SRS ohjausboxi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
SRS ohjausboxi
Onko -94 CS:ssä SRS ohjausboxi se kapea musta boxi kuskin vasemman jalan yläpuolella valkoisen muovikotelon etupuolella? Ja voiko sen irroittaa turvallisesti 1/2 tuntia akun irroittamisesta. Pitää kurkata sisälle kun jollakin oli tinaroiskeita ja minullakin on ollut sen kanssa likimain 12 v ongelmia.
Korjaamokässäri tarjoaa -95 eteenpäin SRS-boksin sijaintipaikaksi keskikonsolin etupuolella olevaa lattiaa, eli kaasupolkimen oikealla puolen sen verhoilun takana. Irroitus onnistunee matkustajan puolen sivuverhoilu irrotettuna. Epc ei erottele -94 mallia uudemmista, joten kurkkaappa sinne, jos ei muilta tule oikeampaa tietoa.
Ja riittää, että akku on 30 min irti ennen töiden aloittamista.
Matti
Ja riittää, että akku on 30 min irti ennen töiden aloittamista.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Mainitsemasi on juuri se keskuslukon boksi.
SRS-boksi pitäisi olla seuraava:
Article : Elektroniikkayksikkö
PartNo : 4433298
Usage : 1994, NLS-USE 5044060
Order Quantity : 1
Matti
SRS-boksi pitäisi olla seuraava:
Article : Elektroniikkayksikkö
PartNo : 4433298
Usage : 1994, NLS-USE 5044060
Order Quantity : 1
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Oletko kiristänyt nopeusanturien liitttimet? Myös heikon akun tiedetään aiheuttaneen SRS-vikakoodeja... tuosta päätellen myös hapettuneet maadoitus- ja virtakontaktit voivat saada aikaan saman reaktion.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ei ehkä kannata, mutta minäkin tavasin Saabin korjaamokässäristä lauseen: SRS-järjestelmään kohdistuvien töiden yhteydessä pitää aina ensin irroittaa miinusjohdin akusta. Ei se lue siellä ihan huvikseen, vaikka myönnetään että olen vaihtanut ratin ja airbagi on ollut irroitettuna vain virrat pois käännettynä. Toista kertaa en enää tee samoin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Se on taas jotain turvallisuusliioittelua/hössötystä 
Ei se virta sinne srs-boksille hyppää virtalukon läpi, ainakaan kovin herkästi.
Tylsää olisi ottaa akunkenkä irti kun sittenhän ei edes radio kuulu, eikä autoa voi korjata ilman taustamusiikkia

Ei se virta sinne srs-boksille hyppää virtalukon läpi, ainakaan kovin herkästi.
Tylsää olisi ottaa akunkenkä irti kun sittenhän ei edes radio kuulu, eikä autoa voi korjata ilman taustamusiikkia

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jaa, mulla ei kuulunu taustamusiikkia muutenkaan, koska oli avaimet taskussa varmuuden vuoksi. Omassa tontussahan radiolle tulee virta vasta, kun avainta kääntää virtalukossa. Hössötystä tai ei, mutta tehkööt jokainen tyylillään. Ne Alfamerin ym vastaavien öljynvaihto-oppaiden alkulauseet saa sitten kyllä jättää omaan arvoonsa. Kyllä jokaisella on tervettä järkeä päässä, tarviiko öljynvaihdossa irroittaa miinuskaapelia.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki