Elikkäs saab 9000 vuosimallia -90, 2.0l 16v turbo. Auto kuluttaa bensaa aivan sairaasti, pätkii ja savuttaa paljon. Check Engine valo palaa ja mitäköhän vielä
pikkuvikaa tonnarissa
pikkuvikaa tonnarissa
Moi!
Elikkäs saab 9000 vuosimallia -90, 2.0l 16v turbo. Auto kuluttaa bensaa aivan sairaasti, pätkii ja savuttaa paljon. Check Engine valo palaa ja mitäköhän vielä
. Neuvoja otetaan vastaan. Kiitos!
Elikkäs saab 9000 vuosimallia -90, 2.0l 16v turbo. Auto kuluttaa bensaa aivan sairaasti, pätkii ja savuttaa paljon. Check Engine valo palaa ja mitäköhän vielä
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Ilmamassamittari on viallinen ja kone käy liian rikkaalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: pikkuvikaa tonnarissa
ja jos sitä et korjaa niin tulee iiiso mäntäpistiäinen kylään ja kone remontti
eli kannattaa laittaa kuntoon heti
eli kannattaa laittaa kuntoon heti
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: pikkuvikaa tonnarissa
OK. Joo autolla ei oo ajettu tän jälkeen kun vika alkoi. Täytyy kattoo toi ilmamassamittari kun seuraavaks menee tallille.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7832
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: pikkuvikaa tonnarissa
En muista oliko SAABissa samanlainen lanka ilmamassamittarissa.
Mutta ehjä sen pitää olla...
http://12v.org/urs/StockMAFinnerSamplingTube2.jpg
Mutta ehjä sen pitää olla...
http://12v.org/urs/StockMAFinnerSamplingTube2.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Jos ilmamassamittarissa on jotain häikkää ja heittää liian rikkaaksi. Koita irroittaa johto siitä. Käynnin pitäisi muuttua paremmaksi. Saat siten helposti selvitettyä onko vikaa siinä.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Liottele liittimiä CRC-ssä ja putsaa ne sitten vaikka liikuttelemalla liitintä edestakas 
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Yks vaihto ehto on myös että ruiskun lämpötila anturi on sökönä.
Itellä oli celicassa saman kaltainen vika niin vaihtoin tuo ruiskun anturin niin oli normaali. Sai liian paljon soppaa kone.
Itellä oli celicassa saman kaltainen vika niin vaihtoin tuo ruiskun anturin niin oli normaali. Sai liian paljon soppaa kone.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: pikkuvikaa tonnarissa
TolTuo kirjoitti:Yks vaihto ehto on myös että ruiskun lämpötila anturi on sökönä.
Itellä oli celicassa saman kaltainen vika niin vaihtoin tuo ruiskun anturin niin oli normaali. Sai liian paljon soppaa kone.
Kaikella ystävyydellä, mutta SAABin lämpötila-anturi ei pysty noin suuriin vikoihin.
Ota anturi irti niin järjestelmä ottaa oletusarvoksi +20 C
jk. tulikos mieleen tarkistaa läppäkotelon liitokset ja putkien kiinnitykset
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Kyllä Saabissa ihan yhtä lailla voi lämpöanturi hajota niin että LH-Jetronic luulee moottorin olevan pakkasen puolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Tutki myös ilmamassamittarin johtoliitin, kontaktit puhtaana ja kaikki koskettimet liitinrungossa paikallaan eikä ainuttakaan taaksepäin karannutta.
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Eipä taida luulla mitään pakkasta. Ottaa oletusarvoksi +20C, kokeile vaikka.jcarlson kirjoitti:Kyllä Saabissa ihan yhtä lailla voi lämpöanturi hajota niin että LH-Jetronic luulee moottorin olevan pakkasen puolella.
En kinaa , mutta näin olen asian ymmärtänyt ja kokeillutkin
Immun liittimen irroitus saa saabista "kilpurin" = paukkuu, savuttaa ja kuluttaa yli 30 satasella
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Oletusarvoksi +20 tulee jos tieto lämpöanturilta puuttuu kokonaan (oikosulku maihin, akkujännitteeseen tai avoin piiri). Jos anturi on viallinen ja antaa huuhaalukemia jotka on kuitenkin oikealla hehtaarilla, boksilla ei ole mitään mahdollisuutta tietää että lämpötilatieto on virheellinen.
2.0 Turbo -90 kat pitäisi olla LH 2.4-ruiskulla. Siitähän saa kotikonstein luettua ruiskun vikakoodit, ei tarvitse sitten arvailla mikä sitä CE-valoa polttaa.
2.0 Turbo -90 kat pitäisi olla LH 2.4-ruiskulla. Siitähän saa kotikonstein luettua ruiskun vikakoodit, ei tarvitse sitten arvailla mikä sitä CE-valoa polttaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: pikkuvikaa tonnarissa
Jep, jos resistanssi on jostakin syystä anturilla liian iso (huono kontakti, lähes poikki oleva johto, sopivasti pätkivä anturi) ei LH edes ymmärrä anturin olevan rikki, kunhan kuvittelee että lämpötila on vaikkapa -39C. Suurin mahdollinen pakkanen joka huomioidaan on -40, riittävästi tätä suurempi resistanssi tulkitaan katkoksena ja hajonneena anturina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com