Koodit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Koodit

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Olen ostamassa ekaa 9000 ja olen törmännyt outoihin tyyppikoodeihin. Voisiko joku selventää mitä ko merkit tarkoittavat. Eli esim. varustetaso.
Olen törmännyt ilmoituksia lukiessani ainakin seuraaviin tyyppeihin
CS, CSE, CD, CDE, CDi, FLH, STH ja S_CD
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

CC: ensimmäinen tonnari, pysty-/korkeakeulainen, viistoperä.
CD: Porrasperäinen, viistokeulainen. Uudemmat CD-mallit matalakeulaisia ja erilaisilla takavaloilla
CS: Matalakeulainen. Myös takavalot matalammat mitä CC- ja CD-malleissa.
CSE: Sama kuin CS, mutta sisältää E-varustepaketin (muistaakseni sumuvalot, alumiinivanteet, valaistut meikkipeilit, nahkaratti ja vaihdekepin nuppi).
CDE: Sama paketti, mutta CD-korissa
CDi: Myynti-ilmoituksissa joskus vilahtaa tällainen. Kyseessä CD-korinen ilman turboa?
Aero: Tehokkain versio. Löytyy CC ja CS-koreissa.
Griffin: Tietääkseni ainoastaan CD-korisena. Löytyy myös 6-syl. moottorilla.
Jubilee: 9000CS:n viimeisen vuosikerran juhlamalli 2.0turbo-koneella.

Tuossa ainakin osa tonnarin eri malleista.
FLH, STH ja S_CD ovat täysin vieraita itselleni. Valaiskoon joku paremmin tietävä lisää.
Nimimerkki 9-5T on muistaakseni skannannut ja julkaissut sivuillaan E-varustepaketin?
Haku-toiminnolla varmaan löytyy :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

CC = 5-ovinen vm.-85-91, se alkuperäinen tonnari
CD = 4-ovinen alkaen vm.-89
CS = 5-ovinen "facelift", viistompi keula ja erilaiset takavalot alkaen vm.-91?, kestää paremmin ruostepeikkoa kuin CC, samoin CD alkaen vm.-92 taitaa olla parempi?

CDE ja CSE = parempi varustus: ilmastointi, cruise jne.

i = 2.0 tai 2.3 vapaastihengittävä ruiskukone

Näillä alkuun...variaatioita kertyi 13 vuodessa niin paljon ettei kaikkia viitsi kirjoitella :wink:

edit: katos 9000cs oli nopeampi :)
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Maikki kirjoitti: CD = 4-ovinen alkaen vm.-89
CD:t alkaa -88:sta.

FLH ja STH taitavat tulla bratwurstin purijoilta. Eli fliessheck ja stufenheck -> viistoperä ja porrasperä.

S_CD on varmaankin sama kuin CDS. Tätä ei liene suomessa kovin paljon?
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Maikki kirjoitti:CC = 5-ovinen vm.-85-91, se alkuperäinen tonnari
CS = 5-ovinen "facelift", viistompi keula ja erilaiset takavalot alkaen vm.-91?
CC:tä on myös -92 mallisena, ovat vaan vapareita kaikki.
ja CS tuli -92 malliin, eli 91 syksyllä käytännössä
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Ja CDtä on matalakeulasena vasta -94/-95 vuosimallista, eli -88 - -94 on viistoilla ja korkeilla lampuilla sekä tosiaan perässä on valoissa eroja.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Kiitos vastauksista. Vaihtoehtoja riittää...
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Eikös se CC viittaa lähinnä niihin loppupään (91-92) viistokeulaisiin ja -peräisiin vapaastihengittäviin ei-CS-tonnareihin (2.0i)? Pystykeulaisissa viistoperätonnareissa ei tainnut olla mitään CC-mallimerkintöjä, vaan i tai Turbo.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hmm, ei kai sitä CC:tä ole ikinä takakontissa lukenutkaan?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Mimmi kirjoitti:CC:tä löytyi myös sport-versiona (Turbo S tai Aero joissain maissa) vuonna -92.
Entisellä naapurilla oli jenkeistä (luultavasti) tuotu 9000CS ja takana luki myös 2.3Turbo S
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Jope kirjoitti:Hmm, ei kai sitä CC:tä ole ikinä takakontissa lukenutkaan?
muutamia olen nähnyt joissa lukee 9000CC kontissa
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Jope kirjoitti:Hmm, ei kai sitä CC:tä ole ikinä takakontissa lukenutkaan?
Meillä oli muinoin semmonen 9000CC ja siis 2.0i-koneella ja tosi karvalakkimalli. Vuosimalli tais olla 1992. Mielestäni muissa malleissa ei sitä CC-merkintää ole ollut.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

rälläkkä kirjoitti:FLH ja STH taitavat tulla bratwurstin purijoilta. Eli fliessheck ja stufenheck -> viistoperä ja porrasperä.
Lisää saksankielisiä autoaiheisia lyhennyksiä 2531 kpl on sivulla
http://www.kfztech.de/abc/Kfztechnikabc.htm

Tosin eivät ole Saab-spesifisiä, TCS:kin sanotaan olevan sytytyksenohjausyksikkö. Tuonnehan saisi meilitse lähetettyä lisälyhenteitä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9000CS... kirjoitti:Aero: Tehokkain versio. Löytyy CC ja CS-koreissa.

Niin ja myös CD-korisena

http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

9000CS... kirjoitti: Jubilee: 9000CS:n viimeisen vuosikerran juhlamalli 2.0turbo-koneella.
Näin Suomessa.

Ruotsissa Jubilee-malleja myytiin -97.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin