kytkin reistailee!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
leepi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 19:10

kytkin reistailee!!!

Viesti Kirjoittaja leepi »

Kytkin meinaa pahasti reistailla vietävän paljon, niin paljon että ajamisen nautinto on kaukana! Minulla on saab 9000i -87 vuosmallia.

Kytkin luistaa, pitää kauheeta rätinää kun vaihtaa vaihdetta ja sitten sitä poljinta pitää painaa lattiaan asti. Veljeni kanssa poistettiin ilmat jarru/kytkin -nesteen seasta, mutta muutosta ei tapahtunut. No onko sitten pahin mahollinen edessä? Pitääkö alkaa kytkinlevyjä remppaamaan? Kertokaa ihmeessä vinkkiä jos vähänkään tiiätte?


"Varmaan pitää viedä auto tohtorille"

T. Leevi Hertteli
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jos kerran luistaa niin ei muuta kun uutta tavaraa kehiin.(levy+asetelma+työsylinteri)
leepi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 19:10

so

Viesti Kirjoittaja leepi »

se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.

kun painan kytkinpoljinta, niin siinä on yli puolet polkasusta tyhjää ja lopuksi ottaa jonkun verran ja irrottaa levyjä toisistaan.

ei sitä saa yhtään sit muutettua sillain, että ne kytkinlevyt erkaantuisivat pienemmällä polkasulla?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: so

Viesti Kirjoittaja G-mies »

leepi kirjoitti:se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.
8O Siis kun painat kytkimen pohjaan, niin eihän mikään auto pysy paikoillaan... vaihteisto ei lukitu itsestään. Jos painat jarrua, niin sitten kyllä pysyy.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kuulostaa hieman työsylinterin vialta. Samalla kun vaihdat sen , niin vaihda muutkin romppeet.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: so

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:
leepi kirjoitti:se vähän luistaa silloin kun pidän kytkin pohjassa auton ollessa paikalla, siis auto ei pysy paikallaan.
8O Siis kun painat kytkimen pohjaan, niin eihän mikään auto pysy paikoillaan... vaihteisto ei lukitu itsestään. Jos painat jarrua, niin sitten kyllä pysyy.

Matti
En usko että asia oli tarkoitettu noin, vaan että hieman vetää kytkin painettuna. :) Ja pysyyhän se, tasaisella. :wink:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eli tarkoitus oli käyttää kytkimen ongelman kuvaamiseen ilmaisua "ei irrota" eikä "luistaa". Turha kuluttaa kaikkien aikaa irvailemalla väärästä sanavalinnasta.

Vikaa on huomattavasti helpompi lähteä selvittämään pääsylinterin puolelta.
Palautusjousi sylinterin sisältä poikki tai tiivisteet huonona. Tai sylinterin kiinnitys rintapeltiin irtoamassa (akvaarion pohja murtuu). Letku pääsylinteriltä työsylinterillekin kannattaa tutkia.


http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=52822
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=50047
http://www.townsendimports.com/Web/tran ... scylsb.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

jus kirjoitti:Eli tarkoitus oli käyttää kytkimen ongelman kuvaamiseen ilmaisua "ei irrota" eikä "luistaa". Turha kuluttaa kaikkien aikaa irvailemalla väärästä sanavalinnasta.
Anteeksi, olikohan mulla jokseenkin paha päivä... pääasia, että homma selviää kuitenkin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin