9000 CD -97 ratin "klappi" ym.
Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.
Tarkasta kuskin jalkatilasta, tulipellin läheltä sellasen kumitutin sisältä se ohjausakselin alin nivel.. Siitä voi aiheutua ainakin osaks tuo klappi. Myös koko ohjausvaihde voi olla löysässä, jolloin se pääsee liikkumaan ja pyörät elää täysin omaa elämäänsä. Etupyörien harituskin aiheuttaa sellaisen ajotuntuman.
Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.
Oliko ilmastointi päällä? Tonnari tahtoo tehdä pienen nykäyksen, kun kompura kytkeytyy.carimat kirjoitti:Eli käännettäessä rattia tuntuu noin sentin tyhjä kohta (välys), jolloin ei mitään tuntumaa...kuuluu myös vaimea "klonksahdus" välillä. Tarkemmin tuota kerinnyt vielä tutkimaan, että jospa jollain ollut samaa vikaa, ni sais vinkkii. Tuosta Punaisesta DI-kasetista myös kysymys, jossain mainittu että "varoittaa" hajoamisestaan...miten? käy kolmella?? vai??? Ajettu 253 tkm ja ei tietoa vaihdosta...
Tuli tuolla sigun pelillä käytyä vähän pidempi reissu ja paluumatkalla tuntui kuin olisi välillä kaveri hieman nyppinyt...vauhti tasainen 80-90-100...sama vaikutus kaikissa![]()
Koitin haulla kalastella...ei tärpännyt.
EDIT: Sokea kana löysi muutaman jyvän tohon DI-kasetti asiaan...lisää jyviä toki saa tarjoilla
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.
Muutkin ohjausakselin nivelet kannattaa toki samalla tarkastaa. Pahin scenaario voi olla sama ku mun tonnarissa, alatukivarren etuhelat oli syöpynyt olemattomiin, saattoi viskellä mm. ohitustilanteissa suuntaa. Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa kannattaa muutenkin tarkistella alustan puslat ja vaihtaa tarvittaessa uusiin.kena kirjoitti:Tarkasta kuskin jalkatilasta, tulipellin läheltä sellasen kumitutin sisältä se ohjausakselin alin nivel.. Siitä voi aiheutua ainakin osaks tuo klappi. Myös koko ohjausvaihde voi olla löysässä, jolloin se pääsee liikkumaan ja pyörät elää täysin omaa elämäänsä. Etupyörien harituskin aiheuttaa sellaisen ajotuntuman.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.
Onnea, Carimat, uudelle autolle ja tervetuloa muinaisten edustusautojen luokkaan.
Itselläni, kuten varmaan monella muullakin, on takaloosterissa vara-DI-kasetti, mikä tuo kaikenmittaisille matkoille mielenrauhan
Itselläni, kuten varmaan monella muullakin, on takaloosterissa vara-DI-kasetti, mikä tuo kaikenmittaisille matkoille mielenrauhan

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11