9000CS 2.3turbo läppäkotelo ongelma!
9000CS 2.3turbo läppäkotelo ongelma!
Tervehdys !
Omistan 9000CS 2.3 turbo vm.91/92 (saksasta)
Siitä irtosi kaasuvaijeri ja sen jälkeen katosi tyhjäkäynti, (siis kun laitoin vaijerin takaisin) sekä ahtopaineet heittelee, TCS valo palaa sekä vakionop. säädin ei toimi. Oulun aineella tekivät diagnoosin että ns. läppäkotelo olisi rikki (hinta 1300e !!??) Voiko ko. tapahtuma tosiaankin särkeä koko hela hoidon? Nyt olisi hyvät neuvot tervetulleita sekä saako ko. osaa jostain halvalla käytettynä vai mitä tässä pitäisi oikein tehdä???
pikaisia neuvoja, vastauksia ja apua odottaen!
t. Make
Omistan 9000CS 2.3 turbo vm.91/92 (saksasta)
Siitä irtosi kaasuvaijeri ja sen jälkeen katosi tyhjäkäynti, (siis kun laitoin vaijerin takaisin) sekä ahtopaineet heittelee, TCS valo palaa sekä vakionop. säädin ei toimi. Oulun aineella tekivät diagnoosin että ns. läppäkotelo olisi rikki (hinta 1300e !!??) Voiko ko. tapahtuma tosiaankin särkeä koko hela hoidon? Nyt olisi hyvät neuvot tervetulleita sekä saako ko. osaa jostain halvalla käytettynä vai mitä tässä pitäisi oikein tehdä???
pikaisia neuvoja, vastauksia ja apua odottaen!
t. Make
läppäkotelo
Mulla on samanlainen auto jonka olen juuri ostanut ja jossa on juuri samat oireet.Myyjä käytti sitä ennen ostoa saabilla jossa sanottiin myös että läppäkotelo rikki.En uskonut vikaan vein auton autosähköön jossa todettiin että tcs boksi rikki.siitä lähtien olen kalastanut boksia ja sitä ei löydy mistään uusi 1100e.
Onko sulla palanut tcs valo koko ajan vai syttyikö se kaasuvaijeri hässäkässä.
Mutta kuten alussa kerroin oireet just samat ei tyhjäkäyntiä paineet heittelee cruise ei toimi.
Kerro tilanteen kehittymisestä
Onko sulla palanut tcs valo koko ajan vai syttyikö se kaasuvaijeri hässäkässä.
Mutta kuten alussa kerroin oireet just samat ei tyhjäkäyntiä paineet heittelee cruise ei toimi.
Kerro tilanteen kehittymisestä
ei muutes välttämättä resetoidu jonkin tietyn vikakoodin ollessa päällä 
sellaiset vikakoodit kuin 6/7xxxx ( -#3)(lunttasin TCS opuksesta tuon) tuollasia ei voi poistaa akkua irroittamalla. pitää nollata isatiila, ei techilla koska tech ei saa tcs systeemiin yhteyttä
Eli aina kun tcs valo muistutta olemassa olossaan, pitäisi nuo kaikki koodit tutkia tuolla isat:lla

sellaiset vikakoodit kuin 6/7xxxx ( -#3)(lunttasin TCS opuksesta tuon) tuollasia ei voi poistaa akkua irroittamalla. pitää nollata isatiila, ei techilla koska tech ei saa tcs systeemiin yhteyttä

Eli aina kun tcs valo muistutta olemassa olossaan, pitäisi nuo kaikki koodit tutkia tuolla isat:lla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
läppäkotelo
Irti On ollut useampaankin kertaan
Re: läppäkotelo
Ja jos sullakin tuon tapaisia koodeja sieltä löytyy, niin en ihmettele yhtään miksi ei toimi koko tcs. ja kuten laitoin akun irroitus ei auta.sari kirjoitti:Irti On ollut useampaankin kertaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Moi !
Nyt on vikakoodit selvitetty, ja niitähän näköjään riittää.
Koodit "mitattu" TECH:llä.
LH3
25772 (45772)
22441
25651
DI-APC 1
24261
ETC-4
35780
24260
42220
35781
Aine Oy:llä ovat asiasta aika "pihalla" mutta täältä näyttää löytyvän oikeaa asiantuntemusta. Autolle ei ole vielä tehty muuta kuin valohoitoa.
apua odottaen peukalopystyssä
t. Make
Ps. mikä on sen "tilan" nimi kun autolla voi ajaa mutta se ei kuitenkaan toimi normaalisti????
Nyt on vikakoodit selvitetty, ja niitähän näköjään riittää.
Koodit "mitattu" TECH:llä.
LH3
25772 (45772)
22441
25651
DI-APC 1
24261
ETC-4
35780
24260
42220
35781
Aine Oy:llä ovat asiasta aika "pihalla" mutta täältä näyttää löytyvän oikeaa asiantuntemusta. Autolle ei ole vielä tehty muuta kuin valohoitoa.
apua odottaen peukalopystyssä

t. Make
Ps. mikä on sen "tilan" nimi kun autolla voi ajaa mutta se ei kuitenkaan toimi normaalisti????
42441/22441 Polttoaineilmaseos liian lihava joutokäynnillä, summautuva tekijä ilmavuodosta johtuen
45772/25772 (täyskuormitus) Signaali läppälevyn asentokytkimeltä puuttuu tai oikosulussa maahan tai akkujännitteeseen
45651/25651 Signaali ilmamassamittarilta liian heikko
24261 ei löytynyt DI/APC-kirjasta M89-
45772/25772 (täyskuormitus) Signaali läppälevyn asentokytkimeltä puuttuu tai oikosulussa maahan tai akkujännitteeseen
45651/25651 Signaali ilmamassamittarilta liian heikko
24261 ei löytynyt DI/APC-kirjasta M89-
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
44261 24261 Vehicle speed sensor (VSS) or VSS circuit (1991-on)
http://www.saabs.info/saab_9000/saab_90 ... ead_them./
http://www.saabs.info/saab_9000/saab_90 ... ead_them./
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Koitappa seuraavalla tavalla:
1. Puhdista kaikki mahdolliset liittimet, akun navat ja maadoituspisteet.
2. Tarkasta vikakoodit ja poista ne, joko liikkeessä tai itse.
Tuolta saat multa LH korjaamokirjan ladattua, josta löytyy ohjeet.
http://marge.datium.fi/~knox/LH_a.zip
http://marge.datium.fi/~knox/LH_b.zip
3. Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta.
4. Irroita LH ohjausyksikkö minuutiksi.
5. Kiinnitä boksi ja pyöritä joutokäyntiä 2min.
6. Sammuta ja käytä toiset 2min.
7. Aja 70kmh vaihda vapaalle ja sammuta ja käynnistä heti, toista vielä kerran.
Tuo on LH:n nopeutettu sopeutus. Jos vieläkään ei toimi, lue vikamuisti ja kirjaa viat tänne.
Lisätään vielä että viisain on varmaan käydä liikkeessä jossa saavat tcs vikakooditkin pois. Mutta voi yrittää ensin saada LH vikakoodittomaksi jolloin voi käynti tasaantua ja käydä sitten poistattamassa tcs koodit.
Uskosin että tuo kaasuvaijeri episodi on saanu nyt vaan vikatilaan ja korjautuu pelkästään koodit poistamalla ja sopeuttamalla, tuntus uskomattomalle että läppäkotelo olis rikki jos vaan pelkkä vaijeri on irronnut?
1. Puhdista kaikki mahdolliset liittimet, akun navat ja maadoituspisteet.
2. Tarkasta vikakoodit ja poista ne, joko liikkeessä tai itse.
Tuolta saat multa LH korjaamokirjan ladattua, josta löytyy ohjeet.
http://marge.datium.fi/~knox/LH_a.zip
http://marge.datium.fi/~knox/LH_b.zip
3. Käytä moottori lämpimäksi ja sammuta.
4. Irroita LH ohjausyksikkö minuutiksi.
5. Kiinnitä boksi ja pyöritä joutokäyntiä 2min.
6. Sammuta ja käytä toiset 2min.
7. Aja 70kmh vaihda vapaalle ja sammuta ja käynnistä heti, toista vielä kerran.
Tuo on LH:n nopeutettu sopeutus. Jos vieläkään ei toimi, lue vikamuisti ja kirjaa viat tänne.
Lisätään vielä että viisain on varmaan käydä liikkeessä jossa saavat tcs vikakooditkin pois. Mutta voi yrittää ensin saada LH vikakoodittomaksi jolloin voi käynti tasaantua ja käydä sitten poistattamassa tcs koodit.
Uskosin että tuo kaasuvaijeri episodi on saanu nyt vaan vikatilaan ja korjautuu pelkästään koodit poistamalla ja sopeuttamalla, tuntus uskomattomalle että läppäkotelo olis rikki jos vaan pelkkä vaijeri on irronnut?
Viimeksi muokannut riisipussi, To Syys 09, 2004 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CD 2.3 -90
Make67 kirjoitti:Moi !
Nyt on vikakoodit selvitetty, ja niitähän näköjään riittää.
Koodit "mitattu" TECH:llä.
LH3
25772 (45772)
22441
25651
DI-APC 1
24261
ETC-4
35780
24260
42220
35781
Aine Oy:llä ovat asiasta aika "pihalla" mutta täältä näyttää löytyvän oikeaa asiantuntemusta. Autolle ei ole vielä tehty muuta kuin valohoitoa.
apua odottaen peukalopystyssä![]()
t. Make
Ps. mikä on sen "tilan" nimi kun autolla voi ajaa mutta se ei kuitenkaan toimi normaalisti????
24260=nopeus signaali asr järjestelmältä puuttuu, mutta saadaan vaihteiston anturilta(väliaikainen)(aut laatikko)
Man laatikko = signaalit TC/ABS järjestelmältä ja vaihteiston nopeusanturilta eivät vastaa toisiaan.
35780=läppäkatkaisin, jännite liian matala(väliaikainen)
35781=poljinkatkaisin jännite liian matala(väliaikainen)
42220=+30-jännite puuttuu navalta 22(kiinnitä tähän huomiota, koska tämä vika on pysyvä!!)
voin katsella tuosta kirjasta vielä vähäsen noita korjauspaikkoja yms. kun vaan löydän ne. meni nimittäin näiden etsintää liki tunti aikaa

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus