Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Olikohan ajokilometrit ihan oikeat? Isoksi autoksi todella vähän ajoa, ne todelliset löydöt kun kuitenkin on tosi harvinaisia, vaikkakin näillä sivuilla yhdellä sun toisella niitä "löytöjä" tuntuu olevan.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kilometrit pitää paikkansa. Auto on ollut vielä vuosi sitten alkuperäisellä omistajallaan ja hän on joutunut teettämään täyden remontin koneen alakertaan kun tp-akselien rattaat olivat päätyneet silppuna öljynkiertoon. Tästä löytyy 2800€ kuitti. Meikä taas on tyytyväinen kun tonnarin suurin ja kallein murhe on hoidettu alta pois :)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ohjurikumit ja rikkinäinen nostaja vaihdettu. Oli nostaja 2,8mm alempana kuin muut. Ei ihme että hieman paukutti...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Savutus jatkuu, turbon pakopuolelta kaiketi joku tiiviste mennyt. Lisäksi lämppärin kerro alkanut vuotamaan kun ikkunat huurtuu helposti ja yhtäkkiä kun kone lämpenee (paine järjestelmässä kasvaa). Myös kuskin puolen takaoven ulkokahva lopetti toimintansa, onneksi sisäpuolelta sentään aukeaa...

Huhhuijaa, pääsisi nyt tän kevään yli niin saisi sitten alkaa fiksailemaan rauhassa :roll:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mawerick kirjoitti:Kilometrit pitää paikkansa. Auto on ollut vielä vuosi sitten alkuperäisellä omistajallaan ja hän on joutunut teettämään täyden remontin koneen alakertaan kun tp-akselien rattaat olivat päätyneet silppuna öljynkiertoon. Tästä löytyy 2800€ kuitti. Meikä taas on tyytyväinen kun tonnarin suurin ja kallein murhe on hoidettu alta pois :)
Kannattaa vain ensialkuun pelmauttaa ahdin auki, ja tsekata onko jompikumpi niistä ahtimen akselin "männänrenkaista" palanut karstan vuoksi kiinni akseliin. Jos on, niin pelkkä puhdistus riittänee korjaukseksi.

Miten hemmetissä saa aikaiseksi 2800 euron remontin yhteen moottoriin??
Sellainen 1500e/täysremppa olisi vielä jotenkin ymmärrettävissä (jos kaikki laitetaan uusiksi, ja ihan kaikki koneistetaan, ja kaikkialle vain kallista orkkisosaa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Varmaan aika helposti saa tuon summan, jos menet saapilta ostamaan vaikka koko alakerran. Monet eivät vaan ymmärrä että oikeasti nuo osat voivat maksaakin.
puolellatoistatonnilla saat ehkäpä nippa nappa itse tehtyä rempan. pelkät koneistukset jo tekee varmaan 400€--> eli osille jää vielä 1100€.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jamppa kirjoitti:Varmaan aika helposti saa tuon summan, jos menet saapilta ostamaan vaikka koko alakerran. Monet eivät vaan ymmärrä että oikeasti nuo osat voivat maksaakin.
puolellatoistatonnilla saat ehkäpä nippa nappa itse tehtyä rempan. pelkät koneistukset jo tekee varmaan 400€--> eli osille jää vielä 1100€.
Muistaakseni 2.3t puolimoottori olisi ollut tonnariin 8000€.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Takaisin tonnarikantaan... (ongelmalistausta)

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Pitänee skannata kuittikopio että muutkin uskoo :D

Noin muuten luulin että lämppärin kenno vuotaa kun ikkunat menivät helposti huuruun mutta olikin sisäilmakierto päällä. Akvaarion kansi pois ja käsikopelolla läppä auki sekä moottorin piuha irti. Johan toimii.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin