9000 CSE -94, ratin säätö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Saksan tontussa, 05/95, on bägiversio 3 ja säätövipu, luistaa silloin tällöin.
(Edit: Rattia pitää käännellä, ei pumpata :lol: .)
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

MacSaab kirjoitti:Saksan tontussa, 05/95, on bägiversio 3 ja säätövipu, luistaa silloin tällöin.
(Edit: Rattia pitää käännellä, ei pumpata :lol: .)
Sama hommeli, jumankavita että säikäytti kun joskus runttasin n.160km/h vauhdissa "täysjarrutuksen" ja ratti jysähti kauemmaksi. Ihmettelin hetken että mitä helvettiä, kunnes tajusin että tuo pituussäätö pamahti pohjaan.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Molskis!

Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Itte asensin omaan tuon säätösysteemin... ihan tavallista avolenkkiä, sekä jakaria käytin. Ratti niin paljon ulkona kuin mahdollista, ja hyvin mahtuu ny penkin välistä. Muista olikos siellä nylonmutteri.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Sonett73 kirjoitti:Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Samaa (-93) ihmettelin minäkin aikani, kunnes jätin koko homman asiantuntevan Saab-huollon tehtäväksi. Eihän sinne koloon mahtunut edes mikään työkalu, mutta niin vain oli ratti taas kireällä :oops:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Heippa!

Kiintosilmukka-avaimen rälläköin silmukan juuresta auki ja sillä sain sitä pikkisen kirstettyä, sitten kavensin kiintoavainta ja niillä ähräten pikkuhiljaa sain sitä kirittyä. Tosin lopussa tuo avattu silmukka-avain alkoi rivetä ja en saanut sitä niin kireälle kuin olisi halunnut. Mutta kyllä nyt ratti istuu paikoillaan kuin nenä päässä, eli on jämäkkä, ei heilu enää mihinkään suuntaan. Toivottavasti joku kertoisi oikeaoppisen avaimen siihen hommaan...

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 CSE -94, ratin säätö

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Eilen kokeilin tuosta -94 Griffinistä säätää hieman rattia enempi ulospäin...
Siinä ei siis ole etäisyyssäätöä vakiona.

Otin sen pultin, joka uudemmassa ja bägittömässä on siis se säädettävä, auki (ihan kunnolla, että pystyi käsilläkin sitä pyörittelemään). Noh, ratti ja virtalukonpohja systeemi nyt rattia vedellessä hieman nitkui, mutta ei liikkunut yhtään ulospäin tai sisäänpäin... Koitin katsella mihinhän se oikein kanittaisi, mutten löytänyt.

Mistähän voisi johtua, ettei vielä onnistunut etäisyyden säätö? Haluaisin ratin siis niin ulos kuin mahdollista.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 CSE -94, ratin säätö

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Samperin ärsyttävä ominaisuus toi syvyyssäädön puute, itsekin tarvis säätää ulospäin :/
tts
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Huhti 03, 2006 22:42
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 CSE -94, ratin säätö

Viesti Kirjoittaja tts »

Jos nyt aivan oikein muistan, niin siellä kiristyspultin juuressa on sellainen pitkulainen prikka joka estää ratin ulosvetämisen vaikka pultin löysäisikin. Itse otin vm. -88 tonnarista sen ratin alamuovin ja säätövivun ja asensin tuohon -94:een, ei ollenkaan paha homma.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 CSE -94, ratin säätö

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kiitos paljon tuosta prikka vinkistä! Sellainenhan sieltä löytyi ja pääsi kiertelemään maailmaa roskatynnyrin matkassa... Tilalle laiton 2kpl normaaleita prikkoja, nyt pystyy rattia säätelemään "pienellä" vaivalla tarvittaessa :P.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin