Starrtaus aika liian pitkä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Tässä tapauksessa lienee olevan jotain joka on vähän epäkunnossa onko sitten bensapaine joka katoaa vai mitä on vaikea tietää. Mutta muuten on ihan normaalia että kestää muutama kierros ennen kun auto käynistyy jos autossa on trionic, johtuen siitä että ei ole olemassa nokkaakseli-anturia joten trinoic ei tiedä missä työvaiheessa jokainen sylinteri on. DI-lle kestää muutama kierros ennen kun sitä on tiedossa ja se on ihan normaalia.

Sabo> Auttaako yhtään jos ennen käynnistystä jätät avaimen vähäksi aikaa "on" tilassa, eli avainasento ennen "start". Silloin bensapumppu pitäisi lähteä käyntiin ja jos auto sitten käynistyy normaalisti kun on ollut on-tilassa muutama sekunti niin luultavasti takaisku vuotaa.

Teitenkin, aina voit vaihtaa bensapumpun. Voi vaan olla että se on turhaan.

Ystävällisin terveisin, Kenneth
9-5 -00, Aero
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ken-1 kirjoitti:Tässä tapauksessa lienee olevan jotain joka on vähän epäkunnossa onko sitten bensapaine joka katoaa vai mitä on vaikea tietää. Mutta muuten on ihan normaalia että kestää muutama kierros ennen kun auto käynistyy jos autossa on trionic, johtuen siitä että ei ole olemassa nokkaakseli-anturia joten trinoic ei tiedä missä työvaiheessa jokainen sylinteri on. DI-lle kestää muutama kierros ennen kun sitä on tiedossa ja se on ihan normaalia.

Sabo> Auttaako yhtään jos ennen käynnistystä jätät avaimen vähäksi aikaa "on" tilassa, eli avainasento ennen "start". Silloin bensapumppu pitäisi lähteä käyntiin ja jos auto sitten käynistyy normaalisti kun on ollut on-tilassa muutama sekunti niin luultavasti takaisku vuotaa.

Teitenkin, aina voit vaihtaa bensapumpun. Voi vaan olla että se on turhaan.

Ystävällisin terveisin, Kenneth
Pitää kokeilla tuota avain kikkaa, kun ei todellakaa ole hinkua vaihtaa turhan päiten Bpumppua, se ei ole miellyttävä toimenpide. Ongelma esiintyy satunnaisesti, eikä edes joka käynnistys kerralla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja jus »

Sabo kirjoitti:Pitää kokeilla tuota avain kikkaa
Jos autossa on LH-ruisku, niin pumppu pyörii vasta kun startataan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

jus kirjoitti:Jos autossa on LH-ruisku, niin pumppu pyörii vasta kun startataan?
Ainakin on näin jos autossa on LH-ruisku mutta ei DI, eli turbotonnarit ennen -89 (CD:t ennen -88).

En mene vannoamaan miten on jos autossa on LH ja DI mutta loogista olisi että siinä tapauksessakin pumppu lähtisi käyntiin ennen kun moottori pyörii sillä niissäkään ei ole nokkaakseli-anturia.

/Kenneth
9-5 -00, Aero
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Auto on -92, eli LH taitaa olla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Starrtaus aika liian pitkä

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ongelma poistui, kun vaihdoin tulpat ja latasin akun täyteen. Autolla on pääasiassa lyhyttä ajoa, joten akku oli enemmän kuin hieman vajaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin