Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
J0PE
"Kaasari"
Viestit: 6 Liittynyt: To Elo 05, 2010 13:46
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja J0PE » Su Loka 31, 2010 16:58
Moi!
Elikkäs saab 9000 vuosimallia -90, 2.0l 16v turbo. Auto kuluttaa bensaa aivan sairaasti, pätkii ja savuttaa paljon. Check Engine valo palaa ja mitäköhän vielä
. Neuvoja otetaan vastaan. Kiitos!
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797 Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja pevi » Su Loka 31, 2010 17:42
Ilmamassamittari on viallinen ja kone käy liian rikkaalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631 Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti
Viesti
Kirjoittaja jusa_71 » Su Loka 31, 2010 18:34
ja jos sitä et korjaa niin tulee iiiso mäntäpistiäinen kylään ja kone remontti
eli kannattaa laittaa kuntoon heti
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
J0PE
"Kaasari"
Viestit: 6 Liittynyt: To Elo 05, 2010 13:46
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja J0PE » Su Loka 31, 2010 19:15
OK. Joo autolla ei oo ajettu tän jälkeen kun vika alkoi. Täytyy kattoo toi ilmamassamittari kun seuraavaks menee tallille.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ma Marras 01, 2010 15:06
En muista oliko SAABissa samanlainen lanka ilmamassamittarissa.
Mutta ehjä sen pitää olla...
http://12v.org/urs/StockMAFinnerSamplingTube2.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183 Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina
Viesti
Kirjoittaja DJHasis » Ma Marras 01, 2010 15:39
Jos ilmamassamittarissa on jotain häikkää ja heittää liian rikkaaksi. Koita irroittaa johto siitä. Käynnin pitäisi muuttua paremmaksi. Saat siten helposti selvitettyä onko vikaa siinä.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804 Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Firges9000 » Ma Marras 01, 2010 19:52
Liottele liittimiä CRC-ssä ja putsaa ne sitten vaikka liikuttelemalla liitintä edestakas
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244 Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja TolTuo » Ke Marras 03, 2010 10:13
Yks vaihto ehto on myös että ruiskun lämpötila anturi on sökönä.
Itellä oli celicassa saman kaltainen vika niin vaihtoin tuo ruiskun anturin niin oli normaali. Sai liian paljon soppaa kone.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804 Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Firges9000 » Ke Marras 03, 2010 12:13
TolTuo kirjoitti: Yks vaihto ehto on myös että ruiskun lämpötila anturi on sökönä.
Itellä oli celicassa saman kaltainen vika niin vaihtoin tuo ruiskun anturin niin oli normaali. Sai liian paljon soppaa kone.
Kaikella ystävyydellä, mutta SAABin lämpötila-anturi ei pysty noin suuriin vikoihin.
Ota anturi irti niin järjestelmä ottaa oletusarvoksi +20 C
jk. tulikos mieleen tarkistaa läppäkotelon liitokset ja putkien kiinnitykset
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165 Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda
Viesti
Kirjoittaja jcarlson » Ke Marras 03, 2010 12:15
Kyllä Saabissa ihan yhtä lailla voi lämpöanturi hajota niin että LH-Jetronic luulee moottorin olevan pakkasen puolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627 Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja jus » Ke Marras 03, 2010 14:39
Tutki myös ilmamassamittarin johtoliitin, kontaktit puhtaana ja kaikki koskettimet liitinrungossa paikallaan eikä ainuttakaan taaksepäin karannutta.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804 Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Firges9000 » Ke Marras 03, 2010 15:09
jcarlson kirjoitti: Kyllä Saabissa ihan yhtä lailla voi lämpöanturi hajota niin että LH-Jetronic luulee moottorin olevan pakkasen puolella.
Eipä taida luulla mitään pakkasta. Ottaa oletusarvoksi +20C, kokeile vaikka.
En kinaa , mutta näin olen asian ymmärtänyt ja kokeillutkin
Immun liittimen irroitus saa saabista "kilpurin" = paukkuu, savuttaa ja kuluttaa yli 30 satasella
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627 Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja jus » Ke Marras 03, 2010 15:13
Oletusarvoksi +20 tulee jos tieto lämpöanturilta puuttuu kokonaan (oikosulku maihin, akkujännitteeseen tai avoin piiri). Jos anturi on viallinen ja antaa huuhaalukemia jotka on kuitenkin oikealla hehtaarilla, boksilla ei ole mitään mahdollisuutta tietää että lämpötilatieto on virheellinen.
2.0 Turbo -90 kat pitäisi olla LH 2.4-ruiskulla. Siitähän saa kotikonstein luettua ruiskun vikakoodit, ei tarvitse sitten arvailla mikä sitä CE-valoa polttaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165 Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda
Viesti
Kirjoittaja jcarlson » Ke Marras 03, 2010 15:24
Jep, jos resistanssi on jostakin syystä anturilla liian iso (huono kontakti, lähes poikki oleva johto, sopivasti pätkivä anturi) ei LH edes ymmärrä anturin olevan rikki, kunhan kuvittelee että lämpötila on vaikkapa -39C. Suurin mahdollinen pakkanen joka huomioidaan on -40, riittävästi tätä suurempi resistanssi tulkitaan katkoksena ja hajonneena anturina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com