vikakoodi nro 4: coolant temperature sensor -97 9k

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

vikakoodi nro 4: coolant temperature sensor -97 9k

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Faijan tonnarissa alkoi check engine valo loimottaa ja http://www.saab9000.com sivuston ohjeiden mukaan luin vikakoodit ja tulokseksi sain seuraavaa:

4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118

missäköhän tuo anturi mahtaa tonnarissa lymyillä? 2 hyvää ehdokasta löysin, toinen oli termarikotelon nurkilla ja toinen imusarjassa suutintukin alapuolella. Kumpi on syypää?

Br,

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Käykö moottori normaalin lämpöisenä (pitäisi varmaan mitata erillisellä mittarilla termostaattikotelon päältä kun mittariston mittari ei välttämättä näytä). Olisiko vika sittenkin termostaatissa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51766
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Moottori käy lämpökameran kuvan mukaan ihan normilämpöisenä. Auton lämpötilamittari ei näytä mitään.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itselläni myös lämpömittari on "viallinen" eli näyttelee vähän mitä huvittaa, mutta vika oli termarissa, vaihdoin anturin mutta ei auttanut. Termarin vaihto auttoi.

Mikä vuosimalli on kyseessä ?, uudemmissa on imusarjan alla keskellä lämpötilananturi joka lähettää tiedon T5:lle ja koneen kyljessä on lämpömittarille lukeva anturi.

Suosittelen lämpötilaarvojen tarkistusta tech2 tai muulla laitteella.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

Mulla oli -96 tonnarissa sama ''ominaisuus'' joka poistui imusarjan alla olevan anturin liittimen puhdistuksella. Ja tosiaan lämpömittari myös ''roikkui''. Haulla löytyy varmaan lisää tietoa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tuo trionicille lämpötilan kertova sensori on imusarjan alla keskellä, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä lämpömittari kojetaulussa näyttää, sille on oma anturi kannen päässä. Tarkista anturin liitos, voipi olla hapettunu.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Jep. Kyllä se näillä ohjeilla varmasti kuntoon saadaan.

Kiitos kaikille.

-t-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin