tuonti auto --> muutama kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

tuonti auto --> muutama kysymys

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ostin eilen velipojalle 9000 cse 2.0t aut. -97 saksasta. Joten tarkemman tutkimisen jälkeen löytyijotain sanottavaa. Eli jos on tietoo niin infoo, kiitos.

Kylmällä vaihdelaatikosta kuuluu vinkumista, joka häviää koneen lämmettyä?

Venttiilikopassa oleva ulostulo, josta lähtee turbon imuputkeen paksu letku ja toinen ohut ruiskulle ja ohuen letkun välissä on takaiskuventtiilikö? niin liitin venakoppaan on irti, eikä pysy kiinni --> mitä moinen voi aiheutta ja MIKÄ se on?

Öljytikussa on kiinni tarrannutta öljyä koko tikun matkalta.

Moniurahihna löysällä, joka aiheuttaa resonointia tyhjäkäynnillä. syynä tuohon on hihnan kiristin, jonka pumpusta vuotaa öljyä... mitähän tuo kiristin pumppu maksaa. Motonetin sivuilta ei oikein tullu selvyyttä kuuluuko kiristinpyörään pumppu mukaan.


Kiitos kaikille
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Letku venttiilikopalta on huohotinputki. Se "kumitutti" kannattaa vaihtaa, jos ei pysy kiinni. En tiedä (enkä viitsi tsekata :roll: ) löytyykö Motonetistä, mutta ainakin PCS Jyväskylästä pitää näitä hyllyssä, hinta ei montaa Euroa ollut, kun vaihtoivat sen mulle vesipumpun & 3"DP:n asennuksen yhteydessä.

Hihnan kiristimen pumppu jos vuotaa, niin ei auta muu kuin vaihtaa. Hätäavuksi sinne voi lisätä öljyä (esim ATF), mutta ei se paljon auta jos heti vuotaa pois. Joku täältä palstalta oli kysellyt hintaa merkkiliikkeestä tuolle kiristimen pumpulle, n. 170€ oli muistaakseni. Kannattaa tätäkin kysellä PCS:ltä. Kiristinpyörän kanssa EI tule pumppua, eikä Motonet myy tuota pumppua muutenkaan. Tarkista myös kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin kunto!

Tikun öljyisyyteen tai vaihdelaatikon vinkunaan en ota kantaa sen tarkmmin, mutta öljyjen vaihto ei varmaan olis huono idea :?:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V.J.S kirjoitti: Tikun öljyisyyteen tai vaihdelaatikon vinkunaan en ota kantaa sen tarkmmin, mutta öljyjen vaihto ei varmaan olis huono idea :?:
Jeps ja Forte käsittely tuskin tekee pahaa. Muutenkin kaikki mahdolliset nesteet kannattaa vaihtaa, mukaanlukien laatikon öljyt. Samoin kaikki suodattimet kannattaa vaihtaa. Omassani oli ainakin bensasuotimessa kaikenlaista ryönää. Polttoainejärjestelmän Forte käsittely kannattaa tehdä myös.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

ei voi enaan jattaa ostamatta, kun on ostettu. Toisaalta hinta oli niin alhainen ettei voinut olla ostamatta. Veroineen hinta jaa komiasti alle 10000e:n. 1000km jalkeen ei vie oljya eika muitakaan nesteita ja kayttaytyy hyvin.

Noi muutamat vain kaipaisivat tasmennysta.

Valitan kirjain muunnoksia, kun ei super fastilla ole oikeiden ihmisten nappaimistoja.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

V.J.S kirjoitti: Hihnan kiristimen pumppu jos vuotaa, niin ei auta muu kuin vaihtaa. Hätäavuksi sinne voi lisätä öljyä (esim ATF), mutta ei se paljon auta jos heti vuotaa pois. Joku täältä palstalta oli kysellyt hintaa merkkiliikkeestä tuolle kiristimen pumpulle, n. 170€ oli muistaakseni. Kannattaa tätäkin kysellä PCS:ltä. Kiristinpyörän kanssa EI tule pumppua, eikä Motonet myy tuota pumppua muutenkaan. Tarkista myös kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin kunto!
:?:

Tarkoitatko "hihnan kiristimen pumpulla" hihnankiristimessä olevaa
vaimenninta
PCS:lta löytyy. Hinta taisi olla sadan euron pintaan.




.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Isolohko kirjoitti: Tarkoitatko "hihnan kiristimen pumpulla" hihnankiristimessä olevaa
vaimenninta
PCS:lta löytyy. Hinta taisi olla sadan euron pintaan.
Sitäpä juuri, käytin tuota "pumppu" sanaa, kun Sabo siitä kyseli sillä nimellä :) Kannattaa noita osia tosiaan kysellä PCS:ltä. Omasta tontusta meni kampuran hihnapyörä, uusi oli merkkiliikkeessä 274€, PCS:ltä 110€. PCS:n "huonona" puolena on se, että jos ei Rikulta löydy hyllystä, on toimitusaika (kiitos Speedpartsin) yleensä luokkaa 3-4viikkoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Joo, en tiennyt oikeaa termia kyseiselle vempeleelle. kiitoksia vaan kommenteista. pitanee otaa yhteytta pcs:n poikiin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

V.J.S kirjoitti:

Sitäpä juuri, käytin tuota "pumppu" sanaa, kun Sabo siitä kyseli sillä nimellä :) Kannattaa noita osia tosiaan kysellä PCS:ltä. Omasta tontusta meni kampuran hihnapyörä, uusi oli merkkiliikkeessä 274€, PCS:ltä 110€. PCS:n "huonona" puolena on se, että jos ei Rikulta löydy hyllystä, on toimitusaika (kiitos Speedpartsin) yleensä luokkaa 3-4viikkoa.

Sinä kun oot värkännyt tuon moniurahihnan ja kiristimen kanssa,
niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?

Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?



.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Isolohko kirjoitti:...niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?
Kiristin on kuin vanhan mopon jousi-iskunvaimenninpaketti niin toiminnaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ulkoputken sisällä on jousi, joka hoitaa kiristämisen, ja jousen sisällä on yksitoiminen iskunvaimennin. Iskunvaimennin on todella yksinkertaista mallia, kiinteä kuristin ja yksitoiminen mäntä... ei mitään hienoja paineen funktiona muuttuvia kuristimia niinkuin oikeissa iskareissa.

Kiristintä ei ole tarkoitettu avattavaksi, sen saa auki, mutta se ei sen jälkeen enää pysy kasassa ilman ulkopuolisia apuja. Vehjes pysyy kasassa iskunvaimentimen männässä olevalla jousirenkaalla ja kyseinen rengas murjoo avattaessa olan jota vasten se pitää vehkeen kasassa niin että se ei enää pysy kasassa itsekseen. Eikä kiristintä ole sen puoleen kyllä tarviskaan purkaa... jos öljyt on kadonnut ja haluaa tekohengittää niin öljyä voi lisätä palkeen välistä jousitilaan ja puristaa laite kasaan muutaman kerran niin vaimennin sylinterikin täyttyy.
Isolohko kirjoitti:Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?
Siitä että se värisee korkeahkolla taajuudella ja mahdollisesti ääntelee (räpättää). Ehjällä kiristimellä kiristimen värähtelytaajuus on hertzin kymmenyksistä pariin hertziin, rikkinäinen räpättelee parhaimmillaan muutaman kymmenen hertzin taajuudella, eli silmä ei oikein enää erota kuin liikkeen päätepisteet. Rikkinäinen kiristin on myös öljyinen koska öljythän sieltä katoavat. Räpättäminen voi johtua myös kiristimen holkkien välyksistä.

Itse en tuota kiristintä saanut koskaan korjattua vaikka yritystä ei puuttunutkaan, oli pakko taipua ja ostaa uusi. Kiristimeen sopivaa kumipaljetta ei löydy yhtikäs mistään. Jos löytää mitoiltaan sopivan niin sitten ei materiaali sovi tai päinvastoin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sinä kun oot värkännyt tuon moniurahihnan ja kiristimen kanssa,
niin minkälainen tuo kiristin on rakenteeltaan?

Mistä tietää, milloin kiristin on vaihtokunnossa?
Just noin kun Jussi tuossa ylempänä sanoo :D

Itse en edes ajatellut missään vaiheessa kiristimen vaimentimen "ruumiinavausta", uuden (tai vanhan toimivan) olisin hommannu jos olisin sen todennut vialliseksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

No niin, nyt olis se moniurahihnan "kiristin pumppu" ehkä löytynyt. Joten kysyisin viisaammilta, että käykö 2.3 kyseinen kiristiin 2.0 l koneeseen?

Omasta mielestä niillä ei ole mitään eroa... paitsi ilmastoinnillisissa koneissa ja ilman olevat... olisko noin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kiitos taas
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin