kytkin reistailee!!!
kytkin reistailee!!!
Kytkin meinaa pahasti reistailla vietävän paljon, niin paljon että ajamisen nautinto on kaukana! Minulla on saab 9000i -87 vuosmallia.
Kytkin luistaa, pitää kauheeta rätinää kun vaihtaa vaihdetta ja sitten sitä poljinta pitää painaa lattiaan asti. Veljeni kanssa poistettiin ilmat jarru/kytkin -nesteen seasta, mutta muutosta ei tapahtunut. No onko sitten pahin mahollinen edessä? Pitääkö alkaa kytkinlevyjä remppaamaan? Kertokaa ihmeessä vinkkiä jos vähänkään tiiätte?
"Varmaan pitää viedä auto tohtorille"
T. Leevi Hertteli
Kytkin luistaa, pitää kauheeta rätinää kun vaihtaa vaihdetta ja sitten sitä poljinta pitää painaa lattiaan asti. Veljeni kanssa poistettiin ilmat jarru/kytkin -nesteen seasta, mutta muutosta ei tapahtunut. No onko sitten pahin mahollinen edessä? Pitääkö alkaa kytkinlevyjä remppaamaan? Kertokaa ihmeessä vinkkiä jos vähänkään tiiätte?
"Varmaan pitää viedä auto tohtorille"
T. Leevi Hertteli
so
se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.
kun painan kytkinpoljinta, niin siinä on yli puolet polkasusta tyhjää ja lopuksi ottaa jonkun verran ja irrottaa levyjä toisistaan.
ei sitä saa yhtään sit muutettua sillain, että ne kytkinlevyt erkaantuisivat pienemmällä polkasulla?
kun painan kytkinpoljinta, niin siinä on yli puolet polkasusta tyhjää ja lopuksi ottaa jonkun verran ja irrottaa levyjä toisistaan.
ei sitä saa yhtään sit muutettua sillain, että ne kytkinlevyt erkaantuisivat pienemmällä polkasulla?
Re: so
leepi kirjoitti:se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: so
En usko että asia oli tarkoitettu noin, vaan että hieman vetää kytkin painettuna.G-mies kirjoitti:leepi kirjoitti:se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.Siis kun painat kytkimen pohjaan, niin eihän mikään auto pysy paikoillaan... vaihteisto ei lukitu itsestään. Jos painat jarrua, niin sitten kyllä pysyy.
Matti


Eli tarkoitus oli käyttää kytkimen ongelman kuvaamiseen ilmaisua "ei irrota" eikä "luistaa". Turha kuluttaa kaikkien aikaa irvailemalla väärästä sanavalinnasta.
Vikaa on huomattavasti helpompi lähteä selvittämään pääsylinterin puolelta.
Palautusjousi sylinterin sisältä poikki tai tiivisteet huonona. Tai sylinterin kiinnitys rintapeltiin irtoamassa (akvaarion pohja murtuu). Letku pääsylinteriltä työsylinterillekin kannattaa tutkia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=52822
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=50047
http://www.townsendimports.com/Web/tran ... scylsb.htm
Vikaa on huomattavasti helpompi lähteä selvittämään pääsylinterin puolelta.
Palautusjousi sylinterin sisältä poikki tai tiivisteet huonona. Tai sylinterin kiinnitys rintapeltiin irtoamassa (akvaarion pohja murtuu). Letku pääsylinteriltä työsylinterillekin kannattaa tutkia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=52822
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=50047
http://www.townsendimports.com/Web/tran ... scylsb.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Anteeksi, olikohan mulla jokseenkin paha päivä... pääasia, että homma selviää kuitenkin.jus kirjoitti:Eli tarkoitus oli käyttää kytkimen ongelman kuvaamiseen ilmaisua "ei irrota" eikä "luistaa". Turha kuluttaa kaikkien aikaa irvailemalla väärästä sanavalinnasta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki