ahdot hukassa
ahdot hukassa
elikkäs ongelma olisi seuraava. auto on -86 2.0 turbo tonnari mittarin mukaan lurttapohjassa kiihdyttäessä paineet ei nouse kuin keltaisen puoli väliin ja vetojakaan ei ole sen suuremmin kun hukkaportin letkun tulppaa ahdot nousevat vähän korkeammalle mutta sitten jostaki syystä auto alkaa nykimään ja kiihtyminen loppuu ja paineet laskee
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
eli silloin kun auto käy tyhjäkäynnillä niin mille kohille mittari pitäisi silloin osoittaaMawerick kirjoitti:Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
Tyhjäkäynnillä alipaineen puolella, vasta kuormalla nousee ahtamaan.vesku_r kirjoitti:eli silloin kun auto käy tyhjäkäynnillä niin mille kohille mittari pitäisi silloin osoittaaMawerick kirjoitti:Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
by-pass vaihettu lähiaikoina pitääpä tarkastaa tuo kytkin poljin kun toinen vika on sellainen että kun vakiopeuden säätimen laittaa päälle niin pitää vähän nostaa kytkintä että alkaa toimimaan9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
ei ollu vaikutusta kytkin polkimen katkaisijalla vaikka vähän säätelin sitä.9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
olisiko mahdollista että jos peruspaineet on säädetty liian matalalle niin paineet ei sen takia nousisi?
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
Onko myös by-passille tuleva alipaineletku tiivis? Itse juuri eilen leikkasin pätkän pois tämän letkun päästä, kun oli päässyt letku sen verran haurastumaan että oli tullut reikä siihen päähän jossa on se y-haara. Nyt taas ahtaa niin kuin pitääkinvesku_r kirjoitti:by-pass vaihettu lähiaikoina pitääpä tarkastaa tuo kytkin poljin kun toinen vika on sellainen että kun vakiopeuden säätimen laittaa päälle niin pitää vähän nostaa kytkintä että alkaa toimimaan9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.

Venakopan päältä lähtee huohottimen letku, niin siitä lähtee myös alipaineletu imusarjaan, siinä pitäisi olla takaiskuventtiili ja tarkista vielä kerran by-pass.
Jos peruspaineissa on vikaa, niin silloi max ahdot heiluisi ja toimisi miten sattuu, mutta jos sulla tasaisesti pysyy ahdot keltaisen puolivälissä niin silloin en usko actuaattori vikaan.
Tsekkaa myös magneettiventtiili onko siinä jumitila.
Jos peruspaineissa on vikaa, niin silloi max ahdot heiluisi ja toimisi miten sattuu, mutta jos sulla tasaisesti pysyy ahdot keltaisen puolivälissä niin silloin en usko actuaattori vikaan.
Tsekkaa myös magneettiventtiili onko siinä jumitila.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04