Ei pysy käynnissä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Opa »

Tonnari laittaa nyt tosissaan kapuloita rattaisiin! Oireet alkoivat kaupan pihasta lähdön jälkeen. Tuntui että tehot oli kateissa ja kiihdyttäessä tapahtui nykimistä. Kotipihaan asti päästiin ja sitten alkoi vilkuttaa ce-valoa. Lambda meni vaihtoon, eikä vilkuta enää. Nyt auto ei enää käynnisty, tai käynnistyy kun starttia pyörittää pitkän aikaa, mutta parin sekunnin päästä sammuu taas. Bensapumppu on vaihdettu muutama viikko sitten, on kokeiltu ehjällä DI:llä, tulpat on vaihdettu. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi lähteä etsimään? Malli on 2.0t -96, kilsoja 317k
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Opa kirjoitti:Nyt auto ei enää käynnisty, tai käynnistyy kun starttia pyörittää pitkän aikaa, mutta parin sekunnin päästä sammuu taas. Bensapumppu on vaihdettu muutama viikko sitten, on kokeiltu ehjällä DI:llä, tulpat on vaihdettu. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi lähteä etsimään? Malli on 2.0t -96, kilsoja 317k
Ajonesto päällä. Kakesta ajonesto pois ja auto käymään.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

onko kone kylmä kun ei käy? veikkaisin kovasti kampiakselin asentotunnistinta..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja mestari »

pensatulo irti konehuoneesta ja starttausta, vaikka ajonesto olisi päällä niin vaikuttaako se pensantuloon
siitä päättelyt
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Opa kirjoitti:Tonnari laittaa nyt tosissaan kapuloita rattaisiin! Oireet alkoivat kaupan pihasta lähdön jälkeen. Tuntui että tehot oli kateissa ja kiihdyttäessä tapahtui nykimistä. Kotipihaan asti päästiin ja sitten alkoi vilkuttaa ce-valoa. Lambda meni vaihtoon, eikä vilkuta enää. Nyt auto ei enää käynnisty, tai käynnistyy kun starttia pyörittää pitkän aikaa, mutta parin sekunnin päästä sammuu taas. Bensapumppu on vaihdettu muutama viikko sitten, on kokeiltu ehjällä DI:llä, tulpat on vaihdettu. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi lähteä etsimään? Malli on 2.0t -96, kilsoja 317k
Mulla oli samantapaisia ongelmia, meni lampda uusiksi ja myös sytytyksen ohjausyksikkö. Sen jälkeen se lähti hyvin käymään, mutta ei kestänyt polkea kaasua. Siitä ongelmasta selvittiin uudelleen ohjelmoinnilla ja ja nyt on pelanut kaksi kuukautta kuin kello :)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

ysitonnari93 kirjoitti:
Opa kirjoitti:Tonnari laittaa nyt tosissaan kapuloita rattaisiin! Oireet alkoivat kaupan pihasta lähdön jälkeen. Tuntui että tehot oli kateissa ja kiihdyttäessä tapahtui nykimistä. Kotipihaan asti päästiin ja sitten alkoi vilkuttaa ce-valoa. Lambda meni vaihtoon, eikä vilkuta enää. Nyt auto ei enää käynnisty, tai käynnistyy kun starttia pyörittää pitkän aikaa, mutta parin sekunnin päästä sammuu taas. Bensapumppu on vaihdettu muutama viikko sitten, on kokeiltu ehjällä DI:llä, tulpat on vaihdettu. Mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi lähteä etsimään? Malli on 2.0t -96, kilsoja 317k
Mulla oli samantapaisia ongelmia, meni lampda uusiksi ja myös sytytyksen ohjausyksikkö. Sen jälkeen se lähti hyvin käymään, mutta ei kestänyt polkea kaasua. Siitä ongelmasta selvittiin uudelleen ohjelmoinnilla ja ja nyt on pelanut kaksi kuukautta kuin kello :)
Se mun auto on -93 vapari virranjakajalla. Lisäksi kun oli vaihdettu lampda ja sytytysboksi niin se lähti sen jälkeen kertalaakista käymään, mitä saabi ei saisi tehdä vaan sen pitää pyörähtää muutama kierros ennen käynnistymistä. Sen ongelman kanssa painittiin pitkään ja haettiin vikaa ihan vääristä paikoista, kunnes viimein selvisi et se piti vain ohjelmoida. (tämmöinen tapaus minulla)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Vastaa Viestiin