Paska Steg 1/2

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Paska Steg 1/2

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Eilen tuli SP:n steg 2 -586 loppuiseen poksiin ja innolla aloin laittamaan kiinni. Ohjeen mukaan tein ja kaikki meni hyvin. Löin poksin takas autoon ja minun tuurilla koko paska ei lähde käyntiin. Vaihdoin vakio chipin takas ja toimii hyvin. Mikä v**tu sillä stekillä on 8O Pitääkö tehdä tuohonkin paskaan joku oma hyppylanka viritys? Tuli ekana mieleen että tuo stekki on niin tyhmä ettei älyä suuttimia aukoa. Vituttaa sen verran että laitan kohta tuon lastun penkkiin ja testaan sen puristuslujuutta newtonmetreinä. Tarrakin tuli mukana jonka voi liimata autoon jos sattuu toimimaan...sama liimata se vaikka perseeseen. Onko teillä kokemuksia moisesta?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eikös kannattaisi kysyä myyjältä eikä täältä? :?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Onnistuko se lastun asennus varmasti eli onko kaikki pinnit suorassa jalkaan nähden- Olen noita asennellut omiin 9000 turboihin ja kaikki on toimineent ihan ok
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kyllä kaikki pinnit meni oikein ja lastu oli myös aivan oikein. Ei kai siihen nyt vaikuta se että mulla on LH2.4 boksilla pyörivä -85 turbo + APC. Toimiihan tuo yhdistelmä kyllä tuolla vakio boksillakin. Pitääköhän sitä boksia pitää yön yli vieressä ettei muista koko autosta mitään ja koittaa sitten uudella chipillä. Tuo autohan on entinen vapari -91 tekniikalla...äsken koitin sillä vaparin vakioboksilla niin toimi ihan hyvin. Mut SP:n lastu ja -90 turbon boksi ei vaan lähe käyntiin. Mitähän eroa on noilla -90 turbon boksilla ja -91 vaparin boksilla...jotkut suutinajat kenties?
Saab 9-5 2,0t -1999
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Mulla oli eka Speedpartsin bensalastu paskana tai väärä. Eikä auto käynyt ollenkaan. Toinen tilalle lastu tilalle niin rupes pelittää.
9000 aero -97, 9000 cde -96
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tuntuu vähän oudolta että myyvät paskaa 8O Sitten ajattelin että oisko joku ajonesto homma mutta kun toimii orkkis lastulla. Pitänee soittaa PCS:n pojille.
Saab 9-5 2,0t -1999
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

kopote12 kirjoitti:Tuntuu vähän oudolta että myyvät paskaa 8O Sitten ajattelin että oisko joku ajonesto homma mutta kun toimii orkkis lastulla. Pitänee soittaa PCS:n pojille.
no eikös sillon juuri ole VSS kyseessä jos vanhalla starttaa?
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ei ole vm 91 ollut VSS ajonestoa jos en väärin muista tullut vuonna 96.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Voi v**tu noiden lastujen kanssa. Onkohan maptunilla sit yhtä edullinen stekki ku tuo SP:n steg 2? Vai mitä niitä muita oli....nordic joku...
Saab 9-5 2,0t -1999
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Katsoithan että se chippi tuli oikein päin. Eli chipissä oleva lovi on samalla puolella kuin alustassa oleva lovi?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kyllä katsoin ja äsken koitin uudestaan...ei vaan pelitä. Paskan möivät. En tilaa SP:ltä enää mitään. Koitan jotain muuta nyrkkipajaa.
Saab 9-5 2,0t -1999
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kopote12 kirjoitti:Voi v**tu noiden lastujen kanssa. Onkohan maptunilla sit yhtä edullinen stekki ku tuo SP:n steg 2? Vai mitä niitä muita oli....nordic joku...
Oot aika pelimies jos löydät Maptunilta lastun LH-jetilliseen turbotonnariin :)
Muutenkin taitaa olla BSR/Speedparts ainoa putiikki, jolla on tarjonnassaan "antiikkiset" LH-jetin lastut...Kannattanee selailla myyntipalstaa, muistaakseni ainakin "Coltti" kaupitteli lastuja joku aika sitten.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noi lastuthan ei ole mitään leikkikaluja. Ne on herkkää elektroniikkaa, minkä voi saada paskaksi ihan pelkästään ottamalla käteen.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

peinu kirjoitti:Noi lastuthan ei ole mitään leikkikaluja. Ne on herkkää elektroniikkaa, minkä voi saada paskaksi ihan pelkästään ottamalla käteen.
Peinu puhuu asiaa. Olen itse hajoittanut muutaman "satiaisen" staattisen sähkön takia, joten käytän maadoitusranneketta jopa pc:tä kasatessa. Mimmi osannee kertoa asiasta enemmänkin...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kannattaa myös Ruotsista kysellä Mats:in lastujen perään. Ko. herra on tehnyt ainakin LH:n lastuja ainakin suuremmille suuttimille.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin