Lämppärin kennon vaihto Tampereella?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Lämppärin kennon vaihto Tampereella?

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Eli onko joku vaihdattanut ja missä? Itse tekisi mielellään mutta kerrostajon parkkipaikka ei oikein sovellu suurempaan remppaan.

Eli jos joku on vaihdattanut Tampereella niin missä, paljonko kustansi ja oliko jälki tyydyttävää?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Hepo-auto antoi arvoiksi 8h. Onko mitään muita suosituuksia mistä kysyä vaihdon hintaa?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jos jollain olisi vuokrata tallitilaa Hervannan lähistöllä pariksi illaksi niin voisin vaihtaa kennon itse. YV:llä yhteyttä jos voi auttaa miestä mäessä.. :D
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

lueskeltuani muualta juttua tuosta lämppärin kennon vaihdosta.. tuntuu et kannattaa vaihtaa kenno itse kun uudemmissa tonnareissa näyttäis vievän itse vaihtaen aikaa noin 2h.. Esim juttua tuossa.. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#367747
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tasapaino akseli kirjoitti:lueskeltuani muualta juttua tuosta lämppärin kennon vaihdosta.. tuntuu et kannattaa vaihtaa kenno itse kun uudemmissa tonnareissa näyttäis vievän itse vaihtaen aikaa noin 2h.. Esim juttua tuossa.. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#367747
Ilmastoinnittomassa ei kestä kauaa, toisessa kestää. Oli sitten uusi tai vanha. Enkä oikein usko että kukaan ensikertalainen vaihtaa kahdessa tunnissa..
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

lainaten tekstiä aiemmin mainitsemasta topicista. Tuosta ymmärsin et kyseessä on kuitenkin ilmastoitu auto..
Noniin nyt on mullakin uus kenno paikallaan, ehkä ei tarttis enää haistella glykoolia ja pyyhkäistä tuulilasia sisäpuolelta, vaihdossa meni se 2 - 2.5 tuntia, mutta olenhan sen jo tehnyt ennestään...tässä 1996 vuotisess tuntuu olevan paljon enemmän tilaa, ei oo tarvetta purkaa niin paljon !
_________________
Once a "saaber" allways a "saaber"
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Tietenkin menihän mullakin startin vaihdossa 2h vaik ei oo kuin 4 ruuvia jotka itse startissa olivat kiinni..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Itse vaihtaisin minäkin mutta parkkipaikalla tehdyksi on aika kovatöinen. Jos jollain olisi pariksi iltaa tilaa tarjota niin olisin kyllä erittäin kiitollinen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

hilvola ja salminen siinä stemman takana kalevaako se olisi kaupunginosa. siellä vaihdatin itse joskus reilu vuosi sitten. ne hankki sen kennon samasta pihapiiristä kun siinä on joku alan liike. kannattaa kysyä ainakin. puolen päivän homma noin suunnilleen oli ilmastoidussa ja osat päälle
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Vaihoin tässä omaan -89 tonnariini lämppärin kennon ja puhaltimen moottorin. Kesti 4.5h.

Marssijärjestys:
- Ajetaan LO asentoon ACC, ja sitten ihan vähän takas. :)
- Irrotetaan pyyhkijän sulat
- Akun miinusnapa irti
- Cruisen pumppu irti
- AC:n aluputkia kiinnipitävä ruuvi irti oikeasta pyöräkotelosta, samassa on teharin säiliö
- Akvaarion päälliset ja "tulipelti" irti
- Pikkurauta vesiletkujen&piuhojen alta pois, 4x10mm kannalla pultit
- Pyyhkijämekanismi pois, LH-purkkia joutuu siirtämään edestä vähän
- Letkut irti, mulla oli pikaliitin
- Puhaltimen moottori pois koteloineen, huomaa että lipsauta se siirtotanko irti ennen repimistä
- Kenno pois, tosi ahas kun höyrystin edessä

Ja sitte uus kenno sisään ja puh.moottorin vaihto siihen puhallinkoteloon.

Ja kasaa vastakkaisessa järjestyksessä.
99T-museopeli
Vastaa Viestiin