo koriin tulee se vapari moottori...ei tartte siihen vaihtaa asentotunnistimen johdotuksia. Ilmeisesti pyörii ongelmitta eli eikun ajamaan ku kone on keulilla 8)
Vastaa Viestiin