Nyykähtää risteykseen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Nyykähtää risteykseen

Viesti Kirjoittaja east »

Anteeksi etten ehtisi millään haun syövereihin, mutta kun on taas se kuuluisa länsimaisen yhteiskunnan kiire...
Auto CS 2,3 -92. Tulin aamulla risteykseen ja kevyesti jarruttaessani auto sammui. Starttasi hyvin ja kesti ajaa työmaalle. Parkkipaikalla testailin; käy ihan nätisti mutta kun nostaa kierrokset vaikka kahteen tonniin ja päästää irti kaasusta niin kierrokset putoavat suoraan nollaan.
Oikein alkoi kylmätä kun ajattelin samaa ilmiötä Helsingin keskustassa jossa palloilin eilen...
Missäköhän voisi olla vika?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vika luuraa todennäköisesti by-pass venttiilissä, jos on turrrrppo-vehje. Jos ei ole turppppo, niin sitten tyhjäkäyntimoottori, kaasuläpän asentoanturi tai ilmavuoto noin ensihätään ehdokkaina.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos autosi on turbo niin viallinen bypass-venttiili. Itsellä teki niin juuri että risteyksiin tultaessa sammui ja myös paikallaan kaasutellessa kun pedaalin nosti niin kone meni ihan nollille mutta ei silti sammunut, vaan röpeltäen keräsi itsensä tyhjäkäynnille.
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ei ole turbo...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitenkäs alipaineletkujen kunto - kannattaa uusia kaikki letkut jos ei ole jo uusittu.

Tyhjäkäyntimoottorin puhdistaminen voisi olla myös hyödyllistä - vai toimiiko tyhjäkäynnin säätö muuten ok?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ei varmaankaan ole letkuja belgian ihmeeseen uusittu. Hyvällä mielikuvituksella tuntui autossa pieni kuminkäry jo eilen.
Pitänee raivata autotalliin auton mentävä reikä, on vaan oma osaaminen lähes koomista tasoa. Ei kai kellään osaajalla ole käyntiä Haminassa?
Tyhjäkäynti on kauniin tasaista.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

east kirjoitti:Pitänee raivata autotalliin auton mentävä reikä, on vaan oma osaaminen lähes koomista tasoa.
Mitä sitä suotta tallia raivaamaan, kun tänä vuonna jouluna on syyskuun säät, päiväsaikaan tänään ja huomenna sää näyttäisi ulkona olevan hyvinkin suosiollinen, ja lämpimän moottorin äärellä on mukava vaihdella letkuja hyvässä päivänvalossa.

Jos lokasuojassa on tallella alipaineletkujen kaavio, se helpottaa kaikkien letkujen paikantamista.

Tästä ei sinun autosi tapauksessa taida olla paljonkaan hyötyä:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif

Onkos kellään kaaviota uudempien ja/tai turbottomien autojen letkuista, kiinnostaisi minuakin.

Pissapoikaletku ei kelpaa, pitää olla öljynkestävää ja alipaineenkestävää - ei imusta lytistyvää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ei kai aina pitäisi tunnustaa omaa hölmöyttään julkisesti mutta ehkä se opettaa nöyräksi...
Viikonloppu meni yhden auton varassa suht koht hankalasti koska tarve on kahdelle kinnerille. Tulin reissusta eilen illalla, saappi seisoi surkean näköisenä pihalla ja päätin että huomenna se lähtee pajalle ehkä viimeisen kerran.
Yöllä alitajunta teki työtään ja aamulla loikin hanttimiehen puolelta sisään ja työnsin pään ratin alle; kaasuvarustellussa versiossa on keinuvipu B-G ratin alla. Olin sitten polvella siirtänyt sen asentoon G. En heti tajunnut katsoa vipua kun auto kävi ihan kivasti tyhjäkäynnillä=bensiinillä...
Kuinkahan kauan vikaa olisi etsitty korjaamolla? 10 h? 100 h?
Huh huh.
Vastaa Viestiin