Kyse on isäukon -86 9000 Saabista. Ukko vei sen paikalliselle nyrkkipajalle korjattavaksi. En muista syytä. Joka tapauksessa auto lähti kerran käyntiin sammui ja siihen jäi.
Siihen vaihdettiin ohjausyksikkö joka sijaitsee tuulilasin alareunan nurkilla. Sen jälkeen lähti taas käyntiin ja ukko lähti onnellisena kotia kohti. Parin minuutin ajon jälkeen vehje sammui jälleen. Sen jälkeen ei ole käynyt.
Pumppu pumppaa kyllä bensaa ja puolan pienjännitepuolelle tulee sähkö. Kipinää ei sitten tulekaan ja puola on jo vaihdettu ilman parannusta. Onko mahdollista että uusi(käytetty) ohjausboksi meni jonkin tyyliseen "ajonestotilaan" kun sitä oli pidelty? Se pitäisi kuulemma kalibroida merkkiliikkeessä uudestaan. Olen kuullut näin väitettävän.
ei käynyt -> Musta laatikko vaihdettu-> kävi -> ei
Höpöhöpö -juttuja tuommoiset kalibroinnit. Uusikin sytkän pääteaste voi olla viallinen, etenkin jos kyseessä on tarvikeosa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ruiskun tietokoneboxi on yllättävän kovaa tekoa ja viimeiseksi sitä epäilisin ( en muista palstalta lukeneen että olisi keltään mennyt ). Puola tai em. mainittu sytkävahvistin ovat paljon todennäköisempiä. Vian ollessa ajoittainen epäilisin puolaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB