tuonti auto --> muutama kysymys
tuonti auto --> muutama kysymys
Ostin eilen velipojalle 9000 cse 2.0t aut. -97 saksasta. Joten tarkemman tutkimisen jälkeen löytyijotain sanottavaa. Eli jos on tietoo niin infoo, kiitos.
Kylmällä vaihdelaatikosta kuuluu vinkumista, joka häviää koneen lämmettyä?
Venttiilikopassa oleva ulostulo, josta lähtee turbon imuputkeen paksu letku ja toinen ohut ruiskulle ja ohuen letkun välissä on takaiskuventtiilikö? niin liitin venakoppaan on irti, eikä pysy kiinni --> mitä moinen voi aiheutta ja MIKÄ se on?
Öljytikussa on kiinni tarrannutta öljyä koko tikun matkalta.
Moniurahihna löysällä, joka aiheuttaa resonointia tyhjäkäynnillä. syynä tuohon on hihnan kiristin, jonka pumpusta vuotaa öljyä... mitähän tuo kiristin pumppu maksaa. Motonetin sivuilta ei oikein tullu selvyyttä kuuluuko kiristinpyörään pumppu mukaan.
Kiitos kaikille
Kylmällä vaihdelaatikosta kuuluu vinkumista, joka häviää koneen lämmettyä?
Venttiilikopassa oleva ulostulo, josta lähtee turbon imuputkeen paksu letku ja toinen ohut ruiskulle ja ohuen letkun välissä on takaiskuventtiilikö? niin liitin venakoppaan on irti, eikä pysy kiinni --> mitä moinen voi aiheutta ja MIKÄ se on?
Öljytikussa on kiinni tarrannutta öljyä koko tikun matkalta.
Moniurahihna löysällä, joka aiheuttaa resonointia tyhjäkäynnillä. syynä tuohon on hihnan kiristin, jonka pumpusta vuotaa öljyä... mitähän tuo kiristin pumppu maksaa. Motonetin sivuilta ei oikein tullu selvyyttä kuuluuko kiristinpyörään pumppu mukaan.
Kiitos kaikille
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Letku venttiilikopalta on huohotinputki. Se "kumitutti" kannattaa vaihtaa, jos ei pysy kiinni. En tiedä (enkä viitsi tsekata
) löytyykö Motonetistä, mutta ainakin PCS Jyväskylästä pitää näitä hyllyssä, hinta ei montaa Euroa ollut, kun vaihtoivat sen mulle vesipumpun & 3"DP:n asennuksen yhteydessä.
Hihnan kiristimen pumppu jos vuotaa, niin ei auta muu kuin vaihtaa. Hätäavuksi sinne voi lisätä öljyä (esim ATF), mutta ei se paljon auta jos heti vuotaa pois. Joku täältä palstalta oli kysellyt hintaa merkkiliikkeestä tuolle kiristimen pumpulle, n. 170€ oli muistaakseni. Kannattaa tätäkin kysellä PCS:ltä. Kiristinpyörän kanssa EI tule pumppua, eikä Motonet myy tuota pumppua muutenkaan. Tarkista myös kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin kunto!
Tikun öljyisyyteen tai vaihdelaatikon vinkunaan en ota kantaa sen tarkmmin, mutta öljyjen vaihto ei varmaan olis huono idea

Hihnan kiristimen pumppu jos vuotaa, niin ei auta muu kuin vaihtaa. Hätäavuksi sinne voi lisätä öljyä (esim ATF), mutta ei se paljon auta jos heti vuotaa pois. Joku täältä palstalta oli kysellyt hintaa merkkiliikkeestä tuolle kiristimen pumpulle, n. 170€ oli muistaakseni. Kannattaa tätäkin kysellä PCS:ltä. Kiristinpyörän kanssa EI tule pumppua, eikä Motonet myy tuota pumppua muutenkaan. Tarkista myös kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin kunto!
Tikun öljyisyyteen tai vaihdelaatikon vinkunaan en ota kantaa sen tarkmmin, mutta öljyjen vaihto ei varmaan olis huono idea

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jeps ja Forte käsittely tuskin tekee pahaa. Muutenkin kaikki mahdolliset nesteet kannattaa vaihtaa, mukaanlukien laatikon öljyt. Samoin kaikki suodattimet kannattaa vaihtaa. Omassani oli ainakin bensasuotimessa kaikenlaista ryönää. Polttoainejärjestelmän Forte käsittely kannattaa tehdä myös.V.J.S kirjoitti: Tikun öljyisyyteen tai vaihdelaatikon vinkunaan en ota kantaa sen tarkmmin, mutta öljyjen vaihto ei varmaan olis huono idea
ei voi enaan jattaa ostamatta, kun on ostettu. Toisaalta hinta oli niin alhainen ettei voinut olla ostamatta. Veroineen hinta jaa komiasti alle 10000e:n. 1000km jalkeen ei vie oljya eika muitakaan nesteita ja kayttaytyy hyvin.
Noi muutamat vain kaipaisivat tasmennysta.
Valitan kirjain muunnoksia, kun ei super fastilla ole oikeiden ihmisten nappaimistoja.
Noi muutamat vain kaipaisivat tasmennysta.
Valitan kirjain muunnoksia, kun ei super fastilla ole oikeiden ihmisten nappaimistoja.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
V.J.S kirjoitti: Hihnan kiristimen pumppu jos vuotaa, niin ei auta muu kuin vaihtaa. Hätäavuksi sinne voi lisätä öljyä (esim ATF), mutta ei se paljon auta jos heti vuotaa pois. Joku täältä palstalta oli kysellyt hintaa merkkiliikkeestä tuolle kiristimen pumpulle, n. 170€ oli muistaakseni. Kannattaa tätäkin kysellä PCS:ltä. Kiristinpyörän kanssa EI tule pumppua, eikä Motonet myy tuota pumppua muutenkaan. Tarkista myös kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin kunto!
Tarkoitatko "hihnan kiristimen pumpulla" hihnankiristimessä olevaa
vaimenninta
PCS:lta löytyy. Hinta taisi olla sadan euron pintaan.
.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sitäpä juuri, käytin tuota "pumppu" sanaa, kun Sabo siitä kyseli sillä nimelläIsolohko kirjoitti: Tarkoitatko "hihnan kiristimen pumpulla" hihnankiristimessä olevaa
vaimenninta
PCS:lta löytyy. Hinta taisi olla sadan euron pintaan.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:
Sitäpä juuri, käytin tuota "pumppu" sanaa, kun Sabo siitä kyseli sillä nimelläKannattaa noita osia tosiaan kysellä PCS:ltä. Omasta tontusta meni kampuran hihnapyörä, uusi oli merkkiliikkeessä 274€, PCS:ltä 110€. PCS:n "huonona" puolena on se, että jos ei Rikulta löydy hyllystä, on toimitusaika (kiitos Speedpartsin) yleensä luokkaa 3-4viikkoa.
Sinä kun oot värkännyt tuon moniurahihnan ja kiristimen kanssa,
niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?
Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?
.
Kiristin on kuin vanhan mopon jousi-iskunvaimenninpaketti niin toiminnaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ulkoputken sisällä on jousi, joka hoitaa kiristämisen, ja jousen sisällä on yksitoiminen iskunvaimennin. Iskunvaimennin on todella yksinkertaista mallia, kiinteä kuristin ja yksitoiminen mäntä... ei mitään hienoja paineen funktiona muuttuvia kuristimia niinkuin oikeissa iskareissa.Isolohko kirjoitti:...niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?
Kiristintä ei ole tarkoitettu avattavaksi, sen saa auki, mutta se ei sen jälkeen enää pysy kasassa ilman ulkopuolisia apuja. Vehjes pysyy kasassa iskunvaimentimen männässä olevalla jousirenkaalla ja kyseinen rengas murjoo avattaessa olan jota vasten se pitää vehkeen kasassa niin että se ei enää pysy kasassa itsekseen. Eikä kiristintä ole sen puoleen kyllä tarviskaan purkaa... jos öljyt on kadonnut ja haluaa tekohengittää niin öljyä voi lisätä palkeen välistä jousitilaan ja puristaa laite kasaan muutaman kerran niin vaimennin sylinterikin täyttyy.
Siitä että se värisee korkeahkolla taajuudella ja mahdollisesti ääntelee (räpättää). Ehjällä kiristimellä kiristimen värähtelytaajuus on hertzin kymmenyksistä pariin hertziin, rikkinäinen räpättelee parhaimmillaan muutaman kymmenen hertzin taajuudella, eli silmä ei oikein enää erota kuin liikkeen päätepisteet. Rikkinäinen kiristin on myös öljyinen koska öljythän sieltä katoavat. Räpättäminen voi johtua myös kiristimen holkkien välyksistä.Isolohko kirjoitti:Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?
Itse en tuota kiristintä saanut koskaan korjattua vaikka yritystä ei puuttunutkaan, oli pakko taipua ja ostaa uusi. Kiristimeen sopivaa kumipaljetta ei löydy yhtikäs mistään. Jos löytää mitoiltaan sopivan niin sitten ei materiaali sovi tai päinvastoin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Just noin kun Jussi tuossa ylempänä sanooSinä kun oot värkännyt tuon moniurahihnan ja kiristimen kanssa,
niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?
Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?

Itse en edes ajatellut missään vaiheessa kiristimen vaimentimen "ruumiinavausta", uuden (tai vanhan toimivan) olisin hommannu jos olisin sen todennut vialliseksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No niin, nyt olis se moniurahihnan "kiristin pumppu" ehkä löytynyt. Joten kysyisin viisaammilta, että käykö 2.3 kyseinen kiristiin 2.0 l koneeseen?
Omasta mielestä niillä ei ole mitään eroa... paitsi ilmastoinnillisissa koneissa ja ilman olevat... olisko noin?
Omasta mielestä niillä ei ole mitään eroa... paitsi ilmastoinnillisissa koneissa ja ilman olevat... olisko noin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon