9000CS 2.3turbo läppäkotelo ongelma!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Make67
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 13:34
Paikkakunta: Oulu

9000CS 2.3turbo läppäkotelo ongelma!

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tervehdys !

Omistan 9000CS 2.3 turbo vm.91/92 (saksasta)
Siitä irtosi kaasuvaijeri ja sen jälkeen katosi tyhjäkäynti, (siis kun laitoin vaijerin takaisin) sekä ahtopaineet heittelee, TCS valo palaa sekä vakionop. säädin ei toimi. Oulun aineella tekivät diagnoosin että ns. läppäkotelo olisi rikki (hinta 1300e !!??) Voiko ko. tapahtuma tosiaankin särkeä koko hela hoidon? Nyt olisi hyvät neuvot tervetulleita sekä saako ko. osaa jostain halvalla käytettynä vai mitä tässä pitäisi oikein tehdä???

pikaisia neuvoja, vastauksia ja apua odottaen!

t. Make
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kerropas ensin vikakoodit mitä se antaa. niin voi katsoa mitä kirjat sanoo oireeksi, ja korjausneuvoksi :wink:
Tekivätkö ne siellä aineella mitään sille autolle?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
sari
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 20:13

läppäkotelo

Viesti Kirjoittaja sari »

Mulla on samanlainen auto jonka olen juuri ostanut ja jossa on juuri samat oireet.Myyjä käytti sitä ennen ostoa saabilla jossa sanottiin myös että läppäkotelo rikki.En uskonut vikaan vein auton autosähköön jossa todettiin että tcs boksi rikki.siitä lähtien olen kalastanut boksia ja sitä ei löydy mistään uusi 1100e.
Onko sulla palanut tcs valo koko ajan vai syttyikö se kaasuvaijeri hässäkässä.
Mutta kuten alussa kerroin oireet just samat ei tyhjäkäyntiä paineet heittelee cruise ei toimi.
Kerro tilanteen kehittymisestä
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei muutes välttämättä resetoidu jonkin tietyn vikakoodin ollessa päällä :wink:

sellaiset vikakoodit kuin 6/7xxxx ( -#3)(lunttasin TCS opuksesta tuon) tuollasia ei voi poistaa akkua irroittamalla. pitää nollata isatiila, ei techilla koska tech ei saa tcs systeemiin yhteyttä :wink:

Eli aina kun tcs valo muistutta olemassa olossaan, pitäisi nuo kaikki koodit tutkia tuolla isat:lla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
sari
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 20:13

läppäkotelo

Viesti Kirjoittaja sari »

Irti On ollut useampaankin kertaan
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

niin ja tietysti ne vikakoodit tarvii myös poistaa sieltä sillä isat:lla. Koska pelkkä vikakoodin olemassa olo voi mykistää tuon tcs:n ja samalla tekee nuo cruise ja muut jutut.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: läppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

sari kirjoitti:Irti On ollut useampaankin kertaan
Ja jos sullakin tuon tapaisia koodeja sieltä löytyy, niin en ihmettele yhtään miksi ei toimi koko tcs. ja kuten laitoin akun irroitus ei auta.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Make67
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 13:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Terveppä vaan kaikille tasapuolisesti!

Kiitokset hyvistä vinkeistä. Oulun Aine Oy:llä ovat jotenkin "salaperäisiä" asian suhteen. Mutta selvitänpä ne vikakoodit ja heitän sitten viestiä, jotta samoissa probleemissa painiskeville tulisi myös "helpotusta" !

t. Make
Make67
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 13:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Moi !

Nyt on vikakoodit selvitetty, ja niitähän näköjään riittää.
Koodit "mitattu" TECH:llä.

LH3
25772 (45772)
22441
25651
DI-APC 1
24261
ETC-4
35780
24260
42220
35781

Aine Oy:llä ovat asiasta aika "pihalla" mutta täältä näyttää löytyvän oikeaa asiantuntemusta. Autolle ei ole vielä tehty muuta kuin valohoitoa.

apua odottaen peukalopystyssä :(

t. Make

Ps. mikä on sen "tilan" nimi kun autolla voi ajaa mutta se ei kuitenkaan toimi normaalisti????
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eli se on limp home tilassa tällä hetkellä.
Katson ne koodit kun menen kotiin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

42441/22441 Polttoaineilmaseos liian lihava joutokäynnillä, summautuva tekijä ilmavuodosta johtuen

45772/25772 (täyskuormitus) Signaali läppälevyn asentokytkimeltä puuttuu tai oikosulussa maahan tai akkujännitteeseen

45651/25651 Signaali ilmamassamittarilta liian heikko

24261 ei löytynyt DI/APC-kirjasta M89-
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

44261 24261 Vehicle speed sensor (VSS) or VSS circuit (1991-on)

http://www.saabs.info/saab_9000/saab_90 ... ead_them./
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Koitappa seuraavalla tavalla:

1. Puhdista kaikki mahdolliset liittimet, akun navat ja maadoituspisteet.

2. Tarkasta vikakoodit ja poista ne, joko liikkeessä tai itse.
Tuolta saat multa LH korjaamokirjan ladattua, josta löytyy ohjeet.
http://marge.datium.fi/~knox/LH_a.zip
http://marge.datium.fi/~knox/LH_b.zip

3. Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta.

4. Irroita LH ohjausyksikkö minuutiksi.

5. Kiinnitä boksi ja pyöritä joutokäyntiä 2min.

6. Sammuta ja käytä toiset 2min.

7. Aja 70kmh vaihda vapaalle ja sammuta ja käynnistä heti, toista vielä kerran.

Tuo on LH:n nopeutettu sopeutus. Jos vieläkään ei toimi, lue vikamuisti ja kirjaa viat tänne.

Lisätään vielä että viisain on varmaan käydä liikkeessä jossa saavat tcs vikakooditkin pois. Mutta voi yrittää ensin saada LH vikakoodittomaksi jolloin voi käynti tasaantua ja käydä sitten poistattamassa tcs koodit.
Uskosin että tuo kaasuvaijeri episodi on saanu nyt vaan vikatilaan ja korjautuu pelkästään koodit poistamalla ja sopeuttamalla, tuntus uskomattomalle että läppäkotelo olis rikki jos vaan pelkkä vaijeri on irronnut?
Viimeksi muokannut riisipussi, To Syys 09, 2004 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CD 2.3 -90
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Make67 kirjoitti:Moi !

Nyt on vikakoodit selvitetty, ja niitähän näköjään riittää.
Koodit "mitattu" TECH:llä.

LH3
25772 (45772)
22441
25651
DI-APC 1
24261
ETC-4
35780
24260
42220
35781

Aine Oy:llä ovat asiasta aika "pihalla" mutta täältä näyttää löytyvän oikeaa asiantuntemusta. Autolle ei ole vielä tehty muuta kuin valohoitoa.

apua odottaen peukalopystyssä :(

t. Make

Ps. mikä on sen "tilan" nimi kun autolla voi ajaa mutta se ei kuitenkaan toimi normaalisti????


24260=nopeus signaali asr järjestelmältä puuttuu, mutta saadaan vaihteiston anturilta(väliaikainen)(aut laatikko)
Man laatikko = signaalit TC/ABS järjestelmältä ja vaihteiston nopeusanturilta eivät vastaa toisiaan.
35780=läppäkatkaisin, jännite liian matala(väliaikainen)
35781=poljinkatkaisin jännite liian matala(väliaikainen)
42220=+30-jännite puuttuu navalta 22(kiinnitä tähän huomiota, koska tämä vika on pysyvä!!)

voin katsella tuosta kirjasta vielä vähäsen noita korjauspaikkoja yms. kun vaan löydän ne. meni nimittäin näiden etsintää liki tunti aikaa :lol: (kirja noin 300 sivua)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Eli 22 on Power in from system relay.



Edit. Väärää tietoa :)
9000 CD 2.3 -90
Vastaa Viestiin