Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21
Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Nyt olis hankittu Tonnarin iskareitten vaihtoon tarvittavat työkalut ja tuhdisti OLUTTA!! Mites se on käy/kestääkö tavallinen 8.8 pultti takaiskari/kallistuksenvakaajassa? Vai pitäsisikö hankkia ruostumattomat/10.9 12.0???
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Itse laitoin 8.8 RUOSTUMATTOMAN. Jotenkin olisi vielä sellainen muistikuva, että tarkistin jostain normaalilujuuden riittävyyden.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Henkka_ kirjoitti:Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.
Saanen pilata unelman, aukeavasta pultista.
Tuon pultin päälle tulevan kumiholkin sisällä oleva metallihylsy on se se joka krymppääntyessään estää pultin vaihdon, ei ruoste.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Et siis kiristänyt pulttia hampaat irvessä, kuin on maan tapa.Risto kirjoitti: Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.

Momentti, oiskos jossain itä-suomessa

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Mulla oli aikoinaan Fiiatteja , paljon erilaisia, olin silloin mestariluokan pinnapultinkatkoja.Risto kirjoitti:Sen verran on tullut nuorempana pultteja katkottua, että nykyään kiristän aina vasemmalla kädellä ja varovasti.Firges9000 kirjoitti:Et siis kiristänyt pulttia hampaat irvessä, kuin on maan tapa.Risto kirjoitti: Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.![]()
Momentti, oiskos jossain itä-suomessa
Ostin Momenttiavaimen ja paikat pysyy kasassa.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnikalan takaiskarin pultin kestävyysvaatimus!
Viimeksi kun jouduin katkomaan iskarin/kallistuksenvakaajan pultit kaverin tonnarista, niin totesin että pultti ja se iskarinholkki oli ruostunut toisiinsa kiinni. tästä päättelin jotta ruostumaton pultti VOIS estää tuon onkelman.(myös kunnon vaseliini, kuparitahna tjsp)Firges9000 kirjoitti:Henkka_ kirjoitti:Ruostumaton pultti saattaisi auttaa seuraavassa iskarinvaihdossa... Ei ainakaan se iskarinholkki ja pultti ruostuisi toisiinsa kiinni... ja tietysti, kunnon vaseliinin kera kaikki pultit takasin paikalleen.
Saanen pilata unelman, aukeavasta pultista.
Tuon pultin päälle tulevan kumiholkin sisällä oleva metallihylsy on se se joka krymppääntyessään estää pultin vaihdon, ei ruoste.


Risto kirjoitti:
Aikoinaan ryvetin pultin kuparitahnassa iskarinvaihdon yhteydessä ja seuraava vaihto sujui täysin ongelmitta.
Juu, itsekin käytän aina kuparitahnaa kaikkien pulttejen kanssa, jos on pienikin vaara että jumiutuu... Toiset käyttää jonkin sortin muuta vaseliinia, väittäävät että on sama, mutta siihen en osaa ottaa kantaa.

Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>