ahdot hukassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

ahdot hukassa

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

elikkäs ongelma olisi seuraava. auto on -86 2.0 turbo tonnari mittarin mukaan lurttapohjassa kiihdyttäessä paineet ei nouse kuin keltaisen puoli väliin ja vetojakaan ei ole sen suuremmin kun hukkaportin letkun tulppaa ahdot nousevat vähän korkeammalle mutta sitten jostaki syystä auto alkaa nykimään ja kiihtyminen loppuu ja paineet laskee
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Olisikohan ahdin kulunut ettei enää jaksa tuottaa painetta riittävästi
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

Mawerick kirjoitti:Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
eli silloin kun auto käy tyhjäkäynnillä niin mille kohille mittari pitäisi silloin osoittaa
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

vesku_r kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Keltaisen puolivälissä on ns. peruspaine, noin suurinpiirtein. Jos oot hukkaportin letkun tulpannut niin paineet nousevat hallitsemattomasti kunnes joko fuelcut iskee väliin ja katkaisee bensansyötön tai kansipahvi/kone paukahtaa. Toki kevyempi nykiminen voi johtua esim. tulpista...
eli silloin kun auto käy tyhjäkäynnillä niin mille kohille mittari pitäisi silloin osoittaa
Tyhjäkäynnillä alipaineen puolella, vasta kuormalla nousee ahtamaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
by-pass vaihettu lähiaikoina pitääpä tarkastaa tuo kytkin poljin kun toinen vika on sellainen että kun vakiopeuden säätimen laittaa päälle niin pitää vähän nostaa kytkintä että alkaa toimimaan
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
ei ollu vaikutusta kytkin polkimen katkaisijalla vaikka vähän säätelin sitä.
olisiko mahdollista että jos peruspaineet on säädetty liian matalalle niin paineet ei sen takia nousisi?
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

vesku_r kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Tarkista ensimmäisenä vuotaako By-pass ja sitten tarkista ettei vikaa ole jarru tai kytkinpolkimen katkaisijassa.
by-pass vaihettu lähiaikoina pitääpä tarkastaa tuo kytkin poljin kun toinen vika on sellainen että kun vakiopeuden säätimen laittaa päälle niin pitää vähän nostaa kytkintä että alkaa toimimaan
Onko myös by-passille tuleva alipaineletku tiivis? Itse juuri eilen leikkasin pätkän pois tämän letkun päästä, kun oli päässyt letku sen verran haurastumaan että oli tullut reikä siihen päähän jossa on se y-haara. Nyt taas ahtaa niin kuin pitääkin :wink:
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kannattaa alipaineletkut ja ne 2 takaiskuventtiiliä vaihtaa ihan ensimmäisenä. Sitten varmuuden vuoksi tarkistaa tulpit ja hukkiksen tangon kiinnitys/sokka.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

jpjk kirjoitti:Kannattaa alipaineletkut ja ne 2 takaiskuventtiiliä vaihtaa ihan ensimmäisenä. Sitten varmuuden vuoksi tarkistaa tulpit ja hukkiksen tangon kiinnitys/sokka.
takaiskuventtiilit? mistäs semmoset löytyy?
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Venakopan päältä lähtee huohottimen letku, niin siitä lähtee myös alipaineletu imusarjaan, siinä pitäisi olla takaiskuventtiili ja tarkista vielä kerran by-pass.

Jos peruspaineissa on vikaa, niin silloi max ahdot heiluisi ja toimisi miten sattuu, mutta jos sulla tasaisesti pysyy ahdot keltaisen puolivälissä niin silloin en usko actuaattori vikaan.

Tsekkaa myös magneettiventtiili onko siinä jumitila.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
vesku_r
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 00:05

Viesti Kirjoittaja vesku_r »

tein tuossa vielä sellaisen havainnon etta kojelaudan olla oleva ylipainekatkaisija suhisee aika lailla kiihdyttäessä jotenka laitoin letkut yhteen mutta eipä ollu suurempaa vaikutusta. suhina kyllä katos.
TAAS PITÄS LAITTAA SAPUSKAA
Vastaa Viestiin