Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
- Paikkakunta: Los Pargas
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Olikohan ajokilometrit ihan oikeat? Isoksi autoksi todella vähän ajoa, ne todelliset löydöt kun kuitenkin on tosi harvinaisia, vaikkakin näillä sivuilla yhdellä sun toisella niitä "löytöjä" tuntuu olevan.
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Kilometrit pitää paikkansa. Auto on ollut vielä vuosi sitten alkuperäisellä omistajallaan ja hän on joutunut teettämään täyden remontin koneen alakertaan kun tp-akselien rattaat olivat päätyneet silppuna öljynkiertoon. Tästä löytyy 2800€ kuitti. Meikä taas on tyytyväinen kun tonnarin suurin ja kallein murhe on hoidettu alta pois 

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Ohjurikumit ja rikkinäinen nostaja vaihdettu. Oli nostaja 2,8mm alempana kuin muut. Ei ihme että hieman paukutti...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Savutus jatkuu, turbon pakopuolelta kaiketi joku tiiviste mennyt. Lisäksi lämppärin kerro alkanut vuotamaan kun ikkunat huurtuu helposti ja yhtäkkiä kun kone lämpenee (paine järjestelmässä kasvaa). Myös kuskin puolen takaoven ulkokahva lopetti toimintansa, onneksi sisäpuolelta sentään aukeaa...
Huhhuijaa, pääsisi nyt tän kevään yli niin saisi sitten alkaa fiksailemaan rauhassa
Huhhuijaa, pääsisi nyt tän kevään yli niin saisi sitten alkaa fiksailemaan rauhassa

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Kannattaa vain ensialkuun pelmauttaa ahdin auki, ja tsekata onko jompikumpi niistä ahtimen akselin "männänrenkaista" palanut karstan vuoksi kiinni akseliin. Jos on, niin pelkkä puhdistus riittänee korjaukseksi.Mawerick kirjoitti:Kilometrit pitää paikkansa. Auto on ollut vielä vuosi sitten alkuperäisellä omistajallaan ja hän on joutunut teettämään täyden remontin koneen alakertaan kun tp-akselien rattaat olivat päätyneet silppuna öljynkiertoon. Tästä löytyy 2800€ kuitti. Meikä taas on tyytyväinen kun tonnarin suurin ja kallein murhe on hoidettu alta pois
Miten hemmetissä saa aikaiseksi 2800 euron remontin yhteen moottoriin??
Sellainen 1500e/täysremppa olisi vielä jotenkin ymmärrettävissä (jos kaikki laitetaan uusiksi, ja ihan kaikki koneistetaan, ja kaikkialle vain kallista orkkisosaa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Varmaan aika helposti saa tuon summan, jos menet saapilta ostamaan vaikka koko alakerran. Monet eivät vaan ymmärrä että oikeasti nuo osat voivat maksaakin.
puolellatoistatonnilla saat ehkäpä nippa nappa itse tehtyä rempan. pelkät koneistukset jo tekee varmaan 400€--> eli osille jää vielä 1100€.
puolellatoistatonnilla saat ehkäpä nippa nappa itse tehtyä rempan. pelkät koneistukset jo tekee varmaan 400€--> eli osille jää vielä 1100€.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Muistaakseni 2.3t puolimoottori olisi ollut tonnariin 8000€.Jamppa kirjoitti:Varmaan aika helposti saa tuon summan, jos menet saapilta ostamaan vaikka koko alakerran. Monet eivät vaan ymmärrä että oikeasti nuo osat voivat maksaakin.
puolellatoistatonnilla saat ehkäpä nippa nappa itse tehtyä rempan. pelkät koneistukset jo tekee varmaan 400€--> eli osille jää vielä 1100€.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)
Pitänee skannata kuittikopio että muutkin uskoo 
Noin muuten luulin että lämppärin kenno vuotaa kun ikkunat menivät helposti huuruun mutta olikin sisäilmakierto päällä. Akvaarion kansi pois ja käsikopelolla läppä auki sekä moottorin piuha irti. Johan toimii.

Noin muuten luulin että lämppärin kenno vuotaa kun ikkunat menivät helposti huuruun mutta olikin sisäilmakierto päällä. Akvaarion kansi pois ja käsikopelolla läppä auki sekä moottorin piuha irti. Johan toimii.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366