Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000 CD 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21

Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja 9000 CD 2.0 »

Nyt olis hankittu Tonnarin iskareitten vaihtoon tarvittavat työkalut ja tuhdisti OLUTTA!! Mites se on käy/kestääkö tavallinen 8.8 pultti takaiskari/kallistuksenvakaajassa? Vai pitäsisikö hankkia ruostumattomat/10.9 12.0???
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja pevi »

Itse laitoin 8.8 RUOSTUMATTOMAN. Jotenkin olisi vielä sellainen muistikuva, että tarkistin jostain normaalilujuuden riittävyyden.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Henkka_ kirjoitti:Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.

Saanen pilata unelman, aukeavasta pultista.
Tuon pultin päälle tulevan kumiholkin sisällä oleva metallihylsy on se se joka krymppääntyessään estää pultin vaihdon, ei ruoste.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5228
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Risto kirjoitti: Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.
Et siis kiristänyt pulttia hampaat irvessä, kuin on maan tapa. :idea:
Momentti, oiskos jossain itä-suomessa :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5228
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Risto kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:
Risto kirjoitti: Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.
Et siis kiristänyt pulttia hampaat irvessä, kuin on maan tapa. :idea:
Momentti, oiskos jossain itä-suomessa :lol:
Sen verran on tullut nuorempana pultteja katkottua, että nykyään kiristän aina vasemmalla kädellä ja varovasti.
Mulla oli aikoinaan Fiiatteja , paljon erilaisia, olin silloin mestariluokan pinnapultinkatkoja.

Ostin Momenttiavaimen ja paikat pysyy kasassa. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Firges9000 kirjoitti:
Henkka_ kirjoitti:Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.

Saanen pilata unelman, aukeavasta pultista.
Tuon pultin päälle tulevan kumiholkin sisällä oleva metallihylsy on se se joka krymppääntyessään estää pultin vaihdon, ei ruoste.
Viimeksi kun jouduin katkomaan iskarin/kallistuksenvakaajan pultit kaverin tonnarista, niin totesin että pultti ja se iskarinholkki oli ruostunut toisiinsa kiinni. tästä päättelin jotta ruostumaton pultti VOIS estää tuon onkelman.(myös kunnon vaseliini, kuparitahna tjsp) :D toki ymmärrän, että lahotessaan (laajetessaan, sisähalkaisijan pienentyessä) se iskarin holkki jumiutuu varmasti aika tanakasti kiinni siihen pultin ympärille, olipahan se pultti vaikka titaanija. :D
Risto kirjoitti:
Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.


Juu, itsekin käytän aina kuparitahnaa kaikkien pulttejen kanssa, jos on pienikin vaara että jumiutuu... Toiset käyttää jonkin sortin muuta vaseliinia, väittäävät että on sama, mutta siihen en osaa ottaa kantaa. :wink:
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Vastaa Viestiin