Rajuja nykäyksiä!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Rajuja nykäyksiä!
Kummaa häiriötä käynnissä ilmeni viime viikon reisulla. Ohitukseen lähtiessä auto nykäisee rajusti kuin moottori olisi hetkeksi sammunut, melkein nenä otti kontaktia ratin kanssa. Muutoin ei mitään häiriöitä toiminnassa ole ilmennyt. Tämä toistui muutamia kertoja noin 400km matkalla ja aina vain ohitukseen lähdössä.
Itse veikkaan syyksi huonoa polttoainetta?? Tämä siksi ettei uudelleen tankkaamisen jälkeen oireet ole uusineet, vaikka matkaa on kertynyt jo lähes 1000km. Muita veikkauksia?
Itse veikkaan syyksi huonoa polttoainetta?? Tämä siksi ettei uudelleen tankkaamisen jälkeen oireet ole uusineet, vaikka matkaa on kertynyt jo lähes 1000km. Muita veikkauksia?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Fuelcutilta tuo pahasti vaikuttaa.
Kokeile ottaa magneettiventtiililtä johto irti tai sitten sulaketaulusta APC:n sulake pois ja käy "ohittamassa" taas,jos ei tule naama tuulilasissa efektiä niin veikkaisin tuota mankkua syylliseksi.
Kokeile ottaa magneettiventtiililtä johto irti tai sitten sulaketaulusta APC:n sulake pois ja käy "ohittamassa" taas,jos ei tule naama tuulilasissa efektiä niin veikkaisin tuota mankkua syylliseksi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Unohdin mainita, että kyseessä on tavallinen pikku t eli pienpaineturbo, joten ei kai siinä ole magneettiventtiiliäkään. Äskeisen kokeilun perusteella vika ei ole poistunut vaan toistuu lähes aina kun tosissaan kiihdyttää
. (mikäli pikku t;llä kiihdyttämistä voidaan kutsua tosissaan hiillostamiseksi
.)
Auto on 9000 2.0t vm.1998


Auto on 9000 2.0t vm.1998
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Joo eikä tarvii olla hukkaporitn letkukaan irti, kesällä oli pikkuttonnarissa tangon nivel jäykkänä, tai olisiko ollut karstaa itse portissa, mutta oireet oli samat. Auttoi crc niveleen ja poritn "renksutus" käsin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Moro jampat,
Teki oma musta menijä saman tuossa eilen ohituksessa, mitä alkuperäisessä viestissä.
Kunnon tumppaus, kun ahdot maksimissa.
Saako tuon mankun putsattua jotenkin? Letkut irti, mankku irti ja kliineriä vaan niin prkleesti?
Entäs tuo ahtimen tanko? Auton alta vaan ja CRCtä sinne kellon päähän?
-Hessu-
Teki oma musta menijä saman tuossa eilen ohituksessa, mitä alkuperäisessä viestissä.
Kunnon tumppaus, kun ahdot maksimissa.
Saako tuon mankun putsattua jotenkin? Letkut irti, mankku irti ja kliineriä vaan niin prkleesti?
Entäs tuo ahtimen tanko? Auton alta vaan ja CRCtä sinne kellon päähän?
-Hessu-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
- Paikkakunta: kurikka
Erillisessä threadissä matalapainemallin hukkporttia myös rassailin.Entäs tuo ahtimen tanko? Auton alta vaan ja CRCtä sinne kellon päähän?
Tangon päätylinkki oli niin jumissa, että hukkaportti oli osittain auki. Ei peruspaineita ja lopulta nosti sitten paineet 0.7bar ja Fuelcut.
Paljon CRCtä ja tarvitsin tehdä 8mm täkkipultista ja putkenpätkästä "sorkkaraudan", jolla sain portin varren tapin liikkumaan tankoon nähden ja taas CRCtä. Sitten se oikein rämpsähti kiinni.
Eli ongelma ei ollut kellon päässä vaan portin läpän varren ja tangon välinen jumi.
T.Jussi
9000 CS 2.0t -97, Automaatti ja Automaatti ilmastointi ACC
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti