Faijan tonnarissa alkoi check engine valo loimottaa ja http://www.saab9000.com sivuston ohjeiden mukaan luin vikakoodit ja tulokseksi sain seuraavaa:
4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118
missäköhän tuo anturi mahtaa tonnarissa lymyillä? 2 hyvää ehdokasta löysin, toinen oli termarikotelon nurkilla ja toinen imusarjassa suutintukin alapuolella. Kumpi on syypää?
Br,
-tuomas-
vikakoodi nro 4: coolant temperature sensor -97 9k
vikakoodi nro 4: coolant temperature sensor -97 9k
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Käykö moottori normaalin lämpöisenä (pitäisi varmaan mitata erillisellä mittarilla termostaattikotelon päältä kun mittariston mittari ei välttämättä näytä). Olisiko vika sittenkin termostaatissa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51766
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51766
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itselläni myös lämpömittari on "viallinen" eli näyttelee vähän mitä huvittaa, mutta vika oli termarissa, vaihdoin anturin mutta ei auttanut. Termarin vaihto auttoi.
Mikä vuosimalli on kyseessä ?, uudemmissa on imusarjan alla keskellä lämpötilananturi joka lähettää tiedon T5:lle ja koneen kyljessä on lämpömittarille lukeva anturi.
Suosittelen lämpötilaarvojen tarkistusta tech2 tai muulla laitteella.
Mikä vuosimalli on kyseessä ?, uudemmissa on imusarjan alla keskellä lämpötilananturi joka lähettää tiedon T5:lle ja koneen kyljessä on lämpömittarille lukeva anturi.
Suosittelen lämpötilaarvojen tarkistusta tech2 tai muulla laitteella.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04