ei käynyt -> Musta laatikko vaihdettu-> kävi -> ei

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
suapikas
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 19:53
Paikkakunta: tre

ei käynyt -> Musta laatikko vaihdettu-> kävi -> ei

Viesti Kirjoittaja suapikas »

Kyse on isäukon -86 9000 Saabista. Ukko vei sen paikalliselle nyrkkipajalle korjattavaksi. En muista syytä. Joka tapauksessa auto lähti kerran käyntiin sammui ja siihen jäi.
Siihen vaihdettiin ohjausyksikkö joka sijaitsee tuulilasin alareunan nurkilla. Sen jälkeen lähti taas käyntiin ja ukko lähti onnellisena kotia kohti. Parin minuutin ajon jälkeen vehje sammui jälleen. Sen jälkeen ei ole käynyt.
Pumppu pumppaa kyllä bensaa ja puolan pienjännitepuolelle tulee sähkö. Kipinää ei sitten tulekaan ja puola on jo vaihdettu ilman parannusta. Onko mahdollista että uusi(käytetty) ohjausboksi meni jonkin tyyliseen "ajonestotilaan" kun sitä oli pidelty? Se pitäisi kuulemma kalibroida merkkiliikkeessä uudestaan. Olen kuullut näin väitettävän.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Höpöhöpö -juttuja tuommoiset kalibroinnit. Uusikin sytkän pääteaste voi olla viallinen, etenkin jos kyseessä on tarvikeosa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

vaikuttaisi sytkän pääteaste vialta. on se pieni mutikka siinä lokasuojan päällä :?: ainakin muistan että olisi siinä akun vieressä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja kerrotaan nyt myös sekin että kipinä tulee kun sähkö katkaistaan puolalta, eli se ei kerro läheskään kaikkea jos puolalle tulee jännite, sen pitää myös katketa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarvike yksiköt eivät välttämättä ole se aivan paras ratkaisu.
Vanhassa satkussa sain kokea sen karvaasti..kolmen yksikön
vaihdon jälkeen piti antaa periksi, BOSCH on se ainoa oikea.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ruiskun tietokoneboxi on yllättävän kovaa tekoa ja viimeiseksi sitä epäilisin ( en muista palstalta lukeneen että olisi keltään mennyt ). Puola tai em. mainittu sytkävahvistin ovat paljon todennäköisempiä. Vian ollessa ajoittainen epäilisin puolaa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin