CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
Elikkäs, alustan kunnostusta.
Takapää on lintassa ja iskarit on aivan holot...
Nyt suurimpana ihmetyksenä että onko normaalisti CS mallissa jäykemmät jouset kuin CD mallissa??
ts. Jos ostan konin tai sachsin paketin jääkö perä roikumaan??
EDIT: Aihe
Takapää on lintassa ja iskarit on aivan holot...
Nyt suurimpana ihmetyksenä että onko normaalisti CS mallissa jäykemmät jouset kuin CD mallissa??
ts. Jos ostan konin tai sachsin paketin jääkö perä roikumaan??
EDIT: Aihe
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Pe Huhti 23, 2010 05:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CS/CD eri jouset takana?
Eikös ainakin CSE:ssa ja Aerossa ollut paksumpi jousi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: CS/CD eri jouset takana?
onko CS ja CSE perässä eroja?
Eikös ne paina yhtä paljon, Eemelissä on enemmän varusteita ja tingeleitä...
Jouset tulisi siis CSE malliseen tonanriin...
Eli onko eroa, CSE-CDE?
Eikös ne paina yhtä paljon, Eemelissä on enemmän varusteita ja tingeleitä...
Jouset tulisi siis CSE malliseen tonanriin...
Eli onko eroa, CSE-CDE?
Re: CS/CD eri jouset takana?
Ainakin alunperin, kun CD oli ns. herrasmiesmalli, oli siinä ainakin joidenkin mainosten mukaan pehmeämpi takajousitus takapenkin matkustusmukavuuden parantamiseksi. Pehmeämmän jousituksen vaikutusta auton käytökseen kompensoitiin vahvemmalla takakallistuksenvakaajalla. En sitten tiedä, onko myöhemmissä malleissa tullut eroa alkuperäiseen ideologiaan ja jousitus yhdenmukaistunut monikäyttömallin kanssa, mutta en pidä mahdottomana, että CD:n vakiotakajousitus olisi eri kuin CS:n (siitä huolimatta, että CD:n saanee hivenen pidempänä lastattua haastavammaksi takajousitukselle).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: CS/CD eri jouset takana?
CSE:ssä ja CDE:ssä on molemmissa vahvemmalla jousilangalla olevat jouset kuin pelkissä CS ja CD malleissa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: CS/CD eri jouset takana?
oho
, Eli erona on E-mallisuus.

Re: CS/CD eri jouset takana?
E=Paremmin varusteltu mallisuusDIggItaLLr kirjoitti:oho, Eli erona on E-mallisuus.

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
Jepp.Suabisti kirjoitti:E=Paremmin varusteltu mallisuusDIggItaLLr kirjoitti:oho, Eli erona on E-mallisuus.
Tuntuu vaan hassulta että erona on että "prEmium" malleissa on jäykempi perä. Uskois että nimenomaan CS ja CSE malleissa on jäykemmät takajouset. Olettaisin että tuon takaluukun iso lasi ja enempi pelti vaikuttais joustotarpeisiin. Niin kuin satkuissa.
Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
CD (wanha, ennen E-malleja tuotettu herrasmieskulkine) asettui nätisti tasan suoraan moisella paketilla. Ainakin, kun palikat ovat vielä uudet.DIggItaLLr kirjoitti:Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
CS:ssä loppuu perän kantavuus ja tarkka katsastusmies merkkaa myös muuttuneen kantavuuden. H&R:n jouset on todennäköisesti suunniteltu vanhempaan CC malliin, mutta sopivat uudempiin.aero kirjoitti:CD (wanha, ennen E-malleja tuotettu herrasmieskulkine) asettui nätisti tasan suoraan moisella paketilla. Ainakin, kun palikat ovat vielä uudet.DIggItaLLr kirjoitti:Oli miten oli.
Auton alle tulossa H/R jouset ja bilsteinin-sport iskarit... Simmailee sitten jollain kumilevyille perän kohilleen jos jää roikkumaan.
Minulta saa edullisesti H&R:n jouset jotka asettavat tonnarin riittävän alas (painuneet auton alla n.5 vuotta)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: CS/CD/CDE/CSE eri jouset takana?
Mitä eroa cd griffin on cde ei griffiniinSuabisti kirjoitti:E=Paremmin varusteltu mallisuusDIggItaLLr kirjoitti:oho, Eli erona on E-mallisuus.

Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605