Iskarin ja kallistuksenvaimentimen puslien irrotus?? Perk.-.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000 CD 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21

Iskarin ja kallistuksenvaimentimen puslien irrotus?? Perk.-.

Viesti Kirjoittaja 9000 CD 2.0 »

APUUUVVAA!! :D
Aikaisemmassa viestiketjussa oli takaiskunvaimentimen ja kallistuksen vaimentimen alapään pusla/pultti helvetin irroituksesta juttua.
Mutta nyt viikonloppuna tuli itsekin tutustuttua kyseiseen systeemiin!! :x

Juttu näytti helpolta,iskarin yläpää auki ja alapään pultti auki.
Mutta miten helvetissä se noin suatanan tiukassa ON!!??
Mutteri kyllä lähti pois. Mutta pultti ei kyllä millään lähde tulemaan kallistuksen vaimentimen läpi!
Onko puslan sisällä oleva holkki ruostunut kiinni pulttiin,kun se noin iloisesti pyörii ja SEN takia pultti ei lähde pois.
Ruuvipuristimella kokeilin hässäkkää pullauttaa ulos,mutta ei se ihinkään liikkunut..... :evil:
Lähteekö jos puslan päähän laittaisi holkin ja sitten puristimella painaisi sen pultin ulos?? Vai pistääkö paskaksi koko sydeemin??? jA HANKKII uudet osaset???
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Iskarin ja kallistuksenvaimentimen puslien irrotus?? Perk.-.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000 CD 2.0 kirjoitti:APUUUVVAA!! :D
Aikaisemmassa viestiketjussa oli takaiskunvaimentimen ja kallistuksen vaimentimen alapään pusla/pultti helvetin irroituksesta juttua.
Mutta nyt viikonloppuna tuli itsekin tutustuttua kyseiseen systeemiin!! :x

Juttu näytti helpolta,iskarin yläpää auki ja alapään pultti auki.
Mutta miten helvetissä se noin suatanan tiukassa ON!!??
Mutteri kyllä lähti pois. Mutta pultti ei kyllä millään lähde tulemaan kallistuksen vaimentimen läpi!
Onko puslan sisällä oleva holkki ruostunut kiinni pulttiin,kun se noin iloisesti pyörii ja SEN takia pultti ei lähde pois.
Ruuvipuristimella kokeilin hässäkkää pullauttaa ulos,mutta ei se ihinkään liikkunut..... :evil:
Lähteekö jos puslan päähän laittaisi holkin ja sitten puristimella painaisi sen pultin ulos?? Vai pistääkö paskaksi koko sydeemin??? jA HANKKII uudet osaset???
Paskaks vaan. Hankit uudet puslat ja pultit. Jollain vaan pätkit sen vanhan.
Uudet ku laitat niin sivelle jollain mömmöllä ettei jumahda enää.
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Iskarin ja kallistuksenvaimentimen puslien irrotus?? Perk.-.

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

Vanha ja hyväksi havaittu toimenpide on kuumentaa sitä holkkia / pulttia.

Eli ensin mielellään yöksi likoamaan ruosteen irroitukseen, ja seuraavana päivänä vetää sen holkin hehkuvaksi. Pusla siinä sitten kyllä käryää, että kannattaa kaasumaski vetää päähän, mutta huomattavasti helpompi homma kuin porailla tai pilkkoa rälläkällä.

Antaa jäähtyä, ja pyörittelee pultin irti.

Näin on lähtenyt jopa 20 vuotta pihalla seisseistä vehkeistä paikat aukeamaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Iskarin ja kallistuksenvaimentimen puslien irrotus?? Perk.-.

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Toi kumipusla/holkki pysyy kallistuksenvakaajan tangon ympärillä, koska hylsy on kiristetty lyttyyn.

Rälläkkä auttaa ja uudet osat.

Seuraavaa murheenkryyni on saada kumipusla kallistuksen vakaajan tangon päälle.

jk. miksi ei enään ole kaksiosaisia kumipuslia tohon
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin