9000 CD -97 ratin "klappi" ym.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.

Viesti Kirjoittaja kena »

Tarkasta kuskin jalkatilasta, tulipellin läheltä sellasen kumitutin sisältä se ohjausakselin alin nivel.. Siitä voi aiheutua ainakin osaks tuo klappi. Myös koko ohjausvaihde voi olla löysässä, jolloin se pääsee liikkumaan ja pyörät elää täysin omaa elämäänsä. Etupyörien harituskin aiheuttaa sellaisen ajotuntuman.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

carimat kirjoitti:Eli käännettäessä rattia tuntuu noin sentin tyhjä kohta (välys), jolloin ei mitään tuntumaa...kuuluu myös vaimea "klonksahdus" välillä. Tarkemmin tuota kerinnyt vielä tutkimaan, että jospa jollain ollut samaa vikaa, ni sais vinkkii. Tuosta Punaisesta DI-kasetista myös kysymys, jossain mainittu että "varoittaa" hajoamisestaan...miten? käy kolmella?? vai??? Ajettu 253 tkm ja ei tietoa vaihdosta...
Tuli tuolla sigun pelillä käytyä vähän pidempi reissu ja paluumatkalla tuntui kuin olisi välillä kaveri hieman nyppinyt...vauhti tasainen 80-90-100...sama vaikutus kaikissa :roll:
Koitin haulla kalastella...ei tärpännyt.

EDIT: Sokea kana löysi muutaman jyvän tohon DI-kasetti asiaan...lisää jyviä toki saa tarjoilla :lol:
Oliko ilmastointi päällä? Tonnari tahtoo tehdä pienen nykäyksen, kun kompura kytkeytyy.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

kena kirjoitti:Tarkasta kuskin jalkatilasta, tulipellin läheltä sellasen kumitutin sisältä se ohjausakselin alin nivel.. Siitä voi aiheutua ainakin osaks tuo klappi. Myös koko ohjausvaihde voi olla löysässä, jolloin se pääsee liikkumaan ja pyörät elää täysin omaa elämäänsä. Etupyörien harituskin aiheuttaa sellaisen ajotuntuman.
Muutkin ohjausakselin nivelet kannattaa toki samalla tarkastaa. Pahin scenaario voi olla sama ku mun tonnarissa, alatukivarren etuhelat oli syöpynyt olemattomiin, saattoi viskellä mm. ohitustilanteissa suuntaa. Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa kannattaa muutenkin tarkistella alustan puslat ja vaihtaa tarvittaessa uusiin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9000 CD -97 ratin "klappi" ym.

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onnea, Carimat, uudelle autolle ja tervetuloa muinaisten edustusautojen luokkaan.

Itselläni, kuten varmaan monella muullakin, on takaloosterissa vara-DI-kasetti, mikä tuo kaikenmittaisille matkoille mielenrauhan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin