Mittaristo mystiikkaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Mittaristo mystiikkaa

Viesti Kirjoittaja Phor »

Moro.

Nyt heitti mittaristo oudoksi. Kyseessä on -86 turbo manuaali lootalla.
Mutta nyt palaa mittaristossa automaatin vaiteenosoitin valo. Itse kaavio ja kaikki osoitin valot :?: Meitsi on pihalla ku lintulauta asiasta. Auto ollu mulla nyt parisen kuukautta ja aiemmin ei ole tehnyt vastaavaa. Oliskohan tuolla kostealla säällä vaikutusta asiaan. Auto kun tuntuu sisältäkin aika kostealta.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Joo toi on ihan tuttua... Voi olla kontaktihäikkää tai kosteudesta johtuvaa, mutta: pelaako mittaristo muuten kunnolla? Näyttääkö bensa- ja lämpömittarit oikein, eikä "huido" sinne tänne?

Liian alhainen jännite startatessa aiheuttaa ainakin minulla tuon M89:ssa: automaattivaihdekaavio tulee näkyviin ja bensa- ja lämpömittarit sekoavat. Taitaa siellä EDUssa silloin palaa kaikki muutkin mahdolliset tekstit samaan aikaan ja numeronäytössä juoksee yksittäisiä viivoja.

Olen todennut tämän joskus, kun oli todella huono akku ja käyntiinlähtö oli vaivalloista jo päivän seisomisen jälkeen. Uudella akulla ei ole ollut ongelmia. Tuohon aikaan mittariston sai tolkkuihinsa, kun liikkeellelähdön jälkeen (kunnon vauhdissa) sammutti auton ja sitten vaihteen kanssa, ilman starttia, käynnisti uudelleen. Tämä oli hyödyksi joskus kun oli pakko ajaa 100km:n matka, eikä huvittanut katsella tanssivaa joulukuusta koko matkaa...

Jos oireena on oikeasti vain tuo vaihdekaavio, se johtuu tod. näk. huonosta kontakstista joko virtapuolella (riviliittimet mittariston reunoissa/itse EDUssa) tai maadoitushäikästä (todella monen maajohdon yhteinen maadoituspiste kojelaudan sisällä tuulilasin alla, n.kuskin kohdilla).
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Phor »

Mittaristo toimii kyllä muuten hyvin. Mitä nyt par varoitusvalon poltinta on palanut. Tosin ne on ollut kokoajan pimeen. Täytyy tässä jossain vaiheessa aukasta kojelauta ja terkistella liittimet onko hapettumia ja tuo maadoitus. Käyntiin lähtee hyvin, mutta en tiedä tippusiko sittrn startatessa jännite niin alals että aiheuttais tuon.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jeesh, syy on jännitteen liiallinen laskeminen, joka sekoittaa vanhat edut komeasti, mutta miksi näin käy onkin sitten mielenkiintoisempi tutkimustyö.

Ei muuta kuin liittimiä putsailemaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin