Back in busines!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Vielä tuosta Mersusta. Se ei oma ollu vaan lainassa anopilta :!: puoli vuotta :oops: (Syrjähyppy, muttei merkin vaihto :lol: ) ...Oli siinäkin toki puolensa. 6,5l naftaa sadalla. :roll: Mutta niinhän se on että lysti maksaa ja surun saa ilmaiseksi! :wink:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

olli9000CDturbo kirjoitti:Ne jotka sanovat että nahkajakkarat on talvella kylmät ja kesällä kuumat on vaan katkeria :wink:
Näin on... kyllä ne kangaspenkitkin vaan talvella kylmät on ("penkinlämmitin on paras keksintö autossa" - tämä mielipiteeni johtaa jo kangaspenkkiajoilta :wink: )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

HARTSA kirjoitti:Hyvä hyvä :) Aerolla "soutaa" automaatilla pian ripeämmin kuin manuaalilla.. :roll: itellä manuaali,mutta ei kantsi "väheksyä" automaattia :wink:
Oonki just ajatellu takalasiin tarraa "Laiska tomaatti.." :D Se ois sopivan koominen ja just kun vakio tomaatteja ei niin kovina menijöinä pidetä, niin aijai ku herkku paikka vääntää ihmisten naamat 8O ku kakkosella lähetään.
olli9000CDturbo kirjoitti:Hieman joutuu häviämään tehoissa ja suorituskyvyssä, mutta mukavuus on omaa luokkaa tomaatilla. Ja kyllä tuokin 200D Mersun jälkeen lähtee ku naton ohjus
Mukavuus juurikin, mutta voi kuule.. :wink: Ei tartte tota tehohäviöö ajatella sitte ollenkaan. Mulla on tomaatissa reilun 200kW ja manuaali vakio Aerot ja Type-R civikit ym. jää niin että SOI :D Ennemmin voisin lähtee kokeilee neliveto DSG Golf R32:sta... että hymysuin voit unohtaa ettei saabin tomaatit kulje. Ei muuta kun palikka sisään, niin voit alkaa liimailee punasii tomaatin kuvia pitkin peltiä.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Onnee vaan toivottavasti hyvän auton johdosta.
Itseki tuota samaa himoitsin mutta ku kaveri HML:ssa
oli reissussa, eikä ehtiny katsomaan :cry: . Ilmoituksen
perusteella vaikutti hyvältä.
Jatkamme Aeron metsästystä :D . Ehkä alkukesästä
ulkomailta. Neljäs tonnari menossa, uskaltaisko vaihtaa
9-5 malliin; ei istu vielä omaan silmään yhtä hyvin.
SAAB on nautinto tien päällä
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Sen verran vielä kysyisin että kone pitää tyhjäkäynnillä kolinaa, räminää tai rallatusta :? Varsinkin kylmänä. Mut heti ku nostaa edes pikkusen kierroksia kyseinen ääni katoaa kokonaan. ...Ettei vaan se V*TUN tasapainoakseli :roll: :evil: Ei millään huvittais ruveta remontoimaan juuri ostettua autoa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Käyppä kuuntelemassa konepellin alta mistä ääni kuuluu tarkalleen ja millainen se eniten mielestäsi on noista kolmesta esittämistäsi äänityypeistä? ...hydraulisten nostajien tikitys/nakutus muutaman minuutin kylmällä koneella on normaalia. Tällöin ei suositella nostamaan kierroksia yli 3 tuusan, näin sanotaan manuaalissakin.

Mutta jos se kuuluu kokoajan tyhjäkäynnillä niin silloin tosiaan vika voi olla vakavempi... tp-ketju, nostajat, jakopää, laakerit u name it.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Ahtopaine kirjoitti:Käyppä kuuntelemassa konepellin alta mistä ääni kuuluu tarkalleen ja millainen se eniten mielestäsi on noista kolmesta esittämistäsi äänityypeistä? ...hydraulisten nostajien tikitys/nakutus muutaman minuutin kylmällä koneella on normaalia. Tällöin ei suositella nostamaan kierroksia yli 3 tuusan, näin sanotaan manuaalissakin.

Mutta jos se kuuluu kokoajan tyhjäkäynnillä niin silloin tosiaan vika voi olla vakavempi... tp-ketju, nostajat, jakopää, laakerit u name it.
Nostimet ne ei ole, tunnen kyllä sen äänen. Tämä kuuluu kovempaa. Räminä on ehkä kaikkein kuvaavin ääni. Mutta tosiaan kun rinkejä nostaa vaikka 100 kierrosta, niin ääni katoaa tyystin. :roll:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

älkääs nyt, tässähän alkaa Aero-kuume kohta iskemään 8O :lol: :lol:
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

jiipää

Viesti Kirjoittaja api »

voisko olla jakopää? jos ketju on niin venyny et kiristäjässä varat loppu. mulla ainakin vanhassa tonnarissa rallatteli juuri ton takia aika miehekkäästi...
Yamaha FZ1-N -08
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Voi H*lvetti!! :evil: Missähän ton vois laittaa halvalla? Ei ois kyllä nyt yhtään ylimäärästä, ku omat ja varastetut meni auton ostoon! :cry: Pitää tuoda auto ens potkijaisiin niin saa viisaammat kuunnella.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

ketju

Viesti Kirjoittaja api »

...no uus ketju ei ketään konkurssiin aja...jos kolina siitä johtuu ja itse sen vaihtaa. mutta tiiä tuota sitten onko se j-pään ketju vai joku muu?
Yamaha FZ1-N -08
Vastaa Viestiin