Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Vihdoin on tonnari kotona, oli ehdottomasti pisin korjaamo käynti mitä tiedän...tasan 7 viikkoa. Vika löytyi vihdoin rikkoutuneesta turbiinista... mietin vain mikä sen olisi rikkonut kun mitään sen suuntaista vikaa ei ennen starttikehän vaihtoa ollut. Noh toimii ja kukkuu kaikesta huolimatta eikä korjaaja veloittanut enää enempää mitä oli alunperin pyytänyt kehän vaihdosta. Hiukan joutuu säätämään vielä kun tuntuu vaihtavan vaihteita pikkuisen liian myöhään.
# 2899
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Re:
Herätetäämpä henkiin ikivanha topicci. Eli kävi ilmi että ilmeisesti myös omaa tonnaria vaivaa tuo starttikehän niittien löystyminen, sillä pärinä koneen käydessä on melkoinen ja ääni kuuluu juurikin tuon kehän sijainnin paikkeilta. Nyt kysynkin että minkä pellin kautta noihin niitteihin pääsisi käsiksi, jos niille vaikka hieman kemppiliimaa kokeilisi näyttää. Entä miten pelti irtoaa siisteimmin?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Menehän makaaman auton alle ja katsele koneen ja laatikon välistä aluetta. Hammaskehä näkyy pellin rakosista ja sitten tajuat mikä pelti on ruhjottava. Muistathan kirjoittaa miten meni ja mitä teit jos alat korjata koska iteki pitäis tutkia !
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
kiristä pyörän pultit jos kolisee... vallankin jos aluvanteet... itellä korjaantu näin kolinat oli nääs aluvanteen jälkikiristys tekemättä
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Kolisiko vanteet konehuoneessa, auton ollessa paikallaan?Oze kirjoitti:kiristä pyörän pultit jos kolisee... vallankin jos aluvanteet... itellä korjaantu näin kolinat oli nääs aluvanteen jälkikiristys tekemättä
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
et kirjoitti:Kolisiko vanteet konehuoneessa, auton ollessa paikallaan?Oze kirjoitti:kiristä pyörän pultit jos kolisee... vallankin jos aluvanteet... itellä korjaantu näin kolinat oli nääs aluvanteen jälkikiristys tekemättä
vitsi vitsinä
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Tää ei nyt etene oikeen taas mihinkään. Eli palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni, niin löytyykö keltään sattumoisin esim. kuvia projektista, missä starttikehän kiinnitys on toteutettu vaihdelaatikkoa irroittamatta. Lähinnä kiinnostaa se miten se suojapelti irtoaa siisteimmin ja miten kiinnitys kannattaa suorittaa ts. miten kiinnitys kestää parhaiten. Siksi lähinnä kysyn, että monasti yksinkertaiseenkin juttuun tuhraantuu tuhottomasti aikaa kun ei oikein tiedä kuinka homma olisi parasta tehdä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Kuvia ei ole, mutta jos en ihan väärin muista, niin sen kytkin- tai turbiinikotelon suojapellin saisi silpomatta pois irroittamalla koneen etu- ja takapuolelta alimmaiset moottorin ja vaihdelaatikon väliset kiinnityspultit. Satavarma en ole koska muisti on mitä on, mutta mahdollisuus kannattaa kyllä tutkia ennenkuin alkaa leikkelemään peltiä.
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Pitää irrottaa kaikki pultit ja raottaa laatikkoa. Keulan puolella ylimmän ja rintapellin puolella startin alapuolella olevan pultin ympärillä on kohdistusholkit ja peltipuoliskot on holkeissa kiinni.
Kai sitä peltiä voisi yrittää taivuttaa jos ei halua leikata?
Kai sitä peltiä voisi yrittää taivuttaa jos ei halua leikata?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Katselin sattuneesta syystä omasta autostani vaihteiston ja lohkon välissä olevaa peltiä alta ja päältä. Aika ahtaanoloista on, vaikkei peltejä olisi ollenkaan, vetolevyn taaksehan pitää päästä pujottamaan ruuvi tai mutteri ja momentinmuuntimen kotelo rajoittaa tätä olennaisesti. Otollisia kohtia pellin raottamiseen on lohkon etupuolella virranjakajan alla ja takapuolella väliakselin alapuolella.
Lähinnä tuolta alakautta saattaisi päästä näkemäänkin jotain.
Starttimoottorin aukon kautta olisi ehkä eniten tilaa päästä vetolevyn toiselle puolelle, mutta siellä on johtosarjaa, letkuja ja imusarjaa näköesteenä.
Vaihteistoa muutaman sentin raottamalla saa pellit pois, sitten voi miettiä onnistuuko niittien vaihtaminen siinä tilassa vai pitääkö raottaa enemmän.
Lähinnä tuolta alakautta saattaisi päästä näkemäänkin jotain.
Starttimoottorin aukon kautta olisi ehkä eniten tilaa päästä vetolevyn toiselle puolelle, mutta siellä on johtosarjaa, letkuja ja imusarjaa näköesteenä.
Vaihteistoa muutaman sentin raottamalla saa pellit pois, sitten voi miettiä onnistuuko niittien vaihtaminen siinä tilassa vai pitääkö raottaa enemmän.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Lähinnä mulla kävi mielessä että heitän kemppiliimalla sen kehän kiinni sieltä raosta. Ainakin mitä noista vanhoista topiceista kävi ilmi, etteivät noi ruuveilla korvatut niititkään ole olleet niitä pitkäikäisimpiä virityksiä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Väliakselin läheltä löytyy "kohtalaisesti" tilaa jos oikein kunnolla käyttää lekaa ja hitsaustaitoinen pystyy ehkä korjaamaan vian sitä kautta. Itellä ei ollu työkalua kampiaksilan pyörittämiseen niin homma jäi siihen.
Lähinnä kiinnostaa et voiko mutterit olla löysällä vai onko niittejä irronnut/löysällä kun koneen lämmitessä alkaa kalkatus joka ilmojen viiletessä on vähentynyt. Jos kyseessä on ainoastaan niittien löystyminen niin ainut keino on varmaan hienostunut hitsaus tai paalaus.
Lähinnä kiinnostaa et voiko mutterit olla löysällä vai onko niittejä irronnut/löysällä kun koneen lämmitessä alkaa kalkatus joka ilmojen viiletessä on vähentynyt. Jos kyseessä on ainoastaan niittien löystyminen niin ainut keino on varmaan hienostunut hitsaus tai paalaus.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Konehuoneessa kolisee niin pirusti mutta mikä?
Sanoisimpa että niiden niittien katselu on turhaa, olen sata varma että tässäet kirjoitti:Väliakselin läheltä löytyy "kohtalaisesti" tilaa jos oikein kunnolla käyttää lekaa ja hitsaustaitoinen pystyy ehkä korjaamaan vian sitä kautta. Itellä ei ollu työkalua kampiaksilan pyörittämiseen niin homma jäi siihen.
Lähinnä kiinnostaa et voiko mutterit olla löysällä vai onko niittejä irronnut/löysällä kun koneen lämmitessä alkaa kalkatus joka ilmojen viiletessä on vähentynyt. Jos kyseessä on ainoastaan niittien löystyminen niin ainut keino on varmaan hienostunut hitsaus tai paalaus.
tapauksessa jakolevy on halki.
( nimim....kokemusta omaava )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#