MacSaab kirjoitti:Saksan tontussa, 05/95, on bägiversio 3 ja säätövipu, luistaa silloin tällöin.
(Edit: Rattia pitää käännellä, ei pumpata .)
Sama hommeli, jumankavita että säikäytti kun joskus runttasin n.160km/h vauhdissa "täysjarrutuksen" ja ratti jysähti kauemmaksi. Ihmettelin hetken että mitä helvettiä, kunnes tajusin että tuo pituussäätö pamahti pohjaan.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Itte asensin omaan tuon säätösysteemin... ihan tavallista avolenkkiä, sekä jakaria käytin. Ratti niin paljon ulkona kuin mahdollista, ja hyvin mahtuu ny penkin välistä. Muista olikos siellä nylonmutteri.
Sonett73 kirjoitti:Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Samaa (-93) ihmettelin minäkin aikani, kunnes jätin koko homman asiantuntevan Saab-huollon tehtäväksi. Eihän sinne koloon mahtunut edes mikään työkalu, mutta niin vain oli ratti taas kireällä
Kiintosilmukka-avaimen rälläköin silmukan juuresta auki ja sillä sain sitä pikkisen kirstettyä, sitten kavensin kiintoavainta ja niillä ähräten pikkuhiljaa sain sitä kirittyä. Tosin lopussa tuo avattu silmukka-avain alkoi rivetä ja en saanut sitä niin kireälle kuin olisi halunnut. Mutta kyllä nyt ratti istuu paikoillaan kuin nenä päässä, eli on jämäkkä, ei heilu enää mihinkään suuntaan. Toivottavasti joku kertoisi oikeaoppisen avaimen siihen hommaan...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Eilen kokeilin tuosta -94 Griffinistä säätää hieman rattia enempi ulospäin...
Siinä ei siis ole etäisyyssäätöä vakiona.
Otin sen pultin, joka uudemmassa ja bägittömässä on siis se säädettävä, auki (ihan kunnolla, että pystyi käsilläkin sitä pyörittelemään). Noh, ratti ja virtalukonpohja systeemi nyt rattia vedellessä hieman nitkui, mutta ei liikkunut yhtään ulospäin tai sisäänpäin... Koitin katsella mihinhän se oikein kanittaisi, mutten löytänyt.
Mistähän voisi johtua, ettei vielä onnistunut etäisyyden säätö? Haluaisin ratin siis niin ulos kuin mahdollista.
Jos nyt aivan oikein muistan, niin siellä kiristyspultin juuressa on sellainen pitkulainen prikka joka estää ratin ulosvetämisen vaikka pultin löysäisikin. Itse otin vm. -88 tonnarista sen ratin alamuovin ja säätövivun ja asensin tuohon -94:een, ei ollenkaan paha homma.
Kiitos paljon tuosta prikka vinkistä! Sellainenhan sieltä löytyi ja pääsi kiertelemään maailmaa roskatynnyrin matkassa... Tilalle laiton 2kpl normaaleita prikkoja, nyt pystyy rattia säätelemään "pienellä" vaivalla tarvittaessa .