Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Japso »

arttu kirjoitti:Saikko ikiluotettavan sivikin tumpattua mesemiehelle?
Ei olla sovittu mitään, katellaan sitten huomenna tarkemmin paikan päällä.
Corvette C5
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Japso »

Noni, lutku vaihdettu ja kuset kestää sisässä :). Jos se demoni on nyt manattu pois autosta, hyvin toimi koelenkin ainakin :D. Vaihtokauppoja ei tällä kertaa syntynyt.
Corvette C5
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja puu »

Mesedesi kirjoitti:
arttu kirjoitti: Eläs valehtele, et vain hennonut luopua tonarista. :)

Tässä aikoinaan yhellä kaverilla oli tollanen mannelavetti siis oikein mese.
Talvisin kun auto lämmityksessä niin piti laittaa sisätilanlämmitin puhaltamaan lattiaan kohtin siihen etupenkkien väliin jos mielit vaihdetta saada päälle kun lähdet marsipaanilla ajelemaan.
Lukot toimi vähän miten sattuun jos toimi ollenkaan niin ja ne ilmanpainella ohjattavat namiskat liikkuivat miten sattuun jos ollenkaat. Muistelen kerran tän jannun maininneen että piti vaihteella sammuttaa nokivasara. Ei sammunut avaimesta vaan kone "notkotti" menemään. Olikohan joku alipainepumppu tai jokin... :roll: ei pysty muistamaan kun siitä on aikaa. Eipä ole sen jälkeen laittanut mersuja vaan siirtyi wolkkareihin ja omat murheet ollut myös niissä.

Niin palataas tähän pommiin. Ettet vain joutunut kusetuksen uhriksi autokaupassa?
No, kyllä muakin svituttaisi ja tänne itkemällä se auto todellakin korjaantuu. :lol:
No Japso sanoi varastostaan löytyvän semmoisen alavesiletkun, joten huomenna pääsee sukeltamaan tuonne myllyn ja kyljen väliin, kunhan päivänvaloa saadaan.

Ja soittelin tässä joutessani jo kahdesta W126 korisarjalaisesta. Toinen oli 300SE ja toinen 300SEL

Kyllä minä oikeanmerkkiseen palaan nyt mahdollisimman pian.
Ei vaan käpy riitä mulla tuohon kiveksenkiristimeen.
Pelleilköön tuommosilla ne, jotka haluaa niitä jatkuvasti värkätä.
Minä tarvitsen autoa kulkemiseen, en korjaamiseen. Senverta monta autoa olen jo entisöinyt, ettei enää käyttörakkineen henkiinherättäminen kuolleista pahemmin kiinnosta.

Ja meikäläinen taas joutuu saappia pitämään sisätilanlämppärissä sentakia, että tarkenis odotella kunnes kone rupeaa puskemaan lämpöä. Sukkiakin on joutunut pari repullista ostamaan, kun tuon hurrifiiatin lämppäristä ei riitä samaan aikaan lämpöjä sekä tuulilasille että jaloille.
Eilen tuli pommarilla ajeltua t-paitasillaan 22 asteen pakkasessa. Joko se lämpenee ihan kohtalaisesti tai tarkenen hyvin. Omassa kakkosnelosessahan joutuu olemaan koko ajan takki päällä jo kympin pakkasessa.

Harmi kun tuli 500SEL jo hukattua, oltais voitu tehdä hieno pommienvaihto. Tai olis yks 300TE 4MATIC myynnissä jos kiinnostaa.

Itsehän tykkään semmoisesta autosta jolla pääsee perille asti. Tuli tuossa käytyä uudenvuoden aattona yhdellä mökillä joka on jyrkähkön mäen päällä. ASD-peräiset mannelavetit jäi alas mutta tonnari se vaan kiipes nätisti.

Mersu on hyvä auto liikkumiseen. Saab on hyvä auto ajamiseen.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

alko sen verran ahdistamaan taas kerran tämä keskustelu joten kirjoitetaan taas. mersuhan on seisonnassa koska tollaisesta en ala maksamaan noin julmia veroja/vakuutus maksuja. eli auto on seisonnassa ja äskettäin katselin vastaavia mesejä nettiautossa ja halvin on 5500€ ja seuraava 5900€ (huom. miten paljon tohon omaan paskaan on laitettu rahaa/uutta osaa) ja olen nyt yrittänyt kaupitella sitä 4000€ hintaan tässä tuppukulässä ja kukaan ei halua???!!!! eikö se kerro autosta jo aika saakelin paljon? tonnarit kun hinnoitellaan oikein niin ne suorastaan viedään käsistä! ja kävinhän tuolla mannelavetilla poikien jääradalla ja eihän se mene edes siellä kuten haluaa. sitä kokeili ihan "ammattimiehet" ja negatiivista palautetta vaan tuli takasin. en kehu enään mersua ollenkaan koska niiden cdi-myllyt on syvältä sieltä mihin aurinko ei paista ja bensakoneet on ihan kuraa?! miks mersu on ees olemassa? on tosi kovia AMG - v8 koneilla mutta ei perhana pärjää ees ahdetulle nelikolle?? ja alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että mersukin katoaa suomen katukuvasta kun ne joilla sellainen on niin moittivat vaan ihan pirusti. pikkuvikainen paska kuten kaikki sanovat saabistakin!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

scorpio_88 kirjoitti:alko sen verran ahdistamaan taas kerran tämä keskustelu joten kirjoitetaan taas. mersuhan on seisonnassa koska tollaisesta en ala maksamaan noin julmia veroja/vakuutus maksuja. eli auto on seisonnassa ja äskettäin katselin vastaavia mesejä nettiautossa ja halvin on 5500€ ja seuraava 5900€ (huom. miten paljon tohon omaan paskaan on laitettu rahaa/uutta osaa) ja olen nyt yrittänyt kaupitella sitä 4000€ hintaan tässä tuppukulässä ja kukaan ei halua???!!!! eikö se kerro autosta jo aika saakelin paljon? tonnarit kun hinnoitellaan oikein niin ne suorastaan viedään käsistä! ja kävinhän tuolla mannelavetilla poikien jääradalla ja eihän se mene edes siellä kuten haluaa. sitä kokeili ihan "ammattimiehet" ja negatiivista palautetta vaan tuli takasin. en kehu enään mersua ollenkaan koska niiden cdi-myllyt on syvältä sieltä mihin aurinko ei paista ja bensakoneet on ihan kuraa?! miks mersu on ees olemassa? on tosi kovia AMG - v8 koneilla mutta ei perhana pärjää ees ahdetulle nelikolle?? ja alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että mersukin katoaa suomen katukuvasta kun ne joilla sellainen on niin moittivat vaan ihan pirusti. pikkuvikainen paska kuten kaikki sanovat saabistakin!
Hieno vuodatus, mutta kohdefoorumi on väärä. Rekkaa itsesi jollekin mersufoorumille ja Mesedesin hengessä copy-pasteta sama stoori sinne :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No joo. Vihdoin Savonlinnasta takaisin Kuopioon. Samoilla kohdilla, jossa se letku posahti, alkoi lämpöviisari taas uhkaavasti nousemaan säikytellen, että taasko se alkaa.

Mutta sittenpä termari aukesi ja viisari tuntui taas laskeutuvan, joten jäähdytys taas toiminee, eikä pirullakaan ollut aikaa rääkätä meikäläistä tuon parin tunnin aikana sen enempää.

Puu: Kerroppas siitä maticista vähän enemmän. Toverilla, jonka luona kävin visiitillä on juurikin W124 260 4matic, jonka kanssa möyryttiin pitkin metsiä eilessäpäivänä. Joskus sellaista kolmesatasta turbodieselimaticcia haikailin, mutta sellaista ei löytynyt silläkäänkohtaan.

Tuossa lumimyräkässä jossa joutui kahlaamaan, tuli vaan mercedeksen A-pilareita ikävä. Ne kun on muotoiltu sillätavalla, että tuulilasilta poisvaluva kura, vesi tms. ei leviä sivuikkunoihin, vaan pitävät sivulasitkin puhtaana. Saapissa oli sivuikkunat tuulilasilta tulleen lumisohjon peitossa, joka selvästikin teki näkemiseen vaikeuksia.

Mutta suurkiitos vielä Japsolle, että toit sen lerssin silloin iltamyöhäsellään.
Siitä täydet pojot ja kiitokset pitkässä varressa. :D

Ja nyt nettiautoa kahlaamaan....
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mesedesi kirjoitti:...eikä pirullakaan ollut aikaa rääkätä meikäläistä tuon parin tunnin aikana sen enempää.....
Mutta tuo rakas elämänkumppani palasi päiväuniltaan ja sytytti kauppareissulla ABS:n valot palamaan...
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mesedesi kirjoitti:
Mutta tuo rakas elämänkumppani palasi päiväuniltaan ja sytytti kauppareissulla ABS:n valot palamaan...
Toisin sanoen vain kohteliaasti ilmoittaa jarrujärjestelmän tilapäisestä muutoksesta lukkiutuvaksi, diagnostiikassa ei siis mitään vikaa :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Tammi 04, 2010 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^tarkoittanet lukkiutuvaksi? :wink:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja aero »

Kaide kirjoitti:Hahhaaa....meikä se lähte ens viikon maanantaina tälläselle reissulle... TONNARILLA !!! On jo varmaan kymmenes tällänen reissu tonnipommilla joten on varmaan maksanut itsensä muutenkin kun olen sillä ajanut 80tkm työajoa 2,5 vuodessa.

http://kartat.eniro.fi/m/McMRW

Hesa-Varkaus-Kuusamo-Oulu-Hesa
Nyt on ihan pakko vastata vanhaan. Klikkasin nimittäin tuota linkkiä ja hyvin näyttää Enirolla olevan Suomi hallussa:
http://www.zbxt.net/~aero/eniro.png
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

aero kirjoitti:Nyt on ihan pakko vastata vanhaan. Klikkasin nimittäin tuota linkkiä ja hyvin näyttää Enirolla olevan Suomi hallussa:
http://www.zbxt.net/~aero/eniro.png
Eniro vissiin tarjoaa, että "Aja saappi ruutuun 3" :lol:
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mesedesi kirjoitti:
aero kirjoitti:Nyt on ihan pakko vastata vanhaan. Klikkasin nimittäin tuota linkkiä ja hyvin näyttää Enirolla olevan Suomi hallussa:
http://www.zbxt.net/~aero/eniro.png
Eniro vissiin tarjoaa, että "Aja saappi ruutuun 3" :lol:

REPS. Kävin siis nakkaamassa Hesa-Kuusamo-Hesa keikan kierrellen siellätäällä työhommissa. Hyvin toimi jopa 33 asteen pakkasessa. Aamulla tosin pellin alta kuului vieno " isi hei, laita tähän uuteenkin moottoriin lohkis" toive ;-) . Teki taas tonnipommi 1840 X 0,45€ :lol: :lol: :lol: Ja ai että kun oli kiva ajaa kun on kunnon valot 100w polttimoilla , tarpeeksi voimaa sinne missä sitä voi käyttää ja hyvä penkki.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuosta Mesedesin valittamasta valotehosta sen verran, että kyseisessä autossa on kyllä aivan uskomattoman huonot valot. Umpiot näytti päällepäin ihan ok kuntoisilta, mutta ei niillä mihinkään nähnyt. Liekkö suuntaus vaan päin hanuria tai sitten heijastinpinnat entiset.
Corvette C5
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin...tulihan se sieltä. :)
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Mesedesi kirjoitti:No niin...tulihan se sieltä. :)

Ei kai tässä kukaan liene väittänytkään, että sinun autossasi ei voi olla valot rikki kaiken muun vian lisäksi. :?: Tosiasia on kuitenkin se, että Saab 9000 -mallissa on ikäisekseen hyvät valot.
Vastaa Viestiin