Turbo -86 kenkkuilee...apuva UPDATE

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Turbo -86 kenkkuilee...apuva UPDATE

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Tere,

Eli hankin tossa vanhan Turbo tonnarin. Ja vikana on seuraavaa:

Aluksi kävi kahdella pytyllä, nyt ei halua lähteä käyntiin ollenkaan. Lupaa, mutta ei käynnisty.

Uusittu:

bensapumppu
tulpat - johdot
pyörijä
jakaja
sytytysyksikkö
puola ( tosin biltema puola )

Forumia tutkaillen ja ihmetellen syiden paljoutta, olisiko Hall - anturi mahdollinen piru?



kiitos

ZF
Viimeksi muokannut ZaappiFantti, Ti Tammi 09, 2007 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbo -86 kenkkuilee...apuva

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ZaappiFantti kirjoitti:Tere,

Eli hankin tossa vanhan Turbo tonnarin. Ja vikana on seuraavaa:

Aluksi kävi kahdella pytyllä, nyt ei halua lähteä käyntiin ollenkaan. Lupaam, mutta ei käynnisty.

Autossa on uusi bensapumppu ja turbo höhhelit. Ja tulpat. Onko syynä DI-kasetti? Vaiko jotain muuta,

kiitos

ZF
Jos siis vuosimalli 1986, niin isohkolla todennäköisyydellä DI-kasetti ei ole syyllinen. Arvaukseni perustan siihen, että DI-kasettia ei tuolloin vielä ollut...
Virranjakajan hall-anturin olet varmaan jo tarkistanut ja kokeillut toisella sytkän pääteasteella, puolalla ja puolanjohdoilla?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös se DI-kasetti tullut vasta syksyllä -88 eli MY 1989:iin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:Eikös se DI-kasetti tullut vasta syksyllä -88 eli MY 1989:iin?
Tuli 9000CD turboihin vm-88 ja kaikkiin 9000 turboihin vm-89:siin. Eli CD:ssä oli vuotta aiemmin kuin muissa turboissa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

No nii,

Auto on hieman tuore mulla :oops: ostettu noin 5 tuntia sitten huokeella.
Hyvä että on foorumi. Paljoa en ole ehtinyt tarkistella. Kattelin vain foorumilta topikkeja ja di kassu näyttäs olevan syyllinen niin paljoon. Kiitos korjauksista.

ZF
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Turbo -86 kenkkuilee...apuva

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

V.J.S kirjoitti:
ZaappiFantti kirjoitti:Tere,

Eli hankin tossa vanhan Turbo tonnarin. Ja vikana on seuraavaa:

Aluksi kävi kahdella pytyllä, nyt ei halua lähteä käyntiin ollenkaan. Lupaam, mutta ei käynnisty.

Autossa on uusi bensapumppu ja turbo höhhelit. Ja tulpat. Onko syynä DI-kasetti? Vaiko jotain muuta,

kiitos

ZF
Jos siis vuosimalli 1986, niin isohkolla todennäköisyydellä DI-kasetti ei ole syyllinen. Arvaukseni perustan siihen, että DI-kasettia ei tuolloin vielä ollut...
Virranjakajan hall-anturin olet varmaan jo tarkistanut ja kokeillut toisella sytkän pääteasteella, puolalla ja puolanjohdoilla?
Pitää kokeilla. Tietämätön kun olen, kuinka paljon 88 ei turbon ja 86 turbon osat käyvät ristiin??

ZF
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Melkeinpä kaikki osat käy ristiin...männissä ja bokseissa ainakin ero.
Saab 9-5 2,0t -1999
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

up, päivittelin onfoa.

ZF
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No oletkos katsastanut kipinän? Jos kynttilät iskee tulta, on bensansaannissa vika ja vice versa. Jos ei tule bensaa, niin saattaa olla suodatin tukossa, jos ette pumpun vaihdon yhteydessä uusineet. Tuon ikäisessä suttari löytyy käsittääkseni konehuoneen puolelta, eli ei tartte edes könytä auton alle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

joo ei tarvi kuin konepelti aukasta ja oikealla kädellä ottaa suodatin imusarjan vierestä irti(oli omassa 86 sillä lailla vaikka tuntuukin vähän tyhmältä)
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Viimeiset toiminnan hetket:

Pytyt jotka kävivät vaihtelivat; 1-4, 2-3 tai jotain sinne päin. Tarkastetaan suodatin, kiitos. Onko turbolla omanlaisensa suodatin, käykö tarvike?

ZF
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

uskoisin että käy paineet vajaat 3 bar
Vastaa Viestiin