Manuaalista Automaatiksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Manuaalista Automaatiksi

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kuinka "helppo" operaatio on kyseessä?? Sen tiedän että ei sitä nyt ihan kotipihalla viitsi ruveta tekemään, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

:arrow: Eli aikomus ei ole ruveta vaihtamaan automaattilaatikkoa manuaalilaatikon tilalle, sillä en edes omista manuaali tonnaria. :lol: :lol:

Polkimet menee, ainakin kaasua lukuunottamatta vaihtoon, mutta mites tuo vaihdekepin ympäristö? Ja sopiiko automaattilaatikko suoraan manuaalilaatikon tilalle moottorin päähän?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Manuaalista Automaatiksi

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuha kirjoitti:Polkimet menee, ainakin kaasua lukuunottamatta vaihtoon, mutta mites tuo vaihdekepin ympäristö? Ja sopiiko automaattilaatikko suoraan manuaalilaatikon tilalle moottorin päähän?
Itsellä kyseinen operaatio meneillään, tosin vaiheessa.
Keppiasetelma sopii suoraan kiinnikkeisiin ja noin päin ei tarvii kuin välttämättä irroittaa kytkinpoljin.
Vanhemmissa näyttäis että molemmat vaihtoehdot menee samoihin poljinrunkoon toisin kun G-miehen projektissa.
Laatikko sopii suoraan paikalle, vetarin apuakseli pitää vaihtaa.
Mittariston voi vaihtaa että saa pykälät näkyyn mittaristoon.

Syyläri menee vaihtoon että saa laatikolle jäähdytyksen ja taitaa mennä yksi ahtoputkin uusiksi että saa tiedon ahdoista laatikolle.

Siinä nyt jotain mihin oon tähän mennessä itse törmänny.
Suosittelen myös ostamaan koko auton josta sitten siirtää osat.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5228
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Manuaalista Automaatiksi

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Vasemman puolen vetoakseli on myös lyhyempi.
99T-museopeli
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Toi mittariston vaihto riippunee vähän EDU:n versiosta? Ainakaan EDU2:ssa ei tarvitse vaihtaa: ne automaatin pykälät on siellä kyllä manuaaliautossakin. Ei aktiivisina tietenkään tosin, mutta rautapuoli on olemassa...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Monessa vuosimallissa ruiskuboksi on automaatilla eri kuin käsivaihteisessa. Osaako käsivaihteisen boksi tyhjäkäyntikorotuksen ajovaihteen ollessa päällä, mikähän noiden boksiversioiden ero on?

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/LH_osat_kat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Manuaalista Automaatiksi

Viesti Kirjoittaja wesku »

tetammi kirjoitti:Suosittelen myös ostamaan koko auton josta sitten siirtää osat.
Ja voi siirtää vaikka koko paketin http://tinyurl.com/yxg4al
Vastaa Viestiin