Kuinka tapahtuu kepin keskitys vuosimallista 1994 eteenpäin? Tuo kuluva kuminivel on korvattu tuosta eteenpäin. Eli tuo vivusto näyttäisi olevan ihan ok kunnossa.
Pistetäänkö keppi pakille vai neloselle säädön yhteydessä. Kohdistus reikä ei ole tällä hetkellä kohdillaan kummallakaan vaihteella. Säädin kepin pakki päällä. Seuraus 1, 2, 5 ja pakki hävisi. Sen jälkeen säädin kepin vaihteiston ollessa vapaalla ns. näppituntumalla ja nyt toimii hyvin. Vitosta joutuu hieman hakemaan ts. avittamaan hieman pakin vivulla. Eli säätö ei ole vieläkään täysin kohdallaan.
Auto on vuoden 1997 mallinen 9000 cs 2.0 t.
PS. Etsin etsi toiminnolla sätö ohjeita, mutta noista ohjeista mitä foorumilta löysin ei ollut mitään hyötyä.
9000 kepin säätö/keskitys.
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
9000 kepin säätö/keskitys.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: 9000 kepin säätö/keskitys.
Yritä paikantaa kepillä nelonen ja lukita se kepin edessä olevasta reiästä n. 4mm tapilla, samaan aikaan pitäisi onnistua lukita lootan päällä olevasta reiästä lootan puoleinen tanko (jos siis nelonen kohdillaan).
Voi olla että joudut itse vääntömään vähän siirrintä sivusuunnassa kiristys vaiheessa jotta pakki ja vitonen pelaa kunnolla.
Voi olla että joudut itse vääntömään vähän siirrintä sivusuunnassa kiristys vaiheessa jotta pakki ja vitonen pelaa kunnolla.
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 9000 kepin säätö/keskitys.
Kiitos vinkistä. Nyt tuo säätö onnistui ja vaihteet pelaa niin kuin pitääkin. 

SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA