Tässä tapauksessa lienee olevan jotain joka on vähän epäkunnossa onko sitten bensapaine joka katoaa vai mitä on vaikea tietää. Mutta muuten on ihan normaalia että kestää muutama kierros ennen kun auto käynistyy jos autossa on trionic, johtuen siitä että ei ole olemassa nokkaakseli-anturia joten trinoic ei tiedä missä työvaiheessa jokainen sylinteri on. DI-lle kestää muutama kierros ennen kun sitä on tiedossa ja se on ihan normaalia.
Sabo> Auttaako yhtään jos ennen käynnistystä jätät avaimen vähäksi aikaa "on" tilassa, eli avainasento ennen "start". Silloin bensapumppu pitäisi lähteä käyntiin ja jos auto sitten käynistyy normaalisti kun on ollut on-tilassa muutama sekunti niin luultavasti takaisku vuotaa.
Teitenkin, aina voit vaihtaa bensapumpun. Voi vaan olla että se on turhaan.
Ystävällisin terveisin, Kenneth
Starrtaus aika liian pitkä
Re: Starrtaus aika liian pitkä
9-5 -00, Aero
Re: Starrtaus aika liian pitkä
Pitää kokeilla tuota avain kikkaa, kun ei todellakaa ole hinkua vaihtaa turhan päiten Bpumppua, se ei ole miellyttävä toimenpide. Ongelma esiintyy satunnaisesti, eikä edes joka käynnistys kerralla.Ken-1 kirjoitti:Tässä tapauksessa lienee olevan jotain joka on vähän epäkunnossa onko sitten bensapaine joka katoaa vai mitä on vaikea tietää. Mutta muuten on ihan normaalia että kestää muutama kierros ennen kun auto käynistyy jos autossa on trionic, johtuen siitä että ei ole olemassa nokkaakseli-anturia joten trinoic ei tiedä missä työvaiheessa jokainen sylinteri on. DI-lle kestää muutama kierros ennen kun sitä on tiedossa ja se on ihan normaalia.
Sabo> Auttaako yhtään jos ennen käynnistystä jätät avaimen vähäksi aikaa "on" tilassa, eli avainasento ennen "start". Silloin bensapumppu pitäisi lähteä käyntiin ja jos auto sitten käynistyy normaalisti kun on ollut on-tilassa muutama sekunti niin luultavasti takaisku vuotaa.
Teitenkin, aina voit vaihtaa bensapumpun. Voi vaan olla että se on turhaan.
Ystävällisin terveisin, Kenneth
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Starrtaus aika liian pitkä
Jos autossa on LH-ruisku, niin pumppu pyörii vasta kun startataan?Sabo kirjoitti:Pitää kokeilla tuota avain kikkaa
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Starrtaus aika liian pitkä
Ainakin on näin jos autossa on LH-ruisku mutta ei DI, eli turbotonnarit ennen -89 (CD:t ennen -88).jus kirjoitti:Jos autossa on LH-ruisku, niin pumppu pyörii vasta kun startataan?
En mene vannoamaan miten on jos autossa on LH ja DI mutta loogista olisi että siinä tapauksessakin pumppu lähtisi käyntiin ennen kun moottori pyörii sillä niissäkään ei ole nokkaakseli-anturia.
/Kenneth
9-5 -00, Aero
Re: Starrtaus aika liian pitkä
Auto on -92, eli LH taitaa olla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Starrtaus aika liian pitkä
Ongelma poistui, kun vaihdoin tulpat ja latasin akun täyteen. Autolla on pääasiassa lyhyttä ajoa, joten akku oli enemmän kuin hieman vajaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon