-94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

-94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Oireileva auto on 9000 CDE vm 94 2.3 vapari jonka ongelma on ettei lähde käyntiin. Polttoainepumppu on kokeiltu että toimii ja DI-kasetti vaihdettu (-96 2.3 turbosta mutta pitäisi käydä?) mutta ei silti starttaa. Starttimoottori pyöri mutta ei edes lupaa muuten. Tulimme siihen johtopäätökseen että voisi kokeilla tuon anturin vaihtaa mutta ei käy järkeen mitenkä tuo oikein lähtee irti!? :?

Jos on muitakin ehdotuksia mistä etsiä vikaa niin otetaan toki vastaan. Jostain syystä myös "Engine control system" (H) rele pitää kokoajan ihme nakutusta kun virrat kytkee päälle ja polttoainepumppu kuulostaisi pyörivän jatkuvasti. Outoa kyllä näistä kumpaakaan ei tapahtunut aikaisemmin vaan alkoivat jonkun aikaa sen jälkeen kun auto ei enää käynnistynyt. Eilen vielä käynnistyi satunnaisesti mutta tänään ei enää ole lähtenyt käyntiin.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Anturi on yhdellä torxilla kiinni ja lähtee vetämällä pois. Piuhan liitin on jossain imusarjan alla ja johto seikkailee siten ettei kannata uutta lähteä vetämään orkkisreittiä. Siitä vaan mistä helpoiten saa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Polttoainepumppu ei pitäisi pyöriä ilman kampiakselin asentotietoa. Releen nakutus viittaisi jännitteen heittelemiseen eli vika voi olla myös virtalukon pohjassa.

Kannattaa kokeilla starttaamista sammuttamalla kaikki mahdolliset sähkölaitteet.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Hmm saattaa muuten hyvinkin olla tuo virtalukon pohja kuitenkin, muutenkin vähän reistaillut tuo virtalukko joten voisi ensimmäisenä kokeilla sen vaihtaa. Tänään taas lähti käyntiin ja on toiminut kaikki käynnistykset (ja polttoainepumppu käy normaalisti eli pari sekuntia kun virrat kytkee ja sitten hiljenee) mutta ei tuolla mihinkään oikein uskalla lähteä. Jospa selviäisikin suht edullisesti tuolla virtalukon vaihdolla, auto ollut vanhemmilla 11 vuotta (340tkm ajettu) ja vain kerran aikasemmin ollut ongelmia kun DI-kasetti hajosi 8O
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Vastaa Viestiin