Rajuja nykäyksiä!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Rajuja nykäyksiä!

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Kummaa häiriötä käynnissä ilmeni viime viikon reisulla. Ohitukseen lähtiessä auto nykäisee rajusti kuin moottori olisi hetkeksi sammunut, melkein nenä otti kontaktia ratin kanssa. Muutoin ei mitään häiriöitä toiminnassa ole ilmennyt. Tämä toistui muutamia kertoja noin 400km matkalla ja aina vain ohitukseen lähdössä.
Itse veikkaan syyksi huonoa polttoainetta?? Tämä siksi ettei uudelleen tankkaamisen jälkeen oireet ole uusineet, vaikka matkaa on kertynyt jo lähes 1000km. Muita veikkauksia?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Voisi olla häiriö magneettiventtiilin toiminnassa. Ahtopaine pääsee liian ylös siitä seurauksena katkeaa polttoaineen syöttö hetkellisesti.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Fuelcutilta tuo pahasti vaikuttaa.
Kokeile ottaa magneettiventtiililtä johto irti tai sitten sulaketaulusta APC:n sulake pois ja käy "ohittamassa" taas,jos ei tule naama tuulilasissa efektiä niin veikkaisin tuota mankkua syylliseksi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Unohdin mainita, että kyseessä on tavallinen pikku t eli pienpaineturbo, joten ei kai siinä ole magneettiventtiiliäkään. Äskeisen kokeilun perusteella vika ei ole poistunut vaan toistuu lähes aina kun tosissaan kiihdyttää :evil: . (mikäli pikku t;llä kiihdyttämistä voidaan kutsua tosissaan hiillostamiseksi :( .)

Auto on 9000 2.0t vm.1998
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Katsoppa onko hukkaportille menevä letku irronnut? Itsellä oli sama vika aikoinaan og900 S vehkeessä.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Joo eikä tarvii olla hukkaporitn letkukaan irti, kesällä oli pikkuttonnarissa tangon nivel jäykkänä, tai olisiko ollut karstaa itse portissa, mutta oireet oli samat. Auttoi crc niveleen ja poritn "renksutus" käsin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tässäkin ongelmassa lopulliseksi syyksi paljastui DI-kasetti :evil: . On toiminut kasetin vaihdon jälkeen aivan normaalisti :P .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro jampat,

Teki oma musta menijä saman tuossa eilen ohituksessa, mitä alkuperäisessä viestissä.
Kunnon tumppaus, kun ahdot maksimissa.

Saako tuon mankun putsattua jotenkin? Letkut irti, mankku irti ja kliineriä vaan niin prkleesti?

Entäs tuo ahtimen tanko? Auton alta vaan ja CRCtä sinne kellon päähän?

-Hessu-
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

morjesta
tuon 2.0t:n hommattuani mulla oli ihan samat oireet ku ekassa viestissä
ja ratkaisu oli niinkin helppo ku tulppien kärkiväli oli kasvanut 1.5mm
vähä naputtelua ja kaikki toimi moitteetta. tulpat tietysti ensi sijassa vaihtoon
t:hannu m-k
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hmm,

Kynttilät on melkein uudet.
Noh, ne vois vaihtaa taas, kun vaihdan muutenkin uudet nesteet kaikki.

Mitäs letkua ois paras käyttää, jos uusii kaikki mankkuvenan letkut? Soon jotain jöötimpää kuin normi alipaineletku.

-H-
piethein2
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Elo 09, 2006 10:49

Viesti Kirjoittaja piethein2 »

Entäs tuo ahtimen tanko? Auton alta vaan ja CRCtä sinne kellon päähän?
Erillisessä threadissä matalapainemallin hukkporttia myös rassailin.

Tangon päätylinkki oli niin jumissa, että hukkaportti oli osittain auki. Ei peruspaineita ja lopulta nosti sitten paineet 0.7bar ja Fuelcut.

Paljon CRCtä ja tarvitsin tehdä 8mm täkkipultista ja putkenpätkästä "sorkkaraudan", jolla sain portin varren tapin liikkumaan tankoon nähden ja taas CRCtä. Sitten se oikein rämpsähti kiinni.

Eli ongelma ei ollut kellon päässä vaan portin läpän varren ja tangon välinen jumi.

T.Jussi
9000 CS 2.0t -97, Automaatti ja Automaatti ilmastointi ACC
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
Vastaa Viestiin