Nyt heitti mittaristo oudoksi. Kyseessä on -86 turbo manuaali lootalla.
Mutta nyt palaa mittaristossa automaatin vaiteenosoitin valo. Itse kaavio ja kaikki osoitin valot Meitsi on pihalla ku lintulauta asiasta. Auto ollu mulla nyt parisen kuukautta ja aiemmin ei ole tehnyt vastaavaa. Oliskohan tuolla kostealla säällä vaikutusta asiaan. Auto kun tuntuu sisältäkin aika kostealta.
Joo toi on ihan tuttua... Voi olla kontaktihäikkää tai kosteudesta johtuvaa, mutta: pelaako mittaristo muuten kunnolla? Näyttääkö bensa- ja lämpömittarit oikein, eikä "huido" sinne tänne?
Liian alhainen jännite startatessa aiheuttaa ainakin minulla tuon M89:ssa: automaattivaihdekaavio tulee näkyviin ja bensa- ja lämpömittarit sekoavat. Taitaa siellä EDUssa silloin palaa kaikki muutkin mahdolliset tekstit samaan aikaan ja numeronäytössä juoksee yksittäisiä viivoja.
Olen todennut tämän joskus, kun oli todella huono akku ja käyntiinlähtö oli vaivalloista jo päivän seisomisen jälkeen. Uudella akulla ei ole ollut ongelmia. Tuohon aikaan mittariston sai tolkkuihinsa, kun liikkeellelähdön jälkeen (kunnon vauhdissa) sammutti auton ja sitten vaihteen kanssa, ilman starttia, käynnisti uudelleen. Tämä oli hyödyksi joskus kun oli pakko ajaa 100km:n matka, eikä huvittanut katsella tanssivaa joulukuusta koko matkaa...
Jos oireena on oikeasti vain tuo vaihdekaavio, se johtuu tod. näk. huonosta kontakstista joko virtapuolella (riviliittimet mittariston reunoissa/itse EDUssa) tai maadoitushäikästä (todella monen maajohdon yhteinen maadoituspiste kojelaudan sisällä tuulilasin alla, n.kuskin kohdilla).
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Mittaristo toimii kyllä muuten hyvin. Mitä nyt par varoitusvalon poltinta on palanut. Tosin ne on ollut kokoajan pimeen. Täytyy tässä jossain vaiheessa aukasta kojelauta ja terkistella liittimet onko hapettumia ja tuo maadoitus. Käyntiin lähtee hyvin, mutta en tiedä tippusiko sittrn startatessa jännite niin alals että aiheuttais tuon.