En oikein ymmärrä miten tsekataan vaihteiston öljyn määrä,mittatikussa ei ole mitään asteikkoa.P vai N asennossa???
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tikussa kuuluu olla metallivieterin päähän puristettu muovijatke, jossa on tuo asteikko. Joskus tuo irtoaa ja jos ostit Espoossa myynnissä olleen 170 tkm ajetun, niin siitä tikusta tuo puuttuu. Tarkistus tapahtuu moottori käynnissä, P-asennossa vaihteet läpi käytyinä.etanan kesyttäjä kirjoitti:Herne!
En oikein ymmärrä miten tsekataan vaihteiston öljyn määrä,mittatikussa ei ole mitään asteikkoa.P vai N asennossa???Eka SAAPPI.Utopinen vehje.Ottaako näistä kukaan selvää.Jään odottamaan viisaita vastauksia.
Kyllä se siitä lähtee menemään. Saabfoorumilta löytyy keinot moneen ongelmaanetanan kesyttäjä kirjoitti:Do dih,löytyi mittatikku,eiköhän se tästä etene.
Juu, jousi todennäköisesti kastui juuri siksi, koska auto ei ollut käynnissä. Jos käynnissä mittaamisen tekee oikeaoppisesti (käy kepin pykälät hiukan odottaen läpi sekä huomioi tikun lämpöasteikon), niin jousen kastuminen tarkoittaa huomattavaa ylitäyttöä.jamppav kirjoitti:itelläki tuo vihreä mittatikku poikki, jousen jälkeen on alle puoli senttiä muovia, mutta ilmeisesti sen jousi osan ei kuitenkaan tulis kastua?? auto ei ollu kylläkään edes käynnissä kun katsoin.