CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Elikkäs, alustan kunnostusta.
Takapää on lintassa ja iskarit on aivan holot...

Nyt suurimpana ihmetyksenä että onko normaalisti CS mallissa jäykemmät jouset kuin CD mallissa??

ts. Jos ostan konin tai sachsin paketin jääkö perä roikumaan??

EDIT: Aihe
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Pe Huhti 23, 2010 05:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eikös ainakin CSE:ssa ja Aerossa ollut paksumpi jousi?
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

onko CS ja CSE perässä eroja?
Eikös ne paina yhtä paljon, Eemelissä on enemmän varusteita ja tingeleitä...

Jouset tulisi siis CSE malliseen tonanriin...
Eli onko eroa, CSE-CDE?
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ainakin alunperin, kun CD oli ns. herrasmiesmalli, oli siinä ainakin joidenkin mainosten mukaan pehmeämpi takajousitus takapenkin matkustusmukavuuden parantamiseksi. Pehmeämmän jousituksen vaikutusta auton käytökseen kompensoitiin vahvemmalla takakallistuksenvakaajalla. En sitten tiedä, onko myöhemmissä malleissa tullut eroa alkuperäiseen ideologiaan ja jousitus yhdenmukaistunut monikäyttömallin kanssa, mutta en pidä mahdottomana, että CD:n vakiotakajousitus olisi eri kuin CS:n (siitä huolimatta, että CD:n saanee hivenen pidempänä lastattua haastavammaksi takajousitukselle).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

CSE:ssä ja CDE:ssä on molemmissa vahvemmalla jousilangalla olevat jouset kuin pelkissä CS ja CD malleissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

oho 8O , Eli erona on E-mallisuus.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: CS/CD eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

DIggItaLLr kirjoitti:oho 8O , Eli erona on E-mallisuus.
E=Paremmin varusteltu mallisuus :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Suabisti kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:oho 8O , Eli erona on E-mallisuus.
E=Paremmin varusteltu mallisuus :wink:
Jepp.
Tuntuu vaan hassulta että erona on että "prEmium" malleissa on jäykempi perä. Uskois että nimenomaan CS ja CSE malleissa on jäykemmät takajouset. Olettaisin että tuon takaluukun iso lasi ja enempi pelti vaikuttais joustotarpeisiin. Niin kuin satkuissa.

Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja aero »

DIggItaLLr kirjoitti:Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
CD (wanha, ennen E-malleja tuotettu herrasmieskulkine) asettui nätisti tasan suoraan moisella paketilla. Ainakin, kun palikat ovat vielä uudet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

aero kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
CD (wanha, ennen E-malleja tuotettu herrasmieskulkine) asettui nätisti tasan suoraan moisella paketilla. Ainakin, kun palikat ovat vielä uudet.
CS:ssä loppuu perän kantavuus ja tarkka katsastusmies merkkaa myös muuttuneen kantavuuden. H&R:n jouset on todennäköisesti suunniteltu vanhempaan CC malliin, mutta sopivat uudempiin.

Minulta saa edullisesti H&R:n jouset jotka asettavat tonnarin riittävän alas (painuneet auton alla n.5 vuotta)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Suabisti kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:oho 8O , Eli erona on E-mallisuus.
E=Paremmin varusteltu mallisuus :wink:
Mitä eroa cd griffin on cde ei griffiniin :?:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Vastaa Viestiin